اقدام ایریتک برای تدوین استراتژی های جدید

شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) با هدف بررسی چشم‌انداز آینده و تدوین استراتژی‌های جدید، اقدام به راه اندازی و معرفی پلتفرم تدوین استراتژی در جلسه ای با مدیران ارشد شرکت نمود.

اقدام ایریتک برای تدوین استراتژی های جدید

شایان ذکر است این جلسه با حضور آقای محمد مهدی مستقیمی، مدیرعامل محترم شرکت ایریتک  و دیگر مدیران ارشد برگزار گردید.

اقای دکترمستقیمی در شروع جلسه گفت: حمایت از نخبگان، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های هر جامعه‌ای است. نخبگان با داشتن خلاقیت، نوآوری و توانایی حل مسائل پیچیده، می‌توانند موتور محرک پیشرفت و توسعه صنعت یک کشور باشند.

وی در ادامه به مواردی درباره جلوگیری از خروج نخبگان اشاره کردند :

ایجاد محیط کاری مناسب: فراهم آوردن امکانات پژوهشی، رشد حرفه‌ای و حقوق و مزایای رقابتی برای جذب و حفظ نخبگان.

حمایت از نوآوری و کارآفرینی: ایجاد بستری مناسب برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول و خدمت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان.

ارتقای جایگاه علمی کشور: سرمایه‌گذاری در آموزش عالی، پژوهش و توسعه فناوری برای افزایش جذابیت محیط علمی کشور برای نخبگان.

ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه: تقویت همکاری بین بخش‌های مختلف اقتصاد برای حل مسائل واقعی و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی.

توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی: ایجاد محیطی باثبات و امن برای زندگی و کار نخبگان و توجه به نیازهای آن‌ها.

مدیر عامل شرکت ایریتک همچنین با توضیح در مورد اهمیت استراتژی در سازمان ها و تعیین مسیرمشخص برای سازمان تاکید نمودند و افزود: که نبود توانایی در برنامه ریزی های سازمان از جای خالی استراتژی مناسب برای آن سازمان است و تدوین استراتژی در هر سازمانی از جمله شرکت ایریتک یک ضرورت است.

همچنین مستقیمی گفت: که استراتژی باید در تمامی ارکان سازمان جاری باشد و استراتژی باید قابلیت عملی شدن و اجرا در سطح سازمان را داشته باشد و صرفا به عنوان یک مدرک سازمانی نباشد ، اجرای یک استراتژی از تدوین آن از اهمیت بیشتری برخوردار است .

مدیرعامل شرکت ایریتک، در این جلسه بر ضرورت استراتژی شرکت ، اهمیت حمایت از نخبگان و جلوگیری از خروج آنها اشاره داشت.

در همین راستا،  می‌تواند دقدقه های مدیر عامل شرکت ایریتک را  به عنوان یک راهنما برای سیاست‌گذاران، مدیران صنعتی و جامعه علمی برشمرد تا در جهت حمایت از نخبگان و استفاده از توانمندی‌های آن‌ها برای توسعه کشور گام بردارند.

همچنین آقاى وفایى کیا مدیر برنامه ریزى استراتژیک سازمان ، با اشاره به جایگاه گذشته و حال حاضر شرکت ایریتک در حوزه های معدن، صنایع معدنی، نفت و گاز؛ بر لزوم بازاریابى و ارزش گذارى نام تجاری معتبر و مهم ایریتک تاکید نمودند .

آقاى دکتر کرمانشاه ، مدیر پروژه تدوین استراتژى سازمان نیز در مورد مدلهاى اجراى پروژه هاى  EPCدر دنیا و کشور های توسعه یافته صحبت کردند و بر مدلهای به روز دنیا برای اجرای پروژه ها EPC  در بستر پلتفرم تاکید کردند

اقای دکتر حسینی، مشاور پروژه تدوین استراتژی نیز به توضیح در مورد پلتفرم طراحی شده ( جهت اخذ نظرات و پیشنهادات ) بر بستر اینترنت پرداختند و نحوه استفاده و عملکرد این پلتفرم را به مدیران ارشد ایریتک توضیح داد.

در این نشست مهم، موضوعات مختلفی از جمله:

بررسی عملکرد فعلی شرکت: ارزیابی نقاط قوت و ضعف، مقایسه با رقبا و شناسایی فرصت‌های جدید

تدوین استراتژی‌های جدید: تعیین مسیر حرکت آینده شرکت، اولویت‌بندی اهداف و تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد

برنامه‌ریزی برای آینده: تعیین اهداف بلندمدت، برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه محصولات و خدمات

توسعه منابع انسانی: جذب و پرورش نیروهای متخصص، بهبود فرهنگ سازمانی و افزایش انگیزش کارکنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برگزاری این جلسه با هدف نگاهی به آینده شرکت و با بهره‌گیری از دانش و تجربه مدیران ارشد، برای تصمیمگیری در خصوص  استراتژی و برنامه های شرکت صورت گرفت.

 این تصمیمات می‌تواند در جهت بهبود عملکرد شرکت، افزایش رقابت‌پذیری و دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت آن موثر واقع شود.

لازم به ذکر است در انتهای جلسه تصمیم گرفته شد تا با همکاری مدیران ارشد شرکت،  نظرات و اطلاعات مورد نیاز پروژه ها بر بستر پلتفرم مورد نظر، جمع آوری شود و از نتایج و تحلیل داده ها در تدوین استراتژی سازمان مورد استفاده قرارگیرد   انتظار می‌رود که نتایج این جلسه، تحولات مثبتی را در شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) ایجاد کرده و منجر به رشد و توسعه بیشتر این شرکت شود.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد