رسیدن به تکنولوژی روز دنیا در گرو رفع تحریم ها

حمید محبوبی گفت: ما ناچار هستیم تا برای بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا از برخی محصولات خارجی با برندهای معتبر استفاده کنیم و تحریم ها مانعی بزرگ برای دست یابی ما به این تکنولوژی است.

رسیدن به تکنولوژی روز دنیا در گرو رفع تحریم ها

 تولید ماشین‌آلات راهسازی در صنایع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این ماشین‌آلات نقش کلیدی در ساخت و توسعه زیرساخت‌ها دارند. آن‌ها امکان جابه‌جایی، حفاری و تسطیح زمین را فراهم می‌کنند و باعث تسریع در پروژه‌های عمرانی می‌شوند. تکنولوژی روز دنیا نقش بسیار مهمی در تولید ماشین‌آلات راهسازی دارد، چرا که باعث افزایش کارایی، ایمنی و دقت در پروژه‌های عمرانی می‌شود.ادغام تکنولوژی‌های پیشرفته در این صنعت نه تنها به رشد اقتصادی کمک می‌کند، بلکه منجر به پیشبرد بهینه ساخت‌وساز می شود.

در همین راستا در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در محل برگزاری نمایشگاه های شهر آفتاب به گفت و گو با حمید محبوبی مدیر عامل شرکت صنعتی هلی خودرو پرداختیم.

محبوبی

محبوبی در رابطه با تاریخچه شرکت هلی خودرو توضیح داد: شرکت هلی خودرو در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد. از زمان تاسیس شرکت فعالیت خود را در زمینه ساخت ماشین آلات راهسازی آغاز کردیم. در ابتدای کار به دلیل نبود بازار هدف با یک محصول و یک توناژ مشخص فعالیت خود را ادامه دادیم، اما به مرور با بازاریابی و با توجه به اینکه ایران بستر مناسبی برای تولید ماشین آلات راهسازی است، فعالیت خود را گسترش دادیم.

به مدت پنج سال واردات دستگاه های ما به صورت SKD یا CBU انجام می شد. در اواخر سال ۱۳۸۶ با ارزیابی بازار داخلی هیات مدیره شرکت تصمیم به راه اندازی کارخانه و مونتاژ ماشین آلات راهسازی در داخل کشور گرفت. به دنبال آن قراردادی با تولیدکننده قطعات ماشین آلات راهسازی بستیم و سرانجام در سال ۱۳۸۷ خط تولید کارخانه راه اندازی شد.

وی در ادامه افزود: شهرک صنعتی بشل با مساحت ۵۰ هزار متر مکعب و ۲۰ هزار سوله بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در مازندران است. در ابتدا به دلیل بالا بودن هزینه تمام شده تولید دستگاه ها نسبت به واردات، به همان شکل SKD یا CBU ماشین آلات وارد می شدند و ما به صورت مونتاژی دستگاه ها را تولید می کردیم، اما از سال ۱۳۹۰ با دستورالعمل های وزارت صنایع توانستیم تولید برخی قطعات لازم برای ساخت ماشین آلات راهسازی را آغاز کنیم. تولید قطعات را از ساده ترین قطعات مانند باکت لودرها شروع کردیم و اکنون توانایی تولید بیش از ۴۵ درصد قطعات را داریم. بخشی از قطعات که توانایی تولید آنها در داخل کشور نیست مانند برخی از سیستم های هیدرولیکی، سیستم های موتور و گیربکس که باید جزو برندهای شناخته شده بین المللی باشد به اجبار از کشورهای دیگر وارد می شوند. سبد محصولات ما در حوزه ماشین آلات راهسازی کامل بوده و شرکت های پیمانکاری برای انجام اکثر پروژه های عمرانی خود می توانند از این محصولات استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت صنعتی هلی خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر چالش اصلی تولیدکنندگان ماشین آلات راهسازی گفت: چالش های اصلی در این صنعت به خصوص برای تولیدکنندگان مسئله عدم ثبات قیمت در داخل و موانع تامین ارز برای واردات است. انتظار ما از دولت چهاردهم این است که برنامه ریزی مناسبی برای حل چالش تامین ارز برای واردات داشته باشد و بستری مناسب برای تامین ارز از سوی بانک ها ایجاد کند. در حال حاضر اکثر شرکت های تولیدی با مسئله تحریم ها رو به رو هستند. ما ناچار هستیم تا برای بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا از برخی محصولات خارجی با برندهای معتبر استفاده کنیم و تحریم ها مانعی بزرگ برای دست یابی ما به این تکنولوژی است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد