انفجارهای لبنان و درس هایی که باید گرفت

رژیم صهیونیستی با هک پیجرها و بی سیم های مورد استفاده در لبنان قریب به سه هزار نفر را مجروح و دهها تن را به شهادت رساند .

انفجارهای لبنان و درس هایی که باید گرفت

این خبری بود که دنیا را شوکه کرد ، ترور نزدیک به سه هزار نفر به صورت هم زمان . اینجا ست که جمله ای به اسم بومی سازی معنا پیدا می کند . 

اساسا بومی سازی مقوله ای است که به مذاق ابرقدرت ها خوش نمی آید . چرا که  آنها دوست دارند تا مردم جهان در همه شئونات به آنها وابسته باشند به خصوص در موضوعاتی که به تکنولوژی روز مربوط می شود . 

ابر قدرت ها معتقد هستند اگر قرار باشد سایرین هم به تکنولوژی دست پیدا کنند منافع مالی آنها به مخاطره خواهد افتاد ، پس تکنولوژی باید انحصاری باشد در دستان آنها تا به راحتی جوامع دنیا را مدیریت کنند . 

با این شیوه هر زمان خواستند برای تحت فشار قرار دادن دولت ها با استفاده از ابزار روز ، ملت ها را به جان دولت ها می اندازند ، خانواده ها را از هم گسسته می کنند ، دولت ها و ملت ها را به جان هم می اندازند و در این میان آنها منافع مالی خود را مرتفع خواهند ساخت . 

در این شرایط است که  بومی سازی برای دولت ها مفهوم پیدا می کند . اگر دولت ها و ملت ها بتوانند به تکنولوژی های روز به خصوص در حوزه ارتباطات دست پیدا کنند ، آن وقت است که می توانند در مقابل دسیسه های ابرقدرت ها در حوزه های مختلف به ویژه اجتماعی ایستادگی کنند . 

از این روست که باید به سخنان رهبر معظم انقلاب در مقوله حکمرانی در حوزه فضای مجازی توجه ویژه داشت . این دغدغه رهبر انقلاب از حیث شناخت معظم له از نوع برنامه ریزی ابرقدرت ها برای تسلط بر جوامع بشری حکایت دارد .

در عین حال حمایت تلویحی پنتاگون از جنایات اسرائیل در لبنان گویای همین واقعیت تلخ است که استکبار برای دفاع از منافع مالی و سیاسی خود هم پیمان است . 

وزیر دفاع آمریکا  در تماس تلفنی با وزیر جنگ تل‌آویو، بر حمایت قاطع واشنگتن از رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت تاکید کرد.

 

محمد کاظم کاظمی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر