بازدید محسن رضایی از ۲ واحد تولیدی در سمنان

معاون اقتصادی رئیس جمهور از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد.

بازدید محسن رضایی از 2 واحد تولیدی در سمنان

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محسن رضایی روز شنبه 13 خرداد ماه 1402 با حضور در شهرک صنعتی سمنان از دو واحد تولیدی "الگانت" و "خودروسازی فردا" بازدید کرد و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و مسائل و مشکلات بخش صنعت کشور قرار گرفت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از بازدید از دو واحد صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی سمنان، گفت: به رغم اینکه اجازه واردات خودرو به کشور صادر شده ؛ تولید کنندگان با ارتقای کیفیت و افزایش تولید ، علاوه بر تامین نیاز داخلی ، صادرات را در دستور کار خود قرار دهند .

"محسن رضایی" افزود: تحرک تولید در دو سال اخیر با بازگشت مجدد واحد‌های تولیدی تعطیل به چرخه فعالیت و افزایش نوبت کاری برخی واحد‌های فعال در شهرک‌های صنعتی کشور محسوس و مشهود است.

وی اضافه کرد: مطمئن هستیم که با مشارکت و همکاری جهادی صنعتگران و کارآفرینان کشور می‌توانیم در صنایع مختلف طوری به پیشرفت برسیم که تولیدات ایران دارای بازار در کشور‌هایی شوند که قبلا یا حتی همین الان ما وارد کننده محصولات آن هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور به التهاب موجود در جامعه در بخش بازار خودرو اشاره کرد و با مقایسه توفیقات و دستاورد‌های تجهیزات نظامی کشورمان تصریح کرد: همانطور که بسیاری از کشور‌ها هم اکنون متقاضی دریافت تجهیزات نظامی ایران هستند، در صنایع خودروسازی هم این ظرفیت وجود دارد که علاوه بر پاسخگویی به تقاضای انباشته شده و جبران کمبود تولید، هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت خودرو‌هایی تولید شود که قابلیت صادراتی ویژه‌ای پیدا کند.

رضایی همچنین اعطاء اختیارات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در صورتی که سران سه قوه به ۴ موضوع مورد نظر رهبری یعنی اصلاح نظام بانکی، ساختار بودجه کشور، تولید و سرمایه گذاری و توجه به اقشار آسیب پذیر همکاری مطلوب تری داشته باشند با تحقق اختیارات داده شده در دورنمای اقتصادی، ایران به اندازه ۲۰ سال پیشرفت خواهد داشت.

 شرکت الگانت با سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان مستقر می باشد که ظرفیت تولید سالانه بیش ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع پارچه پرده ای ساده و گلدوزی شده ، ۶۰ تن نخ فانتزی و یکهزار و ده تن تابندگی نخ را دارد که توانسته است زمینه اشتغال حدود ۲۲۰ نفر را فراهم کند.

شرکت خودروسازی فردا با سرمایه گذاری ۱۱۲۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان مستقر می باشد که

ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری کلاس B را دارد و توانسته است زمینه اشتغال حدود ۳۵۰ نفر را فراهم کند.  این واحد تولیدی ، اولین تولید کننده خودرو سواری در سطح استان می باشد.

شهرک صنعتی سمنان دارای 2039 هکتار مساحت است که هکتار آن 952 زمین صنعتی و 1677 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و 984 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 855 هکتار در آن منعقد شده است.

469 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 50769 میلیارد ریال برای 13466 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها