در گفتوگوی اختصاصی تیترکوتاه با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد:
خلأ ارتباطی فعالان صنعت رنگ با ایجاد بازار مجازی پر میشود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تشکیل یک بازار مجازی میان فعالان اقتصادی و صنعتگران صنعت رنگ میتواند خلأ ارتباطی بین فعالان را پر کند و به عرضه و معرفی محصولات و کالاها کمک مضاعف کند.

یکی از مهمترین مراکز اشتراک دانش و فناوری های جدید برای هر صنعتی، نمایشگاه تخصصی است. رویدادهایی که در نقاط مختلف دنیا برگزار شده و بسیاری از شرکت ها و تولیدکنندگان در جهت افزایش سطح کیفی خود در آن مشارکت می کنند. در حوزه رنگ، رزین، چسب و پوشش های صنعتی نیز سالانه رویدادهای مختلفی در دنیا برگزار می شود. در ایران نیز چندی پیش بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری با حضور تولیدکنندگان برتر و شرکت های خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. با توجه به اهمیت این رویداد و جایگاه صنعت رنگ و رزین در کشور به سراغ یکی از نمایندگان مجلس رفتیم تا بخشی از چالش های صنعتگران را مطرح نماییم.
محمد سراج - نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی تیترکوتاه درباره حمایت از تولیدکنندگان صنعت رنگ گفت: برای حمایت از صنعت رنگ کشور اولین قدم، همراه شدن صنعتگران و فعالان صنعت رنگ با مسئولان و دولتمردان است، به این صورت که با ما تعامل داشته باشند و خواسته ها و چالش هایی که در این صنعت با آن مواجه هستند را با ما درمیان بگذارند. در مواردی از قبیل صادرات بایستی بدانیم که چه مانعی سر راه فعالان این صنعت است تا آن را رفع کنیم و یا چه قوانینی را برای رشد و توسعه کمبود دارند تا آن را درنظر بگیریم.
عدم وجود بازار ارتباطی چالش اصلی صنعتگران است
نماینده مردم تهران درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین در پیشرفت صنعت رنگ و رزین خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در داخل کشور داریم، عدم وجود بازاری برای معرفی صنایع و عرضه محصولات و کالاهای مربوطه است.
وی افزود: در حال حاضر فرصت بسیار خوبی از طریق فضای مجازی ایجاد شده تا صنایع مختلف بازاری برای معرفی محصولات خود درنظر گیرند و در این فضا کالاهای مورد نیاز خود را در اعلام کنند. همچنین در این بازارهای ارتباطی، بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران میتوانند با یکدیگر ارتباط بگیرند و به راحتی محصولات خود را عرضه کنند.
خلأ ارتباطی فعالان صنعت رنگ با یک بازار مجازی پر میشود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت تشکیل بازار مجازی میان فعالان و تولیدکنندگان صنعت رنگ کشور گفت: بازار فیزیکی قطعا یک فرصت مهم برای تبادلات اقتصادی و معرفی محصولات میان صنعتگران در سراسر کشور است اما گاها بسیاری از سرمایهگذاران فرصتی برای حضور در رویدادها و نمایشگاه های تخصصی این حوزه را نمییابند بنابراین از نظر بنده، تشکیل یک بازار مجازی میان فعالان اقتصادی و صنعتگران صنعت رنگ میتواند خلأ ارتباطی بین فعالان را پر کند و به عرضه و معرفی محصولات و کالاها کمک مضاعف کند.
تأثیر روحی روانی صنعت رنگ در زندگی بشر
نماینده مجلس دوازدهم درباره اهمیت توجه حوزههای اجتماعی به صنعت رنگ اظهار داشت: رنگ نه تنها یک نیاز فیزیکی بلکه یک نیاز روانی و پزشکی به حساب میآید. رنگ در زندگی مردم تاثیرات روانی و اجتماعی مهمی دارد و نیاز فیزیکی جامعه به حساب میآید.
صنعت رنگ یکی از پردرآمدترین صنایع کشور خواهد شد
محمد سراج در پایان صحبتهای خود خاطرنشان کرد: باید درنظر داشت که رنگ یکی از مولفههای مهم زندگی بشر است چراکه رنگ به زندگی معنا میبخشد و الهام بخش بسیاری از موضوعات اجتماعی انسان هاست، بر همین اساس میتوانیم ادعا کنیم که صنعت رنگ یکی از پردرآمدترین صنایع کشور در آینده نزدیک خواهد بود مشروط بر اینکه دولت حمایت های لازم را از این صنعت به عمل آورد.
نظر شما