راهنمای کامل خرید انواع دریل

دریل‌ها انواع مختلفی دارند و این انواع متناسب با کاربردشان، در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ابتدا دریل‌های ساده روی کار آمدند تا بتوان با استفاده از آن‌ها عملیات سوراخ کاری در متریال مختلف را به انجام رساند.

خرید-دریل-۱

سپس دیگر دریل‌ها طراحی و تولید شدند. اصلی‌ترین کاری که یک دریل انجام می‌دهد، ایجاد سوراخ در مواد مختلف مانند چوب، بتن، فلز و ... است. در ادامه انواع دریل و کاربرد‌های آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد تا راهنمایی جامع جهت خرید دریل در اختیار داشته باشید.

انواع دریل

مهمترین دسته بندی‌های دریل بر اساس نوع کاربرد آن‌ها به شرح زیر است:

دریل ساده

دریل‌های ساده ابتدایی‌ترین نوع دریل هستند که تنها برای ایجاد سوراخ در مواد گوناگون کاربرد دارند.

 یک دریل ساده می‌تواند سوراخی به قطر مته‌اش در متریال مختلف ایجاد کند. دریل‌های ساده می‌توانند به صورت برقی و یا شارژی باشند.

خرید-دریل-2

دریل ساده انرژی لازم برای انجام سوراخ کاری را از موتور خود دریافت می‌کند. موتور به کار رفته برای این دریل‌ها می‌تواند دارای قدرت‌های مختلف باشد.

هرچه توان موتور دریل بیشتر باشد، سرعت و قدرت دستگاه نیز افزایش می‌یابد. موتور دریل با دریافت انرژی الکتریکی از جریان برق مستقیم و یا باتری، انرژی لازم را فراهم می‌کند تا بتواند مته را با سرعت بالا بچرخاند. به این ترتیب عملیات سوراخ کاری به انجام می‌رسد.

دریل شارژی

دریل‌ها با توجه به منبع تغذیه‌ای که دارند می‌توانند در دو گروه برقی و یا شارژی قرار بگیرند.

 دریل‌های برقی از جریان برق مستقیم تغذیه می‌کنند و توسط یک کابل به پریز برق متصل می‌شوند.

 دریل‌های شارژی نیز از یک باتری قابل شارژ تغذیه می‌کنند. برخلاف تصور عموم در بسیاری از موارد ممکن است قدرت یک دریل شارژی از نمونه برقی‌اش بیشتر باشد.

 مزیت دیگر دریل‌های شارژی این است که هنگام کار کردن با این دریل‌ها محدودیت جابه‌جا شدن را نخواهید داشت و هرجایی که پریز برق در دسترس نباشد نیز می‌توانید از این دریل‌ها استفاده کنید.

 البته شایان ذکر است که باتری یک دریل شارژی، یک مدت زمان مشخص را برای کار با دریل پوشش می‌دهد.

دریل ستونی

یکی از دریل‌های پر استفاده در صنعت چوب، دریل ستونی است. این دریل‌ها علاوه بر چوب، برای ایجاد سوراخ در فلزات نیز کاربرد دارند.

خرید-دریل-3

دریل‌های ستونی از نظر شکل ظاهری و کاربردشان با دریل‌های معمولی تفاوت دارند. این دریل‌ها به صورت عمودی روی میز کارگاه قرار می‌گیرند و دارای یک ستون اصلی هستند.

برای انجام سوراخ کاری باید قطعه کار را روی میز دریل قرار دهید و سپس با استفاده از گیره، آن را در جای خود محکم کنید.

سپس می‌توانید عملیات سوراخ کاری متوالی در چوب یا فلز را انجام دهید. در اغلب موارد دریل‌های ستونی دارای یک سه نظام هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن سایز مته دریل را تغییر دهید.

دریل چکشی

یکی دیگر از انواع پرکاربرد دریل، دریل‌های چکشی هستند. این دریل‌ها از نمونه‌های ساده قدرتمندترند و می‌توانند در متریال سخت به آسانی نفوذ کنند.

مکانیزم کاری که دریل‌های چکشی مطابق با آن کار می‌کنند، ضربه زدن به سطح کار و اعمال قدرت بیشتر برای نفوذ آسان‌تر حین سوراخ کاری است. قابلیت چکشی بودن این دریل‌ها سبب می‌شود تا مته‌ی دریل هنگام چرخش با سرعت بالا، به سطح مورد نظر نیز ضربه بزند تا بتواند سوراخ کاری‌های عمیق را انجام دهد. دریل‌های چکشی هم می‌توانند به صورت برقی باشند و هم شارژی.

دریل نمونه بردار

برای ایجاد سوراخ در مواد بسیار سخت مانند بتن، سنگ و فلز از دریلی به نام نمونه بردار استفاده می‌شود.

خرید-دریل-4

 این نوع دریل‌ها برای حفاری در متریال سخت کاربرد دارند و کسی که با آن‌ها کار می‌کند باید یک فرد متخصص و با تجربه باشد. مته‌ی دریل‌های نمونه بردار از جنس الماس ساخته می‌شوند و از استحکام بسیار بالایی برخوردارند.

جنس سخت این مته‌ها سبب می‌شود تا بتوان به آسانی مواد سخت را سوراخ کرد. دریل‌های نمونه بردار در اغلب موارد با استفاده از آب کار می‌کنند تا بتوانند نقطه‌ی حفاری را خنک نگه دارند.

دریل مگنتی

دریل مگنتی که با نام دریل مغناطیسی یا دریل آهنربایی نیز در بازار شناخته می‌شود، نوعی دریل پرقدرت و دقیق است که می‌توان با استفاده از آن فلزات سخت مانند فولاد را سوراخ کاری کرد.

این دریل‌ها در مکان‌هایی که امکان جابه‌جا کردن قطعات فلزی وجود ندارد، به کار گرفته می‌شوند. به عنوان مثال در صنایع دریایی، خودرو سازی و یا راه آهن، استفاده از دریل مگنتی بسیار گسترده است. این دریل‌ها قادرند در حالت‌های مختلف در قطعات فلزی رسوخ کنند.

دریل گیربکسی

از انواع دیگر دریل‌ها که به صورت گسترده در امور مختلف مورد استفاده واقع می‌شوند، می‌توانیم به دریل‌های گیربکسی اشاره کنیم.

این دریل‌ها از قدرت بسیار بالایی برخوردارند و مهمترین ویژگی‌ آن‌ها وجود یک گیربکس است که به شما اجازه می‌دهد قدرت و سرعت دریل را متناسب با آنچه می‌خواهید، تغییر دهید.

 این دریل‌ها که گاه دریل دنده‌ای یا دریل قدرتی نیز نامیده می‌شوند، اهرم یا کلیدی دارند که می‌توانید با استفاده از آن نیروی محرکه دریل را افزایش دهید.

خرید دریل

برای خرید دریل ابتدا باید توجه داشته باشید که به چه دریلی نیاز دارید و می‌خواهید با استفاده از آن چه کاری انجام دهید.

 به عنوان مثال اگر در صنعت ساختمان سازی مشغول به کار هستید و به یک دریل نیاز دارید، یک دریل چکشی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

نکته‌ی مهم دیگری که هنگام خرید دریل باید به آن توجه داشته باشید، برند دستگاه است.

امروزه برندهای متفرقه زیادی سعی در تولید دستگاه‌های بی کیفیت دارند و آن‌ها را به بازار عرضه می‌کنند.

این دستگاه‌ها می‌توانند برای شما خسارت‌های مالی و گاه حتی جانی داشته باشند. بنابراین توجه داشته باشید تا دریل مورد نظر شما از یک برند معتبر باشد.

برای خرید دریل راه‌های مختلفی پیش روی شماست. شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برای این منظور اقدام نمایید.

حسن خرید آنلاین دریل این است که شما می‌توانید در منزل خود انواع گوناگون دریل را با یکدیگر مقایسه کرده و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید. سپس با یک نتیجه گیری کلی می‌توانید دریل مورد نظر خود را در منزل‌تان تحویل بگیرید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد