کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۲۴

جنجال رسانه ها بعد از بازگشت ترامپ به صحنه ترور

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

جنجال رسانه ها بعد از بازگشت ترامپ به صحنه ترور

به گزارش تیتر کوتاه - خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی به گزارش خبر زیر پرداخت:

  • بیروت همچنان زیر بمباران اسرائیل

در پی حملات هوایی گسترده اسرائیل به جنوب بیروت، مناطق مختلف این شهر از اواخر روز شنبه تا صبح یکشنبه شاهد انفجارهای شدید و آتش‌سوزی بودند. به گزارش منابع این خبرگزاری در لبنان، حملات مذکور به پایگاه‌های حزب‌الله در ضاحیه بیروت، پایگاه اصلی این گروه در جنوب پایتخت، صورت گرفت و صدای انفجارها به مدت ۳۰ دقیقه در سراسر شهر شنیده شد.

این حملات پس از چند روز بمباران پیوسته اسرائیل به مواضع حزب الله لبنان شدت گرفت. گفته می‌شود که جانشین احتمالی شهید سید حسن نصرالله، هاشم صفی الدین، به شهادت رسیده است. با این حال، حزب الله تاکنون شهادت هاشم صفی الدین را تایید نکرده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که هدف از این حملات، تضعیف توان نظامی حزب‌الله و فراهم کردن شرایط امن برای بازگشت شهروندان اسرائیلی به مناطق شمالی است. در همین راستا، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، مدعی شده که طی عملیات زمینی در جنوب لبنان ۴۴۰ نیروی حزب‌الله کشته و ۲۰۰۰ هدف این گروه نابود شده است.

هم زمان با این تحولات، حملات اسرائیل به مناطق شمالی لبنان از جمله شهر طرابلس نیز آغاز شده است. مقامات لبنانی گزارش داده‌اند که در این حملات، چندین غیرنظامی کشته و تعداد زیادی از مردم مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. این در حالی است که تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله همچنان رو به افزایش است و وضعیت منطقه بحرانی‌تر می‌شود.

خبرگزاری سی ان ان (CNN) در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • ارتش اسرائیل حملات شبانه به بیروت را تأیید کرد

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده که شب گذشته مجموعه‌ای از حملات هدفمند را به مناطقی در بیروت، پایتخت لبنان، انجام داده است. این حملات، به گفته مقامات اسرائیلی، انبارهای تسلیحات و زیرساخت‌های مرتبط با گروه حزب‌الله را هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل همچنین دستور تخلیه ساکنان چندین محله در بیروت را صادر کرده است. به گفته وی، این محله‌ها به زودی هدف حملات هوایی ارتش اسرائیل قرار خواهند گرفت. هدف اصلی این حملات، نابودی مواضع و تأسیسات نظامی حزب‌الله عنوان شده است.

شب گذشته، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان، که در بیروت حضور داشت، گزارش داد: شهر برای چندین ساعت شاهد صدای انفجارهای پیوسته بوده است.

وی افزود: این حملات یکی از شدیدترین حملاتی بوده که در جنوب بیروت از زمان آغاز جنگ مشاهده شده است. تعداد تلفات این حملات هنوز مشخص نشده است، اما شدت و وسعت انفجارها نگرانی‌های بسیاری در مورد خسارات جانی و مالی ایجاد کرده است.

شبکه خبری ان بی سی (NBC News) در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • بازگشت طوفانی ترامپ به صحنه ترور

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در سفر اخیر خود به پنسیلوانیا، شرایط سیاسی پر تنشی را برای ماه پایانی کمپین ریاست جمهوری خود رقم زد. این سفر که سومین حضور ترامپ در ایالت پنسیلوانیا به شمار می‌رود، در حالی انجام شد که این ایالت به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین نقاط انتخابات پیش‌رو محسوب می‌شود.

در این تجمع، ترامپ با حملات تند و بی‌سابقه‌ای به رهبران دموکرات، به ویژه واکنش دولت فدرال به طوفان «هلن»، انتقاد کرد و بدون ارائه مدرک مدعی شد که حزب دموکرات در حال توطئه برای دزدیدن انتخابات از اوست.

این تجمع همچنین با حضور چهره‌های برجسته‌ای چون ایلان ماسک و میلیاردرهایی مانند جان پاولسون و استیو ویتکاف همراه بود. ماسک در سخنانش از حاضران خواست تا آماده رأی دادن باشند و هشدارهایی درباره عواقب عدم مشارکت در انتخابات ارائه داد.

ترامپ در این برنامه به یاد قربانیان حادثه ترور خود در همان مکان اشاره کرد و از نیروهای امنیتی که جان او را نجات دادند، قدردانی کرد. او همچنین بر اهمیت تولید نفت و گاز تأکید کرده و اعلام کرد که از توافق نپون استیل حمایت نخواهد کرد. 

این سفر، در حالی که تقریباً سه ماه از تلاش ناموفق برای ترور ترامپ می‌گذرد، نشان‌دهنده تداوم تنش‌های سیاسی در ایالات متحده و لزوم توجه به مسائل محلی و ملی در آستانه انتخابات آینده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر