در گفتگوی تیتر کوتاه با مدیر طراحی مهندسی اشتعال اراک تشریح شد؛

تولید مشعل صنعتی به سبک تولیدکننده پیشتاز

مدیر واحد طراحی مهندسی شرکت مهندسی صنایع اشتعال اراک گفت: مهم‌ترین چالش این صنعت سختی تأمین مواد اولیه به دلیل تحریم است. باید گفت تمام تجهیزات داخل شرکت تولید می‌شود، جز بخشی از لوازم الکترونیکی ابزاردقیق و بخشی از آلیاژهای خاص که ناگزیر به واردات هستیم.

تولید مشعل صنعتی به سبک تولیدکننده پیشتاز

صنعت بیمارستان سازی ایران همانند هر صنعت دیگر کشور با چالش‌های مختص به خود روبه‌رو است. بسیاری از تجهیزات تخصصی این صنعت در داخل کشور تولید و عرضه نمی‌شوند به همین دلیل جای خالی شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه به‌شدت حس می‌شود. هشتمین دوره برگزاری نمایشگاه بیمارستان سازی فرصتی فراهم ساخته است تا شرکت‌هایی که در این حوزه گام برداشته‌اند به معرفی و رونمایی از نوین‌ترین محصولات خود بپردازند. در این راستا با حمیدرضا حبیبی ، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور فردا فن پارس به گفتگو نشستیم.

 سمیرا میرمهدیان، مدیر واحد طراحی مهندسی شرکت مهندسی صنایع اشتعال اراک در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: شرکت اشتعال اراک در حوزه تولید تجهیزات دیگ بخار و دیگ آب گرم از جمله مشعل شیرآلات و ابزاردقیق فعالیت دارد. این شرکت از سال۶۲ تأسیس شده است و الان چیزی بالغ بر ۴۰ سال از زمان فعالیت آن می‌گذرد. این شرکت همچنین تأمین‌کننده بویلرساز های شرکت‌های بزرگی همچون ماشین‌سازی اراک، گراما گستر و کلیه بویلرسازها است. مهم‌ترین محصول شرکت مشعل‌ها و شیرهای اطمینان هستند.

اشتعال-اراک-

 وی افزود: شرکت در بحث مشعل‌های صنعتی ظرفیت بالا برند است، چراکه در این حوزه شرکت اشتعال اراک نخستین بود و دیگر شرکت‌ها هم به طبع اقداماتی را انجام داده‌اند اما در این حوزه اولین هستیم. این نخستین بودن برای شرکت نقطه قوت به‌حساب می‌آید. مهم‌ترین موضوعی که باید به آن اشاره کرد رقابتی بودن کیفیت محصولات تولیدی شرکت اشتعال اراک با نمونه‌های اروپایی برابری می کند.

این فعال صنعتی درباره حضور در نمایشگاه هاسپیتکس گفت: این نخستین دوره حضور شرکت در نمایشگاه تجهیزات بیمارستانی است و همیشه در نمایشگاه تأسیسات شرکت می کردیم. با توجه به اهمیت صنعت بیمارستان سازی با شرکت در این نمایشگاه سعی داریم در این حوزه نیز تاثیر گذار و فعال باشیم.

 میرمهدیان با اشاره به چالش‌های تولید در کشور بیان کرد: مهم‌ترین چالش این صنعت تأمین مواد اولیه به دلیل تحریم است. تمام تجهیزات داخل شرکت تولید می‌شود، جز بخشی از لوازم الکترونیکی ابزاردقیق و بخشی از آلیاژهای خاص که ناگزیر به واردات هستیم؛ چراکه در بازار داخلی به‌سادگی یافت نمی‌شود. از طرفی واردات این دست محصولات هم خود چالش دیگری است.

مدیر واحد طراحی مهندسی شرکت مهندسی صنایع اشتعال اراک درباره چالش هایی که شرکت با آن رو به روست گفت: دولت باید در جهت رفع چالش مواد اولیه اقدامات کافی را انجام دهد چرا که مواد اولیه با دردسر های فروانی تامین می شود. 

  وی در پایان اظهار کرد: از لحاظ مشتری ما مشکل خاصی نداریم و شرکت برای محصولات تولیدی خریداران ثابت خود را دارد. چراکه شرکت یکی از تأمین‌کننده بویلرسازی‌های بزرگ بوده و ارتباط خوبی با مشتریان برقرار شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها