در گفتگوی تیتر کوتاه با مدیرعامل رهاورد فن آوری تشریح شد:

ورود فناوری هوای پاک به صنعت ساختمان سازی ایران

قلعه بیگی گفت: بیمارستان، سازه‌ای است که در بدترین شرایط مانند جنگ، سیل، زلزله و تمام این اتفاقات باید به مراجعان خدمات درمانی بدهد. بنابراین ما باید بالاترین دقت را در این موضوع داشته باشیم تا خدمات و کالاهایی با کیفیت در این سازه استفاده شود.

ورود فناوری هوای پاک به صنعت ساختمان سازی ایران

ساخت بیمارستان یک پروژه عمرانی بزرگ و چالش‌برانگیز است، این پروژه شامل طراحی و ساخت ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها، سیستم‌های برقی و مکانیکی، تجهیزات پزشکی، و فضاهای عمومی است. همچنین باید به مسائلی مانند ایمنی ساختمان، مدیریت پسماند، و بهداشت و سلامت کارکنان توجه شود.

برخی از چالش‌های مرتبط با پروژه عمرانی بیمارستان شامل مدیریت منابع، رعایت استانداردها و مقررات صنعتی، کنترل هزینه‌ها، و ارتقاء فناوری‌های پزشکی می‌باشد. در طراحی و اجرای این پروژه‌ها، همیشه به بهبود ارتباطات داخلی و خارجی، توانایی مدیریت پروژه، و انطباق با تغییرات درخواست‌های بیماران و کادر درمانی باید توجه کرد.

برای پیشبرد اهداف در پروژه های بیمارستان سازی همکاری با شرکت هایی که زمینه کار را برای پیمانکاران و مشاوران تسهیل می کنند ضرورت دارد. نمایشگاه هاسپیتکس در طی سالیان برگزاری همواره تلاش می کند تا با گردهمایی مجموعه های مختلف تاثیر گذار در صنعت بیمارستان سازی راه هموار کند.  یکی از شرکت هایی که در همین زمینه در هشتمین نمایشگاه هاسپیتکس حضور پویا و مثبتی داشت شرکت رهاورد فن آوری است.

در همین راستا با موسس این شرکت به گفت و گو پرداختیم که از نظر می گذرانید:

 

قلعه بیگی

الله یار قلعه بیگی  که فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران و مدیریت استراتژیک است در باره هدف تاسیس این شرکت به خبرنگار تیترکوتاه گفت: حدود بیست سال پیش اندیشه هایی را که در سر داشتم، در شعار رهاورد پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز در صنعت تاسیسات و ساختمان گردآوری کردم و در غرب کشور در زادگاه خود، کرمانشاه، شرکتی را با نام ره آورد فن آوری تاسیس کردم. طبیعتا ره آورد فناوری بودن در صنعت تاسیسات ساختمان محقق نخواهد شد مگر با ارتباط نزدیک با تولیدکنندگان و دوستانی که منشا اثر تولید سیستم‌ها، مصالح و فناوری‌های روز هستند. در این راستا با این اولویت، اقدام به بررسی کالاهای فناورانه تولید ایران با فناوری روز جهان  که در بازار در حال عرضه هستند کردیم.  بزرگانی در کشور شناسایی شدند که ما با آن ها وارد مذاکره شدیم و سعی کردیم به عنوان نماینده خدمات مهندسی و ارائه و فروش نصب، در منطقه کار کنیم. این سبد روز به روز بزرگ تر شد و در حوزه تاسیسات و ساختمان به جایی رسید که شاید بیست سال پیش جزو نخستین افرادی بودیم که مفهوم واقعی یک کلینیک ساختمانی که به‌دست اندرکاران صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی، راهکار ارائه می‌دهد را ایجاد کردیم.

ایران پیشرو در اجرا و نصب فناوری بایو_هپا


وی افزود: این جریان از عرضه فناوری‌های نوآورانه بتن که اساس کار ساختمان سازی است شروع شد و تا سازه، تاسیسات، مکانیک، سیستم‌های گرمایش و سرمایش با اهدافی همچون سبک‌سازی و مقاومت سازه‌ها در برابر زلزله ادامه پیدا کرده است. همچنین اهدافی همچون مقاومت صوتی سازه‌ها برای آلودگی صوتی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و عایق بندی جداره‌های ساختمان و ده‌ها مورد دیگر نیز  همیشه مورد توجه ویژه قرار گرفت. سپس تیم متخصص تربیت شد و تلاش کردیم از نیروهای جوان استفاده کرده تا در سازمان ما آموزش ببینند. امروزه مفتخریم که تیم ارزشمندی داریم که بعضا بیش از ۱۶ سال است که در تیم ما منشا خدمات هستند. این ایده نیاز به توسعه داشت و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که موفق شدیم تا فناوری بایو_هپا را که در کشور استرالیا به عرصه جهانی معرفی شده است و نویدبخش تولید بالاترین کیفیت هوا برای فضاهای داخلی ساختمان‌ها است و نخستین سیستم داکت برای ساختارهای هوا رسان که کار تصفیه فیلتراسیون و ضدعفونی همزمان هوا را انجام می‌دهد بسیار زودتر از کشورهای توسعه یافته دیگر به ایران بیاوریم. این فناوری است که پتنت (ثبت اختراع) شده است و درحال‌حاضر در جهان هیچ گونه مشابهی ندارد. ایران عزیز جزو پیشروترین کشورها در آشنایی و معرفی و شروع به اجرا و نصب فناوری بایو_هپا در محیط‌های درمانی، بیمارستانی، تجاری و مسکونی و هرآنجایی که ما نیاز به هوای پاک و یک محیط امن داریم، است.
 

ره آورد


لزوم دقت به جزییات  و کیفیت در صنعت ساختمان سازی
 

قلعه بیگی در پاسخ به این سوال که پیشنهادی برای ارتقای سطح این صنعت دارید عنوان کرد: ما ساختمان را به مفهوم کلی آن که ترکیبی از چهار دانش معماری، سازه، مکانیک و الکتریکال برق است، تقسیم می‌کنیم. فناوری که درحال‌حاضر در حال ارائه آن هستیم، در واقع بخشی از ساختار تهویه مطبوع است. در واقع یک دستگاه تجهیزات پزشکی است که در ساختار تهویه مطبوع قرار گرفته و بالاترین کیفیت هوا را به لحاظ ضد عفونی و تصفیه و فیلتراسیون به ما تحویل می‌دهد. پیشنهاد من این است که آن چیزی که بیست سال بر آن تاکید داشتم، استفاده از کالای مرغوب و با کیفیت با خدمات مهندسی همزمان بوده است یعنی ما بتوانیم خدمات مهندسی را ارئه بدهیم. از مرحله طراحی، نصب، اجرا و تامین که با کیفیت‌ترین سیستم‌ها و کالاها با بهترین جزییات در سازه‌های ما در ساختمان‌های ما نصب شوند تا بهره برداران ما با بالاترین ضریب ایمنی از آن ساختمان استفاده کنند. در صنعت درمان طبیعتا بیمارستان‌ها به عنوان یک بخش بسیار مهم، ارزشمند و یک نماد توسعه پایدار برای تمام کشورها هستند. بیمارستان، سازه‌ای است که در بدترین شرایط مانند جنگ، سیل، زلزله و تمام این اتفاقات باید به مراجعان خدمات درمانی بدهد. بنابراین ما باید بالاترین دقت را در این موضوع داشته باشیم. آنچه که من به عنوان کوچکترین فرد در این صنعت توصیه می‌کنم این است که دقت به جزییات داشته باشیم. انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند که می‌گویند شیطان در جزییات است. ما باید جزییات را جدی بگیریم. کوچکترین اتفاق گاهی اوقات می‌تواند مهلک‌ترین حوادث ممکن را به وجود آورد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها