ممنوعیتی جدید برای طلافروشان / آرامش به بازار طلا باز می گردد؟

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: طلافروشان دیگر مجاز نیستند طلای دست دوم بفروشند و این ممنوعیت به دلیل حمایت از تولید است؛ اما خرید طلای مردم، همچنان ممکن است و طلافروشان بعد از خرید طلای دست دوم از مردم باید آن را ذوب کنند تا به چرخه تولید بازگردد.

ممنوعیتی جدید برای طلافروشان / آرامش به بازار طلا باز می گردد؟

کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: فروش طلای دست دوم توسط عرضه‌کنندگان و طلافروشان ممنوع شده است و مردم می‌توانند به روال سابق مراجعه و طلای دست دوم خود را بفروشند.

امیریان افزود: طلافروشان دیگر مجاز نیستند طلای دست دوم بفروشند و این ممنوعیت به دلیل حمایت از تولید است؛ اما خرید طلای مردم ممکن است و طلافروشان بعد از خرید طلای دست دوم از مردم باید آن را ذوب کنند تا به چرخه تولید بازگردد.

وی ادامه داد: طلافروشان با فروش طلای دست دوم دیگر به مستعمل فروشی تبدیل شده اند و هدف از این کار کمک به چرخه اقتصاد کشور است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران توضیح داد: در چند سال گذشته کد استاندارد روی طلاها نداشتیم و از لحاظ عیار طلا چالش‌هایی ایجاد شده بود، الان که به دنبال حمایت از تولید هستیم، حتما باید طلاهای نو فروخته شود و درصدهای اجرت می‌تواند از ۵ درصد به بالا متغیر باشد.

امیریان تصریح کرد: مردم به نحوی برای طلای دست دوم هم اجرت ساخت پرداخت می‌کنند و طلافروشان از مردم برای طلای دست دوم هم اجرت دریافت می‌کنند و این اجرت به نام ۷ درصد یا ۳ درصد و یا به نام ارزش افزوده از سوی آنها اعمال می‌شود و این وسط فقط یک اسمی روی طلای دست دوم گذاشته‌اند و منفعت می‌برند و این سازنده‌ها هستند که لطمه می‌خورند و مردم هم ضرر می‌کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران بیان کرد: برخی طلافروشان که سودجود هستند از بی‌اطلاعی مردم سوءاستفاده می‌کنند و فقط اسم طلای دست دوم را روی جنس خودشان گذاشته‌اند و به مردم ضربه می‌زنند.

امیریان تاکید کرد: طلافروشان باید به صنف طلافروشی بازگردند، نه دست دوم فروشی و در غیر این صورت با واحدهای صنفی برخورد خواهد شد.

این مقام صنفی گفت: کد دست دوم فروشی را از صنف طلا به دلیل ضربه‌ای که به تولیدکنندها می‌زند، حذف خواهیم کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر