قیمت طلا ۰.۴۸ درصد ریخت + جزئیات

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۲۳۲۱ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۵۴ درصدی به ۲۳۳۶ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا ۰.۴۸ درصد ریخت + جزئیات

اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه توسط فدرال رزرو آمریکا در آخرین نشست این بانک در ماه ژوئن، قیمت طلا را کاهش داده است.

امروز قیمت هر اونس طلا با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۲۳۲۱ دلار و ۸۷ سنت رسید. همچنین، قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۲۳۳۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سیاستگذاران آمریکایی که در ماه مارس پیش‌بینی کرده بودند فدرال رزرو سه بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را کاهش دهد، اکنون این تعداد را به یک بار کاهش داده‌اند. این وضعیت موجب افزایش نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شده و ارزش دلار را بالا برده است. ارزش دلار در روز جمعه به بالاترین سطح خود از ماه مه رسید و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرد.

با این حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و بی‌ثباتی‌های سیاسی در اروپا مانع کاهش شدید قیمت طلا شده و تقاضا برای آن را به عنوان یک دارایی امن افزایش داده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که کاهش قیمت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده در آمریکا نشانه‌ای از کاهش تورم در این کشور است و می‌تواند امید به دو بار کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ در ماه‌های سپتامبر و دسامبر را افزایش دهد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

با وجود آرام شدن تورم در آمریکا، نظرسنجی دانشگاه میشیگان نشان داد خوش‌بینی مصرف‌کنندگان در این کشور نسبت به شرایط اقتصاد در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح  طی ۷ ماه گذشته رسیده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۷۰ درصد کاهش به ۲۹ دلار و ۲۷ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۱ درصدی ۹۵۳ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر