کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۴۳

تعادل در بازار طلا برقرار شد / دلار در سرازیری سقوط

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تعادل در بازار طلا برقرار شد / دلار در سرازیری سقوط

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۸ مه ۲۰۲۴ ( ۸ خرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تداوم آرامش در بازار طلا

قیمت طلا در روز سه شنبه به دلیل کاهش ارزش دلار ثابت ماند. سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های مهم تورم ایالات متحده هستند تا ببینند چه زمانی ممکن است فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد. هر اونس طلا پس از حدود ۱ درصد افزایش در جلسه قبل به ۲۳۵۰.۸۵ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلای امریکا با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۳۵۲ دلار رسید. نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۱.۷۳ دلار، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۵۸.۵۰ دلار و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۹۱.۱۸ دلار رسید.

  • دلار در سرازیری سقوط

ارزش دلار امریکا در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت. این در حالی اتفاق می‌افتد که مردم در این هفته منتظر داده‌های مهم تورم از اقتصادهای بزرگ هستند، که به ما کمک می‌کند بفهمیم نرخ‌های بهره چگونه ممکن است در سراسر جهان تغییر کند. علیرغم اظهارات نادرست سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز دوشنبه و داده هایی که نشان می‌دهد وضعیت تجارت آلمان در ماه مه راکد بوده است، یورو ۰.۱۶ درصد افزایش یافت و به ۱.۰۸۷۷ دلار رسید.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • احتمال افزایش چشمگیر اعتبار صندوق بازنشستگی

Colonial First State (یک گروه مدیریت ثروت استرالیایی است که محصولات سرمایه‌گذاری و بازنشستگی را به افراد و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران صندوق بازنشستگی ارائه می‌دهد) که ۱۵۱ میلیارد دلار استرالیا (۱۰۰ میلیارد دلار) از دارایی‌های مستمری و ثروت استرالیا را مدیریت می‌کند، قصد دارد میلیاردها دلار به معاملات اعتباری خصوصی اضافه کند زیرا نرخ بهره برای مدت طولانی تری بالا می‌ماند. صندوق بازنشستگی ۳.۷ تریلیون دلاری استرالیا تمایل بسیاری به جذب اعتبار خصوصی دارد.

  • تلاش دولت برزیل برای کنترل نرخ تورم

روبرتو کامپوس نتو، رئیس بانک مرکزی برزیل خاطرنشان کرد که آنها انتظار دارند مردم نسبت به ثابت ماندن قیمت‌ها در آینده خوشبین‌تر شوند، حتی اگر قبلاً نگرانی‌هایی در مورد عدم رسیدن آنها به سطوح مطلوب وجود داشت. اقتصاددانان خصوصی که به طور منظم توسط بانک مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرند، انتظار دارند تورم بالاتر از هدف دولت باشد. آنها تورم را در امسال ۳.۸۶ درصد، در سال ۲۰۲۵ ۳.۷۵ درصد و در سال ۲۰۲۶ ۳.۵۸ درصد پیش‌بینی می‌کنند. اقتصاددانان اخیرا پس از ثابت نگه داشتن نرخ تورم به مدت ۴۶ هفته، پیش‌بینی خود را برای سال ۲۰۲۶ افزایش دادند. دولت قصد دارد تورم را روی ۳ درصد نگه دارد.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • صعود قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه آسیا افزایش یافت. این امر ناشی از پیش‌بینی افزایش تقاضای سوخت در ایالات متحده در طول فصل تابستان است. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر تصمیم آتی در مورد سیاست‌های تولید اوپک پلاس در نشست دوم خود در ماه ژوئن هستند. قیمت نفت خام برنت در ماه جولای با ۲۱ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید.

  • زنگ خطر اقتصاد اسرائیل به صدا درآمد

بانک مرکزی اسرائیل تصمیم گرفت نرخ بهره را ثابت نگه دارد. به نظر می‌رسد احتمال کاهش نرخ بهره به شدت ضعیف است، به خصوص که اقتصاد به شدت تحت تأثیر جنگ قرار گرفته است. سیاستگذاران اسرائیلی در فکر کاهش بیشتر نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ بودند، اما اکنون پس از یک کاهش در ابتدای سال، محتاط تر عمل می‌کنند. این تغییر بیشتر به این دلیل است که اقتصاد تحت تأثیر درگیری مداوم با حماس است که بیش از هفت ماه است که ادامه دارد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر