زباله گردها، زخمی بر پیکر تهران

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از جمع‌آوری ۴۵۰۰ زباله‌گرد از سطح شهر تهران خبر داد و گفت: قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نشده است.

زباله گردها، زخمی بر پیکر تهران

جمع آوری زباله‌ها از مسائل حیاتی و مهم در جوامع مدرن است. با افزایش جمعیت و تولیدات صنعتی، مشکلات زباله‌های شهری به یک چالش جدی تبدیل شده است. علاوه بر مسئله، معضل زباله گردی نیز مطرح است که بسیاری از افراد از این راه کسب درآمد می کنند.

عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری اظهارکرد: در سال ۱۳۸۳ قانون مدیریت پسماند تصویب و در سال ۱۳۸۴ آئین‌نامه اجرایی آن تصویب شد و در این قانون و آئین‌نامه آن تولید، جمع‌آوری، نگهداری و بازیافت زباله مشخص شده است.

وی ادامه داد: از این قانون ۲۰ سال می‌گذرد و آنطور که باید این قانون اجرا نشده و تبعات آن را در پدیده زباله گردی در شهرهای مختلف مخصوصاً در کلان‌شهر تهران مشاهده می‌کنیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد، نتایج ارزشمندی حاصل شد و شهردار تهران اعلام کرد که با همکاری که همه دستگاه‌ها دارند، تا دهه فجر زباله گردی را در تهران جمع می‌کنیم البته این کار سختی است و اعلام کردیم که این تلاش در دستور کار باشد.

جلالیان تصریح کرد: طبق گزارشی که از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گرفتم؛ در شهر تهران حدود ۶ هزار زباله گرد داریم که از تعداد ۶ هزار زباله گرد، ۴۵۰۰ زباله گرد جمع‌ آوری شده و حدود ۱۵۰۰ نفر دیگر باقی مانده که امیدواریم با همکاری مردم و بقیه دستگاه‌ها هر چه زودتر زباله گردی جمع شود.

وی گفت: جمع کردن ۴۵۰۰ زباله گرد که زخمی بر پیکر شهر تهران است و لکه بسیار نازیبایی بر چهره پایتخت است کار بسیار بزرگی است.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد