تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان در نگاه تولیدکنندگان

نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان و فعالان این حوزه فراهم می‌کند تا جدیدترین محصولات و نوآوری‌های خود را در معرض نمایش قرار دهند. این رویداد بستری برای ایجاد شبکه‌های تجاری جدید و تقویت روابط با مشتریان داخلی و خارجی است. شرکت در این نمایشگاه به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا با تحولات بازار و نیازهای مشتریان آشنا شوند و در رقابت باقی بمانند.

بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان در نگاه تولیدکنندگان

بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی را برای فعالان این حوزه فراهم کرد تا به رونمایی و معرفی جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود پرداخته و در کنار آن بتوانند راهی برای توسعه صادراتی و رونق تجاری ایجاد کنند. تولیدکنندگان داخلی از زمان اعمال تحریم‌ها علیه ایران با چالش‌ها و مشکلات فراوانی دست به گریبان بوده‌اند و با تکیه بر دانش و ابتکار خود توانسته‌اند در چنین شرایط سختی دوام آورده و جلوی توقف چرخ صنعت ساختمان را بگیرند.

در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان که از تاریخ ۸ تا ۱۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد به گفت‌وگو با برخی تولیدکنندگان فعال در حوزه صنعت ساختمان پرداختیم و نظر آنها را در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از نمایشگاه و چالش‌ها و مسائل پیش روی این صنعت جویا شدیم.

حامد رنجبر مدیرعامل شرکت کرد اِستون در مصاحبه با خبرنگار تیتر کوتاه به معرفی محصولات این شرکت پرداخت و گفت: حوزه فعالیت ما تولید سنگ‌های مصنوعی دکوراتیو، موزاییک‌های صنعتی، واش بتن و تایل‌های بتن اکسپوز بوده و محصولاتی که اخیرا در این شرکت به بهره‌برداری رسیده، شامل بلیط آلومینیوم، شمش آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم است.

کرد استون

وی در خصوص برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان توضیح داد: متاسفانه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه صنعت ساختمان هر سال کمتر از سال گذشته می‌شود. شرکت‌های ایرانی برای اینکه بتوانند محصولات جدیدی را ارائه کنند باید به فناوری‌ها و ماشین‌آلات جدید دسترسی داشته باشند. اخیرا با مصوباتی که وزارت صمت وضع کرده، ورود ماشین‌آلات جدید به داخل کشور از ابتدای سال ممنوع شده است. تولیدکنندگان داخلی با ابتکار و خلاقیت خودشان تاکنون توانسته‌اند تا محصولات خود را به روز رسانی کنند. متاسفانه پیشرفتی که مورد نیاز صنعت ساختمان است و در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد، در کشور ما ایجاد نمی‌شود.

رنجبر همچنین در ادامه افزود: از طرفی هم رکود صنعت ساختمان در ایران باعث شده تا تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه نسبت به سنوات قبل کاهش پیدا کند. در واقع بازدیدکنندگان حاضر در نمایشگاه هم مانند دوره‌های قبل پیگیر خرید نیستند و بیشتر برای بازدید به غرفه‌ها سر می‌زنند. تمامی این عوامل باعث شده تا صنعت ساختمان ما در شرایط مناسبی نباشد. البته که عوامل بیرونی و سیاست‌های کلان اقتصادی به شدت در این مسئله دخیل هستند.

مدیرعامل شرکت کرد اِستون در رابطه با وضعیت صادرات در حوزه صنعت ساختمان بیان کرد: محصولات ما به کشورهای دیگر صادر می‌شود، اما مسئله‌ای که درحال‌حاضر به چالش مهمی تبدیل شده، خود تحریمی‌ها است. سیاست‌های غلط بانک مرکزی و دولت جلوی صادرات محصولات ایرانی را به کشورهای دیگر به طور گسترده گرفته است. بنابراین ما ترجیم می‌دهیم تا به نام افراد دیگر و با کارت‌های بازرگانی که به وفور در مرزها وجود دارد صادرات انجام دهیم. ما امکان وارد کردن مواد اولیه با ارز حاصل از صادرات را نداریم. اگر سیاست‌های اشتباه دولت نباشد، ما می‌توانیم مسئله صادرات را خودمان برطرف کنیم. کشور ایران با ۱۴ کشور دیگر مرز مشترک دارد، به این معنا که تحریم‌های امریکا حداقل شامل ارتباط ما با کشورهای همسایه نمی‌شود، اما خود تحریمی‌ها کمر تولیدکنندگان داخلی را شکسته است.

در ادامه به سراغ یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم بهداشتی ساختمانی رفتیم. مهزیار قربانی مدیر اجرایی شرکت سکنا پلاست در مورد سابقه این شرکت و سطح صادرات محصولات آن توضیح داد: سابقه شرکت سکنا پلاست به سال ۱۳۶۸ باز می‌گردد، اما تولید محصولات این شرکت به صورت رسمی از اواخر دهه ۷۰ آغاز شد. محصولات ما به چندین کشور در خاورمیانه مانند عراق، افغانستان و تاجیکستان و برخی کشورهای دیگر صادر می‌شود.

سکنا-پلاست

وی در رابطه با کیفیت برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان تاکنون بازخورد خوبی داشته و کیفیت برگزاری آن برای ما رضایت بخش بوده است.

قربانی همچنین در مورد مسئله تحریم‌های خارجی و چالش‌های داخلی بیان کرد: تحریم‌های بین‌المللی گریبان گیر تمام تولیدکننده‌ها شده، اما مسئله مهم تر مشکلاتی است که تولیدکنندگان در داخل کشور با آنها رو به رو هستند. مسائلی مانند مالیات، هزینه‌ها و عوارض‌های متفاوت و از همه مهم‌تر موضوع قطعی برق به کابوسی برای شرکت‌های تولیدی تبدیل شده است. قطعی برق ضررهای جبران ناپذیری را به تولیدکنندگان در صنایع مختلف وارد می‌کند.

خانم امید مدیر فروش کارخانه شرکت ماهان پلاست که یکی از تولیدکنندگان لوله و اتصالات در شهر تبریز است، در گفت‌وگو با تیتر کوتاه در رابطه با کیفیت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: شرکت ماهان پلاست برای سومین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان شرکت می‌کند. سال گذشته ما در سالن ۱۰-۱۱ غرفه داشتیم اما امسال در سالن ۸-۹ حضور داریم و همین موضوع مزیتی همچون بازدیدکننده بیشتر و تهویه مناسب تر داشته است. این سالن از نظر حضور شرکت‌های معتبر نیز شرایط بهتری دارد. بیشتر بازدید‌کنندگان خارجی ما از کشور عراق بوده‌اند.

ماهان-پلاست

وی در خصوص وضعیت صادرات محصولات شرکت ماهان پلاست عنوان کرد: شرکت ماهان پلاست درحال‌حاضر به کشورهایی همچون عراق و افغانستان صادرات دارد. البته راه‌اندازی فاز دوم کارخانه به احتمال زیاد سبب توسعه صادراتی به کشورهای دیگر مانند عمان و دبی می‌شود. صادرات ما معمولا از طریق برخی نمایندگان در شهرهایی مانند کرمانشاه، بوکان و پیرانشهر انجام می‌شود و خود شرکت ماهان پلاست به طور مستقیم در امر صادرات دخیل نیست، بنابراین تاکنون مسئله تحریم برای ما خللی در روند صادرات ایجاد نکرده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد