کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۳۲

هند و کانادا به جان هم افتادند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

هند و کانادا به جان هم افتادند

به گزارش تیتر کوتاه - خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی به گزارش خبرهای زیر پرداخت:

  • درگیری ها میان هند و کانادا شدت گرفت

روز دوشنبه، دولت کانادا شش دیپلمات هندی از جمله سفیر هند را اخراج کرد و آنها را به دست داشتن در قتل هاردیپ سینگ نجر، رهبر  حامیان جنبش استقلال‌طلب سیک‌ها بود، (این جنبش در هند ممنوع اعلام شده است) متهم کرد. کانادا همچنین مدعی شد که هند در حال انجام اقدامات گسترده‌تری برای هدف قرار دادن مخالفان خود در این کشور است.

چند ساعت پس از این اقدام، هند نیز با اخراج شش دیپلمات ارشد کانادایی، از جمله سفیر موقت کانادا، واکنش نشان داد و اعلام کرد که نماینده خود را از کانادا فراخوانده است. این اقدامات نشان‌دهنده افزایش شدید تنش‌های دیپلماتیک میان دو کشور است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در یک کنفرانس خبری تأکید کرد که "شواهد واضح و قاطعی" درباره دخالت ماموران هندی در این قتل وجود دارد و اقدامات هند تهدیدی جدی برای امنیت عمومی کانادا محسوب می‌شود. 

در مقابل، دولت هند اتهامات ترودو را رد کرده و این اقدام کانادا را به عنوان بخشی از یک "دستور کار سیاسی" توصیف کرد. این بحران دیپلماتیک روابط میان دو کشور همسود را بیش از پیش متشنج کرده است.

  • نتانیاهو: حملات به حزب الله در لبنان ادامه دارد

در پی تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب الله لبنان، روز دوشنبه اسرائیل حملات خود را گسترش داد و با حمله هوایی به شمال لبنان دست‌کم ۲۱ نفر را به شهادت رساند. این حملات همزمان با پرتاب موشک‌های حزب الله به مناطق فلسطین اشغالی صورت گرفت که موجب فرار شهرک نشینان به پناهگاه‌ها شد. 

به گفته مقامات لبنانی، در حمله به شهری مسیحی‌نشین، خانه‌ای که به آوارگان اجاره داده شده بود، هدف قرار گرفت و علاوه بر تلفات جانی، چندین نفر نیز زخمی شدند. در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تأکید کرد که حملات به مواضع حزب الله در تمامی نقاط لبنان ادامه خواهد یافت. 

تنش‌ها بین اسرائیل و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نیز افزایش یافته و شورای امنیت این سازمان نگرانی خود را نسبت به درگیری‌ها ابراز کرده است.

خبرگزاری سی ان ان (CNN) در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • کامالا هریس ترامپ بی رحمانه به دنبال قدرت مطلق است

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به نگرانی‌های دموکرات‌ها نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، انتقادات خود از دونالد ترامپ را تشدید کرد. او روز دوشنبه ترامپ را «نامتعادل» و «خارج از کنترل» توصیف کرد و هشدار داد که رئیس‌جمهور سابق به دنبال قدرت «بی‌پایان» است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ترامپ با بیان دیدگاه‌هایی در مورد استفاده از ارتش علیه «دشمنان داخلی»، جنجال آفرید. هریس همچنین با آغاز یک کارزار جدید برای جلب حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست مرد، تلاش دارد تا نگرانی‌ها نسبت به کاهش حمایت این گروه از دموکرات‌ها را برطرف کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر