خرید سرویس طلا چقدر هزینه دارد؟

سور و سات جشن‌های نامزدی و عروسی تا قبل از ماه محرم و صفر شروع می‌شود. به غیر از خرج تالار که خرج سنگینی روی دست عروس و داماد می‌گذارد، هزینه خرید طلا برای عروس و حلقه برای داماد هم هست که با طلای گرمی حدود ۳میلیون و ۳۹۰هزار تومان مخارج شب عروسی را بالا می‌برد، تا جایی که دیگر هزینه‌ها، مثل اجاره یا خرید لباس عروس، دستمزد آرایشگر، هزینه عکاسی و تصویربرداری و گل‌آرایی ماشین و... خیلی به چشم نمی‌آید.

خرید سرویس طلا چقدر هزینه دارد؟

در حال‌حاضر، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم حدود ۳میلیون و ۳۹۰هزار تومان است و عروس و داماد مجبورند برای برگزاری عروسی، حلقه و سرویس طلا بخرند.

البته هدیه زیر لفظی زمان بله گفتن عروس هم هست. هر قطعه طلا با احتساب سود طلافروش، اجرت کار و ۹درصد مالیات ارزش افزوده فروخته می‌شود که با قیمت این روزهای طلا، اصلا رقم کمی نیست. مثلا وزن استاندارد یک حلقه ازدواج برای خانم‌ها، حدود ۸ تا ۱۰گرم است که یک حلقه ساده بدون خرج کار نزدیک ۲۷میلیون تومان تا ۳۳میلیون تومان هزینه دارد.

خرید سرویس طلا این روزها واقعا به بودجه عروس و داماد و خانواده‌ها بستگی دارد. چون حداقل وزن یک نیم‌ست که فقط شامل گوشواره و گردنبند است، بین ۲۰ تا ۲۵گرم است که با احتساب طلای بالای ۳میلیون و ۳۰۰هزار تومان هزینه خرید آن خیلی بالا می‌رود. البته بعضی از عروس‌ها، به خرید نیم‌ست راضی نمی‌شوند و حتما برای شب عروسی یک سرویس کامل که شامل گردن‌بند، گوشواره، دست‌بند و انگشتر می‌شود، می‌خواهند.

با این اوصاف یک سرویس طلای کامل بین ۴۰ تا ۵۰گرم وزن دارد. البته خرید سرویس طلا خرده‌ریزهای دیگری هم دارد. اجرت ساخت سرویس طلا خیلی بالاست. چون بیشتر سرویس‌هایی که برای عروس طراحی می‌شود با سنگ‌های اتمی، مروارید و سنگ‌های باارزش تزئین می‌شود؛ همین موضوع، اجرت ساخت را گاهی تا ۲۰درصد هم بالا می‌برد. با این تفاسیر اگر عروس خانمی راضی شود و یک نیم‌ست حدود ۲۰گرمی بخرد با ۲۰درصد اجرت کار باید حداقل ۸۱میلیون و ۳۶۰هزار تومان هزینه کند. همچنین با قیمت طلای هر گرم ۳میلیون و ۳۹۰هزار تومانی یک سرویس کامل طلای ۴۰گرمی با ۲۰درصد اجرت حدود ۱۶۲میلیون و ۷۲۰هزار تومان خرج روی دست عروس و داماد می‌گذارد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر