کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۱۰

آتش سوزی جنگل ها، آمریکایی‌ها را آواره کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

آتش سوزی جنگل ها، آمریکایی‌ها را آواره کرد

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری سی ان ان (CNN) در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۶ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت

اف‌بی‌آی در حال تحقیق در مورد آن چیزی است که می‌گوید سوء قصد آشکار علیه دونالد ترامپ در باشگاه گلف فلوریدا در روز یکشنبه است، این دومین بار در دو ماه گذشته است که سوء قصد آشکار به جان رئیس‌جمهور سابق صورت می‌گیرد. ستاد انتخاباتی وی اعلام کرد که ترامپ در امنیت است و در این حادثه آسیبی ندیده است. ریک برادشاو، کلانتر شهرستان پالم بیچ، در کنفرانس خبری یکشنبه گفت که دفتر او در ساعت ۱: ۳۰ بعد از ظهر مطلع شد. تیراندازی توسط سرویس مخفی، زمانی که ماموران به مردی که تفنگی در بوته‌های اطراف باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ داشت شلیک کردند.

  • سقوط ارزش دلار در کنار بازار متزلزل سهام آسیا

 روز دوشنبه، بازار سهام آسیا حالت ناپایداری داشت و تغییرات زیادی را تجربه نکرد. ارزش دلار کاهش یافت و به نظر می‌رسد در این هفته، به احتمال زیاد فدرال رزرو امریکا دوره‌ای از کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. برخی از سرمایه‌گذاران حتی انتظار حرکتی بزرگ‌تر از حد معمول را دارند. هر دو بانک مرکزی (ژاپن و بریتانیا) این هفته جلسه خواهند داشت، اما انتظار می‌رود که هیچ تغییری در سیاست‌های پولی خود ایجاد نکنند. در این هفته، برنامه‌ای فشرده برای انتشار داده‌های اقتصادی امریکا وجود دارد که شامل آمارهای فروش خرده‌فروشی و تولید صنعتی می‌شود.

 

خبرگزاری یو اس‌ای تودی (USA Today) نیز در بخش اجتماعی اعلام کرد:

  • مرگ موتورسوار با لاستیک خودرو

یک موتورسوار صبح یکشنبه در کلرادو امریکا بر اثر برخورد لاستیک خودروی در حال حرکت کشته شد. به گفته پلیس ایالت کلرادو، موتورسوار و راننده در مسیرهای مخالف در بزرگراه، تقریباً ۱۲ مایلی شمال کلرادو اسپرینگز در ساعت ۸: ۵۶ صبح به وقت محلی در حال حرکت بودند که لاستیک از یک سوبارو جدا شد و به مسیر موتورسوار برخورد کرد. نیروهای امدادی کمک‌های اولیه را در محل انجام دادند اما موتورسوار به محض رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.

  • آتش سوزی، امریکایی‌ها را آواره کرد

آتش‌سوزی‌های گسترده در جنوب کالیفرنیا برای مردم این منطقه دردسر شد. درحال‌حاضر هوای خنک‌تر به امدادگران کمک کرده تا خطوط مهار آتش را تقویت کنند. بیش از ۸۶۰۰ نیروی اضطراری در حال تلاش برای مهار آتش‌سوزی‌ها هستند. تاکنون سه آتش‌سوزی بزرگ در جنوب کالیفرنیا رخ داده که ده‌ها هزار هکتار زمین را سوزانده‌اند. این آتش‌سوزی‌ها باعث تخلیه افراد از خانه‌هایشان شده و ده‌ها سازه و ساختمان را نابود کرده است. تا روز یکشنبه، آتش سوزی بریج در شهرستان‌های لس آنجلس و سن برناردینو بیش از ۵۴۰۰۰ هکتار را سوزانده بود. از زمان شروع آن در ۸ سپتامبر، حداقل ۴۹ ساختمان ویران شده و بیش از ۱۲۰۰۰ ساختمان دیگر در خطر سوختن هستند.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اجتماعی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سیل و طوفان قلب اروپا را زخمی کرد

وقوع بارش‌های شدید در مرکز و شرق اروپا دست‌کم جان هشت نفر را گرفت. این بارش‌ها از سنگین‌ترین بارش‌ها در چندین سال اخیر بوده است که منجر به وقوع سیلاب و اختلالات گسترده در مناطق مختلف شده‌اند. یک سامانه کم‌فشار به نام طوفان بوریس (Storm Boris) باعث بارش شدید باران در مدت کوتاهی شده است. طوفان بوریس در عرض چند روز سبب بارندگی معادل چندین ماه در شهرهای تاریخی اروپا مانند وین، براتیسلاوا و پراگ شد. روز دوشنبه، هشدار قرمز به معنای خطر شدید باران هنوز برای بخش‌هایی از لهستان، آلمان، جمهوری چک، اتریش و اسلواکی فعال بود.

  • غافلگیری اسرائیل از حمله موشکی یمن

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حوثی‌های یمن هشدار داده است که پس از شلیک موشک به اسرائیل، بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. به گفته نیروهای دفاعی اسرائیل این موشک در ساعت ۶ صبح روز گذشته به وقت محلی از یمن به سمت اسرائیل شلیک شد که در یک منطقه باز در مرکز اسرائیل سقوط کرد و گزارشی از تلفات آن گزارش نشد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر