تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

تجمع گسترده لندنی ها علیه خشونت در فلسطین + فیلم

ده‌ها هزار نفر از حامیان حقوق بشر روز شنبه در خیابان‌های لندن تجمع کردند تا علیه خشونت و سرکوب در فلسطین اعتراض کنند. این تظاهرات گسترده که با حضور فعالان و شهروندان از سراسر بریتانیا برگزار شد، بر لزوم پایان دادن به اشغالگری و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری تأکید داشت. تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین، خواستار عدالت و آزادی برای مردم مظلوم فلسطین شدند.

​ده‌ها هزار نفر از حامیان فلسطین روز شنبه در مرکز لندن گرد هم آمدند تا یک سالگی حملات ۷ اکتبر به اسرائیل را گرامی بدارند. طبق گزارش‌ها، پلیس متروپولیتن به‌دلیل حضور پررنگ تظاهرکنندگان، ۱۷ نفر را بازداشت کرده است.

به نقل از روزنامه گاردین، این تظاهرات در دو منطقه اصلی، میدان راسل و میدان بدفورد، با حضور نیروهای پلیس برگزار شد. هدف تجمع‌کنندگان در میدان راسل، حرکت به سمت وایت‌هال و شرکت در سخنرانی‌هایی بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سخنرانی حمزه یوسف، وزیر سابق اسکاتلند، اشاره کرد. در همین حال، گروه دوم تظاهرکننده‌ها تصمیم داشتند شرکت‌هایی مانند بارکلیز و موزه بریتانیا را که به‌عنوان همدست در جنایات اسرائیل معرفی می‌شوند، هدف قرار دهند.

تظاهرکنندگان با شعارهای مختلف و برگزاری تجمعات در مقابل شعبه بارکلیز و موزه بریتانیا، به ابراز نگرانی خود از وضعیت فلسطینی‌ها پرداختند. در میدان بدفورد، پرچم‌های لبنان و ایران به‌عنوان نمادی از همبستگی با مردم فلسطین به اهتزاز درآمدند و شعارهایی از قبیل “فلسطین، آزاد، آزاد” سر داده شد.

پلیس متروپولیتن در گزارشی اعلام کرد که از ۱۷ بازداشتی، دو نفر به‌دلیل حمایت از سازمان‌های ممنوعه و هشت نفر به اتهام تخلفات نظم عمومی بازداشت شده‌اند. همچنین، تعدادی دیگر نیز به اتهام حمله به کارکنان اورژانس و نقض قانون نظم عمومی بازداشت شدند.

کمدران پلیس لندن تصریح کردند که این تظاهرات باید بدون ترس و تعصب مدیریت شود، و تأکید کردند که نیروهای پلیس در تماس مداوم با برگزارکنندگان برای تضمین امنیت شرکت‌کنندگان هستند.

در همین راستا، یک رویداد یادبودی نیز برای روز یکشنبه در هاید پارک برنامه‌ریزی شد که توسط شورای نمایندگان یهودیان بریتانیا و دیگر گروه‌ها سازماندهی شد. پلیس اعلام کرده که از هیچ رویداد عمده‌ای برای امروز دوشنبه، سالروز دقیق حملات، اطلاعات دقیقی ندارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر