تیتر کوتاه گزارش می‌دهد؛

رضایتمندی تولیدکنندگان از برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست نه تنها به توسعه بازار داخلی کمک می‌کند، بلکه بستری مناسب برای ایجاد و تقویت همکاری‌های بین‌المللی و صادرات محصولات پلاستیکی ایرانی به بازارهای جهانی فراهم می‌آورد. به علاوه، ایران پلاست به عنوان محلی برای تبادل دانش و فناوری‌های نوین، نقش مهمی در بهبود کیفیت و ارتقای سطح رقابتی این صنعت دارد.

رضایتمندی تولیدکنندگان از برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست

نمایشگاه ایران پلاست یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی و تجاری در حوزه صنایع پتروشیمی و پلاستیک در ایران و منطقه است. این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان، صادرکنندگان، و شرکت‌های فعال در زمینه مواد اولیه، محصولات و ماشین‌آلات مرتبط با صنایع پلاستیک، توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست که از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، به گفت‌وگو با برخی تولیدکنندگان فعال در حوزه صنعت پتروشیمی و پلاستیک پرداختیم و نظر آنها را در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از نمایشگاه و چالش‌ها و مسائل پیش روی این صنعت جویا شدیم.

شرکت فناوری‌های پلیمری پویش در حوزه مواد پلیمری از سال ۱۳۹۸ با تمرکز بر حوزه بازیافت مواد پلیمری آغاز به کار کرد. به کار گیری اصول علمی و ساخت تجهیزات بر مبنای حداکثر بهره‌وری در راستای حداکثر کردن کیفیت مواد تولیدی از بدو امر در دستور کار این شرکت بوده است، به طوری که شرکت فناوری‌های پلیمری پویش هم اکنون کامل‌ترین آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد پلیمری را در حوزه بازیافت در اختیار دارد و تمامی محصولات تولیدی آن دارای برگه اطلاعات فنی تضمین شده می‌باشد.

امروزه انتظار دریافت مواد اولیه ارزان قیمت و با کیفیت زیاده خواهی نیست، زیرا با توسعه صنعت بازیافت و به کار گرفتن روش‌های مهندسی، می‌توان در عین حفظ کیفیت کالا در بازار فروش مزیت رقابتی ایجاد کرد. از سوی دیگر استفاده از مواد بازیافتی علاوه بر کاهش محسوس هزینه تولید، باعث اثرات مثبت زیست محیطی می‌شود. به گونه‌ای که در آینده‌ای نزدیک استفاده از مواد بازیافتی در راستای توسعه اقتصاد گردشی در دستور کار بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه خواهد بود.

شرکت فناوری‌های پلیمری پویش در هجدهمین دوره از نمایشگاه ایران پلاست حضور پیدا کرد و به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود پرداخت.

احسان عباسی مدیرعامل شرکت فناوری‌های پلیمری پویش در مصاحبه با خبرنگار تیتر کوتاه در خصوص سابقه این شرکت توضیح داد: ما در شرکت فناوری‌های پلیمری پویش در زمینه بازیافت پلاستیک و تولید کامپاندهای پلیمری مشغول به فعالیت هستیم. این شرکت از سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرده است. ما تحت عنوان یک استارتاپ در پارک علم و فناوری دانشگاه امیر کبیر و با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت و دانشگاه شریف کار خود را آغاز کردیم. پس از مدتی بنیاد برکت سهام خود را به یک مجموعه خصوصی فروخته و از مجموعه خارج شد، اما دانشگاه شریف هنوز جزو سهامداران است. در واقع ما به مرور از یک استارتاپ به یک شرکت تولیدی تبدیل شدیم.

احسان-عباسی

وی در رابطه با کیفیت برگزاری هجدهمین دوره از نمایشگاه ایران پلاست گفت: ما تاکنون در سه دوره از نمایشگاه ایران پلاست شرکت کرده‌ایم. کیفیت برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست نسبت به دوره‌های قبل در سطح مناسب تری قرار داشت و از نظم و هماهنگی بیشتری برخوردار بود. به نظر من شرکت کننده‌های این دوره از نمایشگاه افزایش پیدا کرده‌اند.

عباسی در مورد وضعیت صادرات محصولات پلیمری این شرکت بیان کرد: عمده صادرات محصولات ما به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کشورهای حوزه CIS، ترکمنستان و تاجیکستان است. در برخی موارد محصولاتمان به واسطه ترکیه به کشورهای اروپایی نیز صادر شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری‌های پلیمری پویش در خصوص مهم‌ترین چالش صنایع گفت: مهم‌ترین چالش صنعت در ایران بحث نقدینگی است. نقدینگی که طی سال‌های گذشته به واسطه وام در اختیار صنایع قرار دادند، نه تنها کمکی به رشد صنایع نکرده، بلکه سبب پسرفت آنها شده است. اصولی‌ترین روش برای تامین نقدینگی صنایع، تسهیل روابط مستقیم صنایع با کشورهای خارجی است. هموار شدن مسیر نقل و انتقالات مالی و بانکی از اصلی‌ترین مواردی است که به توسعه صنایع کمک می‌کند. بنابراین انتظار صنایع از دولت، احیای روابط بین‌المللی است.

در ادامه به سراغ یکی از شرکت‌های نوپا در زمینه تولید مستربچ‌ها و مواد پلیمری رفتیم.

شرکت نیکان شیمی پویا هیرکان که به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید مستربچ‌ها و مواد پلیمری در استان گلستان، شهرستان گنبد کاووس فعالیت می‌کند، به تازگی با تمرکز بر توسعه محصولات پلیمری باکیفیت وارد عرصه‌های داخلی و خارجی شده است. این شرکت که تنها یک سال از آغاز فعالیت‌های تولیدی‌اش می‌گذرد، در همین مدت کوتاه، توانسته است در عرصه تولید مواد پلیمری و ارائه محصولات باکیفیت بر اساس نیاز و سفارش مشتریان، جایگاه خود را مستحکم کند.

این شرکت با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، آزمایشگاه‌ها و بخش کنترل کیفی، توانسته است تولیدات باکیفیتی ارائه کند که به سفارش مشتریان تنظیم می‌شود. این توانایی در تولید محصولات سفارشی و با کیفیت باعث شده است تا این شرکت بتواند به‌سرعت در بازارهای داخلی و بین‌المللی جایگاه خود را پیدا کند. هرچند چالش‌هایی نظیر کاهش تولید مواد اولیه و صادرات مواد خام وجود دارد، اما با توجه به توانمندی‌های شرکت در زمینه تحقیق و توسعه و تولید محصولات سفارشی، این شرکت می‌تواند نقشی مؤثر در ارتقای سطح صنعت پتروشیمی و تولید محصولات نهایی ایفا کند.

داوود شیخ، مدیر بازگانی شرکت نیکان شیمی پویا هیرکان، در گفت‌وگویی با خبرنگار تیتر کوتاه در خصوص کیفیت برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: شرکت نیکان شیمی پویا هیرکان برای نخستین بار در نمایشگاه ایران پلاست شرکت کرده و پیش‌تر نیز در نمایشگاه مشهد پلاست تجربه حضور داشته است. از نظر من کیفیت برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست رضایت بخش است. این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای معرفی محصولات شرکت و ایجاد روابط تجاری با مشتریان داخلی و خارجی فراهم کرده‌ است.

داود-شیخ

وی در ادامه افزود: بازدیدکنندگانی از کشورهای پاکستان، روسیه، افغانستان و عراق در غرفه نیکان شیمی پویا حضور یافته و درخواست‌هایی برای همکاری و استعلام قیمت به منظور صادرات به این کشورها، به ویژه بازارهای CIS و عراق مطرح کرده‌اند. این نشان از توجه و علاقه‌مندی بازارهای بین‌المللی به محصولات پلیمری و مستربچ‌های تولید شده در این شرکت دارد.

مدیر بازگانی شرکت نیکان شیمی پویا هیرکان در رابطه با وضعیت صادرات محصولات این شرکت بیان کرد: به دلیل وابستگی شرکت به صنعت پتروشیمی، وضعیت صادرات درحال‌حاضر در شرایط مناسبی قرار دارد و محصولات این شرکت به کشورهای ترکیه، عراق و کشورهای CIS صادر می‌شود، اما با این حال وضعیت تولید در صنعت پتروشیمی به دلیل کاهش مصرف مواد اولیه دچار ضعف شده و به‌جای تولید محصولات نهایی، بیشتر به صادرات مواد خام وابسته است. این موضوع به‌عنوان یکی از چالش‌های اساسی شرکت‌های فعال در این صنعت، نیازمند بررسی و حل مسائل ساختاری و اقتصادی است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد