کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۴۶

از افزایش قیمت مسکن تا سقوط ارزش دلار آمریکا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش قیمت مسکن تا سقوط ارزش دلار آمریکا

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۱۲ خرداد ۱۴۰۳( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • احتمال کاهش نرخ بهره قوت گرفت

اوراق قرضه دولتی ایالات متحده در روز جمعه و در طول ماه به خوبی عمل کردند. با این وضعیت مردم این احتمال را می‌دهند که فدرال رزرو حداقل یک بار در امسال نرخ بهره را کاهش خواهد داد. در ماه آوریل، روند قیمت مصرف کننده، که فدرال رزرو به دقت آن را دنبال می‌کند، با افزایش ۲.۷ درصدی نسبت به سال گذشته ثابت ماند. معامله گران شروع به شرط بندی بیشتر روی احتمال کاهش یک چهارم نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر کرده‌اند.

  • سقوط دلار امریکا جدی شد

دلار امریکا احتمالاً در این ماه ارزش خود را از دست می‌دهد زیرا تورم به سرعت قبل افزایش نداشته است. همین موضوع احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش می‌دهد. در ماه مه، شاخص دلار بلومبرگ بیش از ۱ درصد کاهش یافت زیرا دلار امریکا در برابر سایر ارزهای اصلی ضعیف شد. حتی ین ژاپن که به مدت چهار ماه در حال کاهش بود، در ماه مه پس از مداخله ژاپن با رکورد ۶۲ میلیارد دلاری برای حمایت از ارز خود، افزایش یافت. حتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی را رد کرد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • کاهش قیمت نفت همراه با بازار سهام

در حالی که معامله گران بر نشست آتی اوپک پلاس که در روز یکشنبه برگزار می‌شود تمرکز کرده اند، قیمت نفت همراه با بازارهای سهام کاهش یافت. پس از تعطیلات ایالات متحده در روز دوشنبه، قیمت نفت بدون اینکه روند مشخصی داشته باشد در طول هفته ۳ دلار بالا و پایین رفت، که عمدتا به دلیل فعالیت کم معاملات بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت کاهش یافت و حدود ۷۷ دلار در هر بشکه رسید. معامله گران، اوپک پلاس را از نزدیک زیر نظر دارند و در مورد کاهش تولید نفت در این آخر هفته بحث می‌کنند.

  • روشن شدن جرقه‌های اختلاف چین و امریکا

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در نظر دارد تا تهدید بالقوه چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه را به همه یادآوری کند. او اطمینان می‌دهد که مردم وعده‌های امنیتی امریکا در آن منطقه را به دلیل درگیری‌های اوکراین و غزه فراموش نکنند. آستین که در اجلاس امنیتی سالانه گفت‌وگوی شانگری لا در سنگاپور سخنرانی می‌کرد، روز جمعه با همتای چینی خود، دونگ جون، در تلاشی برای کاهش اصطکاک بر سر مسائلی از تایوان گرفته تا فعالیت نظامی چین در دریای چین جنوبی، ملاقات کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • خرابکاری‌های ایلان ماسک تمامی ندارد

یکی از سهامداران تسلا علیه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، با ادعای اینکه او با فروش بیش از ۷.۵ میلیارد دلار سهام در اواخر سال ۲۰۲۲، سهام را ناعادلانه معامله کرده، شکایت کرده است. این سهامدار معتقد است که ماسک قبل از افشای نتایج ناامیدکننده احتمالی تولید، سهام را فروخته است. مایکل پری، سهامدار تسلا گفت که قیمت سهام این شرکت پس از افشای نتایج سه ماهه چهارم آن در ۲ ژانویه ۲۰۲۳ کاهش یافته است. پری ادعا کرد که ایلان ماسک حدود ۳ میلیارد دلار سود ناعادلانه از معاملات داخلی کسب کرده است.

  • سیاست دولت چین در افزایش قیمت مسکن

یک نظرسنجی خصوصی نشان داد که قیمت خانه‌های جدید در چین برای نهمین ماه در ماه مه اندکی افزایش یافت، که ناشی از گام‌های دولت برای حمایت از بخش بحران زده املاک این کشور بود. داده‌های آکادمی شاخص چین، پژوهشگر املاک و مستغلات حاکی از آن است که میانگین قیمت مسکن نوساز در ۱۰۰ شهر در ماه می‌۰.۲۵ درصد افزایش یافت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر