کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۴۰

واکنش رسانه های عبری به حمله اسرائیل به ایران

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

واکنش رسانه های عبری به حمله اسرائیل به ایران

به گزارش تیتر کوتاه - خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associated Press News) در بخش سیاسی به گزارش خبر زیر پرداخت:

  • حمله اسرائیل به ایران در پاسخ به حمله موشکی وعده صادق ۲ ؛ خطر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه

بامداد شنبه منابع خبری از حملاتی به برخی نقاط در ایران خبر دادند که به ادعای مقامات اسرائیلی، به عنوان پاسخی به حمله موشکی اخیر ایران به سمت فلسطین اشغالی در یکم اکتبر، صورت گرفته است.

رسانه‌های محلی ایران اعلام کردند که در پی این حملات، صدای انفجارهایی در تهران شنیده شد. مقامات جمهوری اسلامی ضمن تأیید وقوع انفجار، اعلام کردند که خسارت‌ها محدود بوده و هیچ تلفاتی به‌جا نگذاشته است.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که منطقه خاورمیانه با افزایش تنش‌ها مواجه است و درگیری‌ها در مناطق مختلف این منطقه تشدید شده است. ایران، به عنوان یکی از بازیگران مهم منطقه، همواره از گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرده و این گروه‌ها نیز درگیری‌هایی با نیروهای اسرائیلی داشته‌اند.

در ادامه این حملات که ساعاتی به طول انجامید، رژیم صهیونیستی مدعی شد که اهداف آن، تأسیسات موشکی و مراکز نظامی ایران بوده است. مقامات ایران هنوز به طور رسمی به این ادعاها واکنش نشان نداده‌اند و رسانه‌ها از وضعیت آرام در شهر تهران خبر می‌دهند.

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • حمله اسرائیل به اهداف نظامی ایران؛ تهران می‌گوید خسارت‌ها 'محدود' بوده است

بامداد امروز، منابع خبری اعلام کردند که اسرائیل برخی تاسیسات در ایران را هدف قرار داده است. این عملیات به گفته‌ی منابع نظامی رژیم صهیونیستی، مراکز استراتژیک مرتبط با موشک‌سازی ایران را شامل شده و تمامی هواپیماهای شرکت‌کننده به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند. رسانه‌های اسرائیلی نیز از پایان این عملیات پس از سه موج حمله خبر دادند.

در همین حال، یک مقام آمریکایی اظهار کرد که این حملات هدفمند و متناسب با برخی رویدادهای پیشین بوده و احتمال آسیب به غیرنظامیان در آن پایین است. وی همچنین افزود که در صورت هرگونه واکنش احتمالی از سوی ایران، آمریکا از اسرائیل حمایت خواهد کرد و هر تصمیم نامطلوبی از جانب تهران ممکن است با پیامدهای خاصی مواجه شود.

از سوی دیگر، رسانه‌های ایرانی از آماده‌باش نیروهای دفاعی ایران و آمادگی برای واکنش خبر داده‌اند. بنابر اعلام منابع داخلی، سامانه‌های دفاعی ایران به محض شروع حملات فعال شده‌اند و آسیبی به پایگاه های نظامی در تهران وارد نشده است؛ ایران هرگونه تهاجم احتمالی را با پاسخ مناسب پاسخ خواهد داد.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که تحلیلگران درباره‌ی احتمال افزایش تنش‌ها و هدف قرار گرفتن تاسیسات حساس در منطقه‌ی خاورمیانه هشدار داده‌اند.

شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز (Fox News) در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • آمریکا چند روز پیش از حمله اسرائیل به ایران مطلع شده بود؛ ارتش اسرائیل از پایان مأموریت خبر داد

یک منبع آگاه به شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که دولت بایدن از چند روز قبل از حمله اسرائیل به ایران، در جریان این اقدام قرار گرفته بود. این منبع تأیید کرد که مقامات اسرائیلی طی مذاکراتی به واشنگتن اطلاع داده‌اند که قرار است روز جمعه حمله‌ای به ایران صورت گیرد. این اقدام تلافی‌جویانه پس از حمله موشکی بالستیک اول اکتبر از سوی ایران علیه اسرائیل انجام شده است.

همزمان با این اطلاع‌رسانی، فرماندهی مرکزی ایالات متحده نیز اعلام کرد که جنگنده‌های F-16 بیشتری به منطقه اعزام کرده است، امری که تحلیلگران آن را نشانه‌ای از همکاری و هماهنگی میان آمریکا و اسرائیل دانستند. به‌دنبال این اقدامات، جان کربی، مدیر ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید، از تأیید یا تکذیب اینکه افزایش تجهیزات دفاعی نشانه‌ای از آمادگی برای حمله باشد، خودداری کرد و این حرکت را به‌عنوان تعهدی جدی به امنیت اورشلیم بیان کرد.

روز شنبه، به وقت محلی، عملیات گسترده اسرائیل تحت عنوان «روزهای پاسخ» علیه اهداف نظامی در ایران آغاز شد. نیروی هوایی اسرائیل با حدود ۱۴۰ هواپیما عملیات را به‌انجام رساند و پس از سه ساعت، نیروی دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کرد که عملیات به پایان رسیده است. در پی این حمله، وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین، در تماس با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، از تعهد قاطع واشنگتن به امنیت اسرائیل خبر داد و بر حمایت از دفاع خودی اسرائیل تأکید کرد.

در واکنش به این اقدام، ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای از طریق خبرگزاری تسنیم، ضمن حفظ حق پاسخگویی، هشدار داد که اسرائیل با واکنشی متناسب مواجه خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر