آغاز عملیات زمینی اسرائیل در جنوب غرب لبنان

با ادامه تنش‌ها در منطقه و افزایش درگیری‌ها بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل از آغاز عملیات زمینی جدید در جنوب غربی لبنان خبر داد.

آغاز عملیات زمینی اسرائیل در جنوب غرب لبنان

به گزارش تیتر کوتاه - رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه عملیات زمینی خود را در جنوب غربی لبنان آغاز کرده و حملات خود را به منطقه‌ای جدید گسترش داده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و مقاومت حزب الله لبنان از یک سال پیش آغاز شده و در میانه درخواست‌های سازمان ملل برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای این بحران ادامه دارد.

به نقل از رویترز، تنش‌های منطقه‌ای که از یک سال پیش شدت گرفت به مجموعه‌ای از عملیات‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی در لبنان و حملات مستقیم جمهوری اسلامی ایران به تاسیسات نظامی این رژیم منجر شده است.

حزب-الله-لبنان

روز سه‌شنبه جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت حمله به زیرساخت‌های این کشور، با پاسخ سختی مواجه خواهد شد. عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در این زمینه گفت که هرگونه حمله به زیرساخت‌های ایران با واکنش متقابل روبرو خواهد شد و به رژیم صهیونیستی هشدار داد از هرگونه تجاوز به خاک ایران خودداری کند.

عراقچی قرار است از امروز سفر خود به عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه را آغاز کند تا مسائل منطقه‌ای و تلاش برای جلوگیری از «جنایات رژیم صهیونیستی» در غزه و لبنان را مورد بحث قرار دهد.

کشورهای عرب حاشیه نشین خلیج فارس، که بیشتر آنها صادرکنندگان بزرگ انرژی همانند ایران هستند، به دنبال اطمینان دادن به تهران در مورد بی‌طرفی خود در مناقشه ایران و رژیم صهیونیستی هستند.

عراقچی در یک ویدئو که از رسانه‌ها پخش شد، گفت: «گفتگوهای ما درباره تحولات منطقه ادامه دارد تا از جنایات بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی در لبنان و ادامه جنایات در غزه جلوگیری کنیم.»

وی همچنین افزود: «از امروز سفری به منطقه آغاز می‌کنم که شامل ریاض و سایر پایتخت‌های منطقه می‌شود و تلاش خواهیم کرد تا یک حرکت جمعی از کشورهای منطقه برای توقف حملات وحشیانه در لبنان انجام دهیم.»

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی با افزایش فشارها بر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که عملیات «محدود، محلی و هدفمند» خود را در جنوب غربی لبنان آغاز کرده است. این عملیات پس از آن صورت گرفت که این رژیم عملیات‌های مشابهی را در مناطق مرزی جنوب شرقی لبنان انجام داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به جنوب بیروت حمله کرده و مدعی شد که یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله که مسئول تدارکات و بودجه این گروه بوده را ترور کرده است. اگر شهادت سهیل حسین حسینی تأیید شود، این آخرین مورد از ترورهای فرماندهان حزب‌الله و حماس توسط رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سازمان ملل متحد و نیروهای حافظ صلح آن در لبنان اعلام کردند که درخواست‌های مکرر آنها برای خویشتن‌داری در یک سال گذشته نادیده گرفته شده است. 

این در حالی است که اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در لبنان و تبعات آن باعث نگرانی از گسترش درگیری‌ها به سطحی گسترده‌تر و کشیده شدن قدرت‌های منطقه‌ای به جنگی تمام‌عیار شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر