اختصاصی تیتر کوتاه:

مجلس در کنار تولیدکنندگان / بُرد صادرات کشور باید به اندازه برد موشک‌ هایمان باشد

موسوی گفت: همانطور که در عرصه دفاع به اقتدار رسیده‌ ایم، باید در سایر حوزه‌ ها، از جمله صنعت نیز به خودکفایی و اقتدار برسیم.

مجلس در کنار تولیدکنندگان / بُرد صادرات کشور باید به اندازه برد موشک‌ هایمان باشد

مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته (ایران بیوتی) امروز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان این حوزه در محل سالن کنفرانس شماره ۱ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. 

سید نظام‌الدین موسوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این رویداد با اشاره به نام‌ گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: تولیدکنندگان در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارند و کارشان کمتر از میدان نبرد و جهاد نیست.

تمرکز بر صنایع اشتغال‌زا و صادرات محور

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر صنایع ساخت‌ محور به جای اتکا به خام‌ فروشی، اظهار داشت: برای تحقق جهش تولید باید بر روی صنایعی سرمایه‌ گذاری کنیم که منجر به افزایش اشتغال و صادرات شده و ارزش افزوده بیشتری برای کشور به ارمغان می‌ آورند.

اقتدار در همه عرصه‌ها، از جمله صنعت

موسوی با بیان اینکه پیشرفت‌ های چشمگیری در صنعت دفاعی کشور حاصل شده است، گفت: همانطور که در عرصه دفاع به اقتدار رسیده‌ ایم، باید در سایر حوزه‌ ها، از جمله صنعت نیز به خودکفایی و اقتدار برسیم. برد صادرات صنعتی باید به اندازه برد موشک‌ هایمان باشد تا بتوانیم بازارهای منطقه را فتح و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

تحسین پیشرفت‌های صنعت شوینده و بهداشتی

وی ضمن تقدیر از تولیدکنندگان داخلی در حوزه مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی، گفت: تنوع محصولات و ارتقای کیفیت در این صنعت، نشان‌ دهنده تلاش و همت تولیدکنندگان ایرانی است.

تعامل مجلس با بخش تولید برای تسهیل امور

عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این مراسم با اشاره به وجود ارتباطات خوب بین مجلس و بخش تولید کشور، ابراز امیدواری کرد که در سایه تعامل و همفکری، قوانین و مقررات مربوط به این حوزه تسهیل شده و شاهد رونق هر چه بیشتر تولید در کشور باشیم.

نقش کلیدی بخش خصوصی در جهش تولید

وی با تاکید بر اینکه تولید بدون صادرات و دانش‌محوری به رشد و توسعه نخواهد رسید، گفت: بخش خصوصی باید با ساماندهی خود، در کنار دولت برای تسهیل قوانین و مقررات و استفاده از ظرفیت بازارهای جهانی مانند بریکس، شانگهای و اوراسیا تلاش کند.

مسئولیت مشترک مجلس و بخش خصوصی

عزت‌الله اکبری تالارپشتی با بیان اینکه بخش خصوصی باید با مطالبه‌ گری قوی در مسیر رشد و توسعه گام بردارد، خاطرنشان کرد: در این مسیر، مجلس نیز در کنار بخش خصوصی خواهد بود و از هیچ تلاشی برای رفع موانع و پشتیبانی از تولیدکنندگان دریغ نخواهد کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها