پیش بینی مهم / آیا ثبات قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در حال حاضر قیمت‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارند و با توجه به یک ماه ثبات نسبی قیمت‌ها، پیش‌بینی نمی‌شود که نوسانات خاصی در بازار رخ دهد. بنابراین، می‌توان گفت که اکنون بهترین فرصت برای انجام معاملات است.

پیش بینی مهم / آیا ثبات قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟

نادر بذرافشان گفت: با ادامه روند کاهش قیمت‌ها، بازار به سمت رکود و کاهش تقاضا پیش رفته است. این وضعیت بحرانی که از ابتدای سال در صنف طلا و جواهر شکل گرفته، همچنان ادامه داشته و حتی تشدید شده است.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر قیمت‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارند و با توجه به یک ماه ثبات نسبی قیمت‌ها، پیش‌بینی نمی‌شود که نوسانات خاصی در بازار رخ دهد. بنابراین، می‌توان گفت که اکنون بهترین فرصت برای انجام معاملات است.

این مقام صنفی همچنین بیان کرد که شرایط اقتصادی صنعت طلا و جواهر چندان مناسب نیست و با گذشت سه ماه از سال، رونق و آرامش به این صنعت بازنگشته است. اگر این شرایط ادامه یابد، می‌تواند تبعات جدی و جبران‌ناپذیری برای صنعت طلا و جواهر کشور، به‌ویژه واحدهای تولیدی، به دنبال داشته باشد.

بذرافشان در مورد آخرین قیمت معاملات سکه و طلا در بازار گفت: در آخرین معاملات پایان هفته در روز پنجشنبه (۲۴ خرداد ۱۴۰۳)، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت. نیم‌سکه به قیمت ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد. همچنین، سکه‌های یک‌گرمی بانک مرکزی در آخرین معاملات هفته، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند.

وی افزود که در آخرین معاملات پایان هفته، هر مثقال طلای آب‌شده به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۳ میلیون و ۳۱۷ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر