گفت و گوی تیترکوتاه با مدیرعامل شرکت تهویه سام:

تلاطم ارزی، بلای جان صنعت تجهیزات بیمارستانی

مدیر عامل شرکت تهویه سام در خصوص چالش های بخش های تولیدی در صنایع مختلف به ویژه صنعت بیمارستان سازی گفت: تلاطم‌های ارزی، تغییر قیمت‌ها، تورم و گرانی در تجهیزات و مواد اولیه در بازار از موانع موجود بر سر راه پیشرف واحدهای تولیدی است.

تلاطم ارزی، بلای جان صنعت تجهیزات بیمارستانی

 ساخت بیمارستان ها به عنوان یکی از مهمترین بناهای عمومی که با سلامت و درمان مردم مرتبط است این روزها از درجه اهمیت بالایی برخودار است. اگرچه بر اساس آمار رشد  و توسعه مراکز درمانی به نسبت رشد جمعیت توازن مناسبی نداشته است. پس از شیوع کرونا و جلب شدن توجه همه آحاد جامعه به بحث حوزه سلامت و درمان،  شرکت هایی که در این زمینه می توانند مثمر ثمر باشند پیش از گذشته تلاش دارند تا در پروژه های مهم بیمارستان سازی قدمی بردارند.

یکی از بخش های مهم در صنعت بیمارستان سازی، بخش سیستم های تهویه و کنترل دمای محیط درمان است. وجود این سیستم های تهویه برای جلوگیری از شیوع عفونت‌ها و بیماری‌های تنفسی و حفظ سلامت و راحتی بیماران و کارکنان از اهمیتی بسیاری برخوردار هستند. این سیستم‌ها با انتقال و تصفیه هوا،کنترل دما و رطوبت و افزایش کیفیت هوا در محیط‌های بسته، از انتقال عفونت‌ها و همچنین از سایر عوارض مرتبط با آلودگی محیط جلوگیری می‌کنند.

یک از شرکت هایی که در نمایشگاه هاسپیتکس در این زمینه آخرین و به روز ترین محصولات خود را به نمایش گذاشته است شرکت تهویه سام است.

در ادامه گفت و گو تیترکوتاه با مدیرعامل این شرکت را از نظر می گذرانید: 

مهدی فعال درباره نوع فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در حوزه تهویه‌مطبوع وتأسیسات بیمارستانی فعالیت دارد. در واقع هواسازهای کلین روم ها، بیمارستان ها، شرکت‌های داروسازی  و چیلرهای صنعتی و مسکونی از عمده تولیدات این شرکت است.

وی در خصوص میزان استقبال از هشتمین دوره نمایشگاه هاسپیتکس گفت: در حال حاضر، استقبال از نمایشگاه هاسپیتکس در سطح بالایی نیست و حتی تصورات مجموعه نیز محقق نشده است.

مهدی فعال در خصوص چالش ها و مشکلات موجود در این حوزه، بیان کرد: چالش های موجود صرفاً معطوف به این حوزه  نیست، اعتقاد من بر این است که تمام بخش های تولید در صنایع مختلف با چالش های فراوانی رو به رو هستند. دغدغه‌ها در تمام بخش‌های تولید تقریبا یکسان است. چالش در زمینه تأمین مواد اولیه، مسئله نقدینگی، مشکلات فناوری و حتی قطعی برق در تابستان نیز از جمله مسائلی هستند که اکثر واحدهای تولیدی در صنایع، با آنها دست و پنجه نرم می کنند. تلاطم‌های ارزی، تغییر قیمت‌ها، تورم و گرانی در تجهیزات و مواد اولیه در بازار از موانع موجود بر سر راه پیشرف واحدهای تولیدی است.

مهدی-فعال

 وی در ادامه اضافه کرد: در شرایط فعلی مجموعه ما با تلاش مضاعف به فعالیت خود ادامه می‌دهد، در صورتی که بسیاری از شرکت های با سابقه به دلیل همین مشکلات، تعطیل شدند.

مهدی فعال در رابطه با نقش دولت در بهبود شرایط موجود، توضیح داد: بهبود چنین شرایطی نیازمند سیاست گذاری های کلان است، تحریم ها در بخش صنعت، کمر شکن هستند و ما در بحث حواله پول، واردات کالا و مواد اولیه مورد نیاز با مشکلات فراوانی رو به رو هستیم، در حالی که در صورت عدم واردات مواد اولیه، چاره ای جز تعطیلی کارخانه ها نیست. حل این مسائل، فکر و تدبیر قوی می طلبد، زیرا اقتصاد و صنعت به صورت زنجیروار به هم متصل هستند. اقتصاد کشور به نوعی شکلی سیاسی به خود گرفته است.به این معنا که باید منتظر اوضاع سیاسی کشور باشیم تا بتوانیم تأثیرات اقتصادی آن را پیش‌بینی کنیم. در این خصوص تجربه ثابت کرده است که پیش‌بینی‌ها هم چندان قابل‌اتکا نیست.

شرکت-تهویه-سام

  مدیر عامل شرکت تهویه سام در رابطه با نگرش صحیح در زمان تهیه تجهیزات مربوط به حوزه بیمارستان سازی،عنوان کرد: در حال حاضر پارامترهایی که در بخش محصولات نقش پررنگی دارند، می بایست توسط مهندس های مشاور، طراحان و کسانی که در پروژه ها دست اندرکار هستند، معیار قرار گیرند. به ویژه در صنعت بیمارستان سازی که استانداردهای بالایی نیاز است، زیرا دستگاه ها و تجهیزاتی که در بیمارستان ها استفاده می شوند از نظر امنیت و ذخیره انرژی باید در سطح مناسبی باشند. متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان داخلی، این معیارها را رعایت نمی کنند و در بازه های زمانی طولانی، پروژه ها با مشکل رو به رو خواهند شد، بنابراین مشتری ها باید در خرید تجهیزات لازم در حوزه بیمارستان سازی دقت کافی را به عمل آورده تا از بالاترین سطح استاندارد بهره مند شوند. کیفیت مواد اولیه و مصرف انرژی مناسب از موارد مهم در هنگام تهیه دستگاه ها هستند. به عنوان مثال در حال حاضر هواسازهای بازیافت انرژی در بیمارستان ها، کلینیک ها و کارخانجات داروسازی موجود هستند که هدف از ساخت چنین دستگاه هایی، کاهش قابل توجه مصرف انرژی است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها