اختصاصی تیترکوتاه؛

نقش کلیدی دستگاه‌های حفاری در توسعه معادن عمیق ایران

نقش کلیدی دستگاه‌های حفاری در توسعه معادن عمیق ایران غیرقابل انکار است. رضا باباپور، مدیرعامل شرکت زرمس کانسار کیمیا، با معرفی دستگاه‌های حفاری عمیق ER۲۰۰۰ در نمایشگاه تخصصی معدن، بر اهمیت این تکنولوژی در استخراج مواد معدنی از معادن تأکید کرد. این دستگاه‌ها می‌توانند با حفاری تا عمق ۲۶۰۰ متر، مواد معدنی را استخراج کرده و به رشد صنعت معدن کمک کنند.

نقش کلیدی دستگاه‌های حفاری در توسعه معادن عمیق ایران

مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران از تاریخ ۲ الی ۵ مرداد ماه سال جاری میزبان برگزاری نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، فرآوری  مواد معدنی ،ماشین آلات و تجهیزات وابسته خواهد بود. پیرامون نقش تکنولوژی‌های پیشرفته آزمایشگاهی، چالش‌ها و فرصت‌های صنعت معدن در ایران و اهمیت بخش خصوصی در توسعه این صنعت با رضا باباپور، مدیرعامل شرکت زرمس کانسار کیمیا به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این رویداد به گفت و گو نشستیم.

رضا باباپور، مدیرعامل شرکت زرمس کانسار کیمیا، در خصوص فعالیت‌های این شرکت بیان کرد: «فعالیت‌های ما در سه بخش استخراج تمامی مواد معدنی، خدمات حفاری با همکاری شرکت زرین هیدرولیک و ساخت دستگاه‌های حفاری تخصصی است. با مشارکت شرکت انباد ترکیه، این دستگاه‌ها به صورت مونتاژ در ایران تولید می‌شوند. 

رضا-باباپور

مدیرعامل شرکت زرمس کانسار کیمیا گفت: ما در این نمایشگاه تخصصی شرکت کردیم تا بتوانیم محصولات خود را به خوبی معرفی کنیم، زیرا این محصولات تخصصی هستند و نیاز به معرفی مناسب دارند. دستگاه‌های حفاری عمیق ER۲۰۰۰ که تا عمق ۲۶۰۰ متر با قطر NQ قابلیت حفاری دارند و همچنین قطعات درون چاهی مربوط به حفاری را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم.

وی افزود: صنعت حفاری در ایران، صنعتی نسبتاً نوپا است و در گذشته نیز بیشتر از دستگاه‌های مکانیکی با عمق‌های پایین استفاده می‌شد. معادن ایران بسیار غنی هستند؛ معادنی داریم که تا عمق ۲۰۰۰ متر ماده معدنی دارند، اما به دلیل نبود دستگاه‌های مناسب و مشکلات در تأمین و نگهداری، تاکنون چنین دستگاه‌هایی در داخل کشور تولید نشده بود. با ارائه خدمات تأمین و نگهداری این دستگاه‌ها با ظرفیت بالا، امیدواریم بتوانیم بخشی از نیاز این صنعت را برآورده کرده و به کشورمان خدمت کنیم.

باباپور در خصوص آینده این صنعت اظهار کرد: با پیشرفت زمان و به‌روزرسانی تکنولوژی، به ویژه خودروهای هیبریدی، معادن اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و به نظرم، تا ده سال آینده بخش نفت به رده دوم اهمیت منتقل خواهد شد، زیرا خودروها عمدتاً با برق کار خواهند کرد و باتری‌ها نیز از سرب و لیتیوم ساخته می‌شوند و سیم‌کشی‌ها نیز با مس انجام می‌شود. بنابراین، آینده صنایع معدنی و به ویژه مس روشن و پیشتاز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت زرمس کانسار کیمیا تصریح کرد: صنعتی که ما در آن فعالیت می‌کنیم، صنعتی پرچالش و پرریسک است و نیاز به حمایت دولت دارد. متأسفانه در وضعیت کنونی، حمایت‌های لازم انجام نمی‌شود و ما با موانع زیادی مواجه هستیم. به عنوان مثال، برای دریافت یک مجوز ساده از وزارت صنعت، ممکن است یک تا دو سال زمان نیاز باشد که این امر سیستم را از لحاظ منابع انسانی و مادی مستهلک می‌کند. این چالش‌ها می‌توانند صنعت را در سطح برطرف کردن مشکلات شکوفا کنند و به کشور ارزآوری داشته باشند و مشکل بیکاری را حل کنند.

وی در پایان افزود: انتظار ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم این است که روند صدور مجوزها تسهیل شود و بوروکراسی‌های اداری کاهش یابد و توجه ویژه‌ای به این صنعت صورت گیرد.»

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد