تیتر کوتاه بررسی کرد؛

مسیر حمله های موشکی به رژیم صهیونیستی + نقشه

حمله موشکی روز گذشته ایران به اسرائیل، نگرانی‌ها را در مورد احتمال درگیری مستقیم میان دو ارتش قدرتمند خاورمیانه را افزایش داده است. ارتش اسرائیل اعلام کرده که نیروهای بیشتری را به جنوب لبنان اعزام می‌کند.

مسیر حمله های موشکی به رژیم صهیونیستی + نقشه

به گزارش تیتر کوتاه - اسرائیل پس از آنکه ایران در شب سه‌شنبه موجی از موشک‌های بالستیک را به سمت این کشور شلیک کرد، قول انتقام داد. این واقعه باعث شده تا منطقه در حالت آماده‌باش قرار گیرد تا از بروز جنگی تمام‌عیار میان این دو دشمن دیرینه جلوگیری شود.

به نقل از نیویورک تایمز، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که بیشتر موشک‌ها با کمک سیستم‌های دفاع هوایی و همکاری هم‌پیمانان غربی رهگیری شده‌اند اما شواهد این‌چنین نیست بر اساس گزارش های محلی اکثر موشک های ایران به اهداف مشخص شده اصابت کردند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در روز سه‌شنبه تصریح کرد که ایران "امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد و به خاطر آن تاوان خواهد داد." این اظهارات موجب آماده‌باش کشورهای همسایه و ناظران بین‌المللی برای پاسخ احتمالی اسرائیل شد.

نقشه-تنش-ها-در-خاورمیانه

برای مشاهده این نقشه با کیفیت بالاتر اینجا را کلیک کنید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که این حمله یک‌ساعته به تلافی ترورهای اخیر رهبران حزب الله لبنان و حماس و همچنین نقض تمامیت ارضی ایران در روز مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران، مسعود پزشکیان انجام شده است. سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز خاطرنشان کرد که موشک‌ها به سه پایگاه نظامی و مقر موساد، سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هدف‌گیری شده‌اند. فیلم‌های تأیید شده توسط نیویورک تایمز نشان می‌دهد که ده‌ها موشک در نقاط مختلف اسرائیل منفجر شده‌اند.

بارش موشک‌های ایرانی یک روز پس از ورود نیروهای اسرائیلی به بخش‌هایی از جنوب لبنان، در عملیاتی که هدف آن نابودی توانایی حزب الله برای حمله به اسرائیل بود، رخ داد. صبح چهارشنبه، ارتش اسرائیل هشدارهای بیشتری را به ساکنان جنوب لبنان صادر کرد و از آنها خواست که از حرکت به سمت جنوب رودخانه لیتانی به دلیل درگیری‌های شدید خودداری کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر