تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

جدال تولیدکنندگان صنعت پلاستیک با موانع داخلی

تولیدکنندگان داخلی، نمایشگاه ایران پلاست را فرصتی ارزشمند برای معرفی محصولات و نوآوری‌های خود به بازارهای داخلی و خارجی می‌دانند. آنها بر این باورند که به شرط رفع موانعی همچون تحریم ها، این نمایشگاه می‌تواند به توسعه همکاری‌های بین‌المللی و افزایش صادرات کمک کند.

جدال تولیدکنندگان صنعت پلاستیک با موانع داخلی

نمایشگاه ایران پلاست به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت پتروشیمی و پلاستیک در خاورمیانه، نقش مهمی در احیای روابط بین‌المللی ایران ایفا می‌کند. این نمایشگاه با جذب شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی، فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های تجاری و صنعتی فراهم می‌آورد. در شرایطی که تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی بر تعاملات بین‌المللی ایران تاثیرگذار بوده‌اند، ایران پلاست می‌تواند بستری برای معرفی توانمندی‌های داخلی و جذب فناوری‌های نوین باشد.

در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست که از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، به گفت‌وگو با برخی تولیدکنندگان فعال در حوزه صنعت پتروشیمی و پلاستیک پرداختیم و نظر آنها را در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از نمایشگاه و چالش‌ها و مسائل پیش روی این صنعت جویا شدیم.

سیروس مرادی نژاد مدیرعامل شرکت کیمیا کیانا پی وی سی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر کوتاه در خصوص سابقه فعالیت این شرکت گفت: شرکت کیمیا کیانا پلاست در زمینه تولید فیلم‌های شیرینگ پی وی سی در دو نوع متفاوت خشک و نرم فعالیت دارد. کارخانه کیمیا کیانا پلاست در شهرک شکوهیه استان قم و دفاتر فروش در تهران واقع است. این شرکت تا قبل از دریافت پروانه بهره‌برداری، به مدت ده سال زیر نظر اتحادیه صنف پلاستیک تهران بود، اما از سال ۱۴۰۰ در شهرک صنعتی فعالیت خود را با اخذ پروانه بهره‌برداری آغاز کردیم.

سیروس_مرادی نژاد

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف شرکت ما، صادرات محصولاتمان است که تاکنون موفق به دستیابی به آن نشده ایم، اما سعی ما بر این است که تا پایان امسال، کیفیت محصولات را افزایش داده و معضلاتی که بر سر راه صادرات است را برطرف کنیم.

مرادی نژاد در مورد کیفیت برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست بیان کرد: حدود ۵ سال است که شرکت کیمیا کیانا پی وی سی در نمایشگاه ایران پلاست شرکت داشته است. هجدهمین دوره از نمایشگاه ایران پلاست نسبت به دوره‌های قبل با کیفیت بیشتری برگزار شد و تعداد بازدیدکنندگان نیز در مقایسه با سال گذشته بیشتر است.

مدیرعامل شرکت کیمیا کیانا پی وی سی به چالش‌های مهم صنعت پلاستیک اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های مهم در زمینه صنعت پلاستیک و به ویژه تولید پی وی سی، تامین افزودنی‌های لازم برای بخش تولید است که عمدتا از طریق واردات به‌دست تولیدکننده می‌رسد، اما از زمان ثبت سفارش تا تحویل کالا مسائل و مشکلات بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال مرحله ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت با چالش‌های متفاوتی همراه است که در زمان تحویل کالا در گمرک نیز این مشکلات گریبان گیر تولیدکننده می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: در زمینه تخصیص ارز نیز عملا تفاوتی میان یک شرکت تولیدی و یک شرکت بازرگانی وجود ندارد و باید بیش از سه ماه در نوبت تخصیص ارز باشیم، در حالی که تخصیص ارز فقط یک عنوان است، زیرا ارز قابل توجهی در اختیار شرکت‌ها قرار داده نمی‌شود و فقط این مرحله به عنوان یک مجوز برای گمرک در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه به سراغ بهزاد افسری مدیرعامل شرکت نیکان پلاستیک کهن رفتیم که یکی از تولیدکنندگان انواع پریفرم در صنعت پلاستیک بود.

افسری در خصوص زمینه فعالیت شرکت نیکان پلاست توضیح دادک شرکت نیکان پلاست کهن متعهد به تولید انواع پریفرم، بطری، جار پلاستیکی و درب پوشش با بالاترین استانداردهای کیفی است. با استفاده از جدیدترین فناوری‌های تولید و خطوط تولید پیشرفته، محصولات ما نه تنها از لحاظ طراحی و دوام، بلکه از نظر ایمنی و سازگاری با محیط‌زیست نیز در سطح بالایی قرار دارند. تیم متخصص و مجرب ما همواره در تلاش است تا با ارائه راهکارهای نوآورانه و سفارشی‌سازی محصولات، نیازهای متنوع مشتریان داخلی و بین‌المللی را برآورده سازد. همچنین، شرکت ما با داشتن گواهینامه‌های لازم و رعایت دقیق استانداردهای جهانی، اعتماد و رضایت مشتریان خود را در بازارهای مختلف به‌دست آورده است. هدف ما ارتقاء مستمر کیفیت و گسترش حضور در بازارهای جدید، به منظور ارائه بهترین محصولات پلاستیکی به مشتریان است.

بهزاد-افسری

وی در ادامه افزود: این نخستین بار است که شرکت ما در نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست حضور پیدا می‌کند و به نظر من کیفیت برگزاری این نمایشگاه در سطح مناسبی قرار دارد. تاکنون از کشورهایی مانند عراق، آذربایجان و افغانستان نیز بازدیدکننده داشته‌ایم. بیشتر محصولات شرکت ما به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت نیکان پلاستیک کهن در رابطه با چالش‌های اصلی صنعت پلاستیک بیان کرد: یکی از چالش‌های جدی برای تولیدکنندگان در این حوزه، قطعی مکرر برق به خصوص در فصل گرما است. علاوه بر این مسئله، ما در تامین مواد اولیه مرغوب نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. همچنین واردات ماشین‌آلات مورد نیاز برای این صنعت به سختی انجام می‌شود، زیرا ماشین‌آلات داخلی مجهز به فناوری‌های روز دنیا نیستند و بیشتر دستگاه‌ها و ابزارهای مورد نیاز هم درحال‌حاضر از کشور چین وارد می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد