کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۱۱

سود میلیارد دلاری هوش مصنوعی برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

سود میلیارد دلاری هوش مصنوعی برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری سی ان ان (CNN) در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • سود میلیارد دلاری هوش مصنوعی برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

در سال‌های اخیر، امارات متحده عربی قصد خود را برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در هوش مصنوعی اعلام کرده است، اما اکنون دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز در مورد این فناوری جدی هستند. بر اساس گزارش موسسه مشاوره PwC، هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند ۳۲۰ میلیارد دلار به خاورمیانه کمک کند که حدود ۲ درصد از کل مزایای جهانی است. استفان اندرسون، رهبر استراتژی و بازار خاورمیانه در PwC، در اجلاس جهانی هوش مصنوعی (GAIN) هفته گذشته در ریاض، عربستان سعودی با CNN گفت: «سرمایه‌گذاری‌های عظیمی روی (AI) در خاورمیانه انجام می‌شود.

  • بوئینگ زیر تیغ کارگران

شرکت بوئینگ از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۳۳ میلیارد دلار ضرر کرده است و اکنون کارگران در اعتصاب هستند و بیشتر تولید عمده خود را متوقف کرده‌اند. این یک مشکل بزرگ برای شرکت به حساب می‌آید. مدت زمان اعتصاب بر میزان آسیب رساندن به این شرکت تأثیر می‌گذارد. اگر این اعتصاب‌ها حدود یک هفته طول بکشد، تأثیر زیادی بر شرکتی که قبلاً با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بوده است، نخواهد داشت. آخرین اعتصاب در سال ۲۰۰۸ برای بوئینگ ۱.۲ میلیارد دلار هزینه داشت. اگر این اعتصاب چندین ماه ادامه یابد، ممکن است به همان اندازه گران تمام شود.

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • شوخی ایلان ماسک با بایدن و هریس

ایلان ماسک صبح دوشنبه پستی را حذف کرد که در آن سؤال می‌کرد که چرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا در ماه‌های اخیر با دو سوء قصد آشکار مواجه شده است، در حالی که رئیس‌جمهور جو بایدن و معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس با هیچ‌یک از آنها برخورد نکرده‌اند. ماسک بعداً ادعا کرد که این پست یک شوخی بوده است. ماسک ابتدا در برابر تماس‌های متعدد برای حذف این پست مقاومت کرد.

  • کشیش امریکایی از زندان چین آزاد شد

به گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده، یک کشیش امریکایی که تقریباً ۲۰ سال در زندانی در چین نگهداری می‌شد، آزاد شده است. این به پرونده‌ای پایان داد که دولت بایدن آن را برای بهبود روابط با چین بسیار مهم می‌دانست. دیوید لین ۶۸ ساله در سال ۲۰۰۶ در چین به دلیل کمک به ساخت کلیسا بدون مجوز دستگیر و به اتهام کلاهبرداری قراردادی به حبس ابد محکوم شد اما اتهاماتش را رد کرد. لین یکی از سه امریکایی بود که به گفته وزارت امور خارجه امریکا به اشتباه در چین بازداشت شده بودند. دو نفر دیگر، کای لی و مارک سویدان، هنوز به اتهام جاسوسی و جرایم مواد مخدر در زندان هستند.

 

خبرگزاری سی ان بی‌سی (CNBC) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سرانجام پروژه ارزهای دیجیتال خانواده ترامپ

پس از رویداد راه‌اندازی جهانی آزادی مالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق جمهوری خواه، در دوشنبه شب X، به عنوان تیم پشتیبان پروژه کریپتو جدید خانواده ترامپ سرانجام از یک جزییات کلیدی رونمایی کرد: چه کسی می‌تواند توکن‌های آینده‌ای را که قصد دارد منتشر کند، خریداری کند، و چگونه سهام آن پروژه اختصاص خواهد یافت. بیش از یک ماه است که رئیس‌جمهور سابق و خانواده‌اش در زمینه شفاف‌سازی این مسئله تلاش می‌کنند.

  • رسانه‌های روسی در تیررس متا

متا، شرکت پشتیبان فیسبوک و اینستاگرام، روز دوشنبه اعلام کرد که کانال خبری روسی RT و سایر رسانه‌های تحت کنترل کرملین را ممنوع کرده است. آنها ادعا می‌کنند که این رسانه‌ها اطلاعات گمراه‌کننده را منتشر کرده و تلاش می‌کنند اقدامات خود را پنهان کنند. سخنگوی متا گفت که آنها تصمیم گرفته‌اند قوانین را علیه رسانه‌های دولتی روسیه تشدید کنند. اکنون، Rossiya Segodnya، RT، و رسانه‌های مشابه از همه برنامه‌های خود در سراسر جهان به دلیل دخالت خارجی ممنوع شده‌اند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر