قیمت طلا سال آینده به این عدد بالا می‌رسد

دو موسسه تحقیقاتی معتقدند که دلار در زمستان امسال به حدود ۳۰۰۰ دلار در هر انس می‌رسد و دو موسسه دیگر بر قیمت‌های ۲۷۰۰ و ۲۶۰۰ دلار در اواسط سال آینده میلادی تاکید می‌کنند.

قیمت طلا سال آینده به این عدد بالا می‌رسد

بازارهای جهانی بین چشم‌انداز رکود ایالات متحده و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در رفت و آمد هستند و با احتیاط پیش می‌روند و لذا طلا یک برنده اصلی از احساسات ترکیبی در میان این اوضاع اقتصاد جهانی و تنش‌های ژئوپلیتیکی، است.

باور کنید یا نه، این فلز گرانبها امسال نسبت به بازار سهام ایالات متحده بهتر عمل کرد و به موج صعودی خود به سمت سطوح رکوردی بیشتر ادامه داد، هر چند که با بی‌توجهی گسترده توسط سرمایه گذارانی مانند میلیاردر وارن بافت، مواجه شده است.

در چند روز گذشته، قیمت طلا موفق شد از مرز ۲۵۰۰ دلار در هر اونس عبور کند و به سطح بی‌سابقه‌ای دست یابد و سود خود را از ابتدای سال به حدود ۲۳ درصد برساند، در حالی که شاخص S&P ۵۰۰ حدود۱۷ درصد بود.

درحال‌حاضر، بازارها انتظار افزایش بیشتری دارند و هدف آنها رسیدن به سطح ۳۰۰۰ دلار در چند ماه آینده است، هدفی که از عوامل متعددی حمایت می‌شود، از جمله مهم‌ترین آنها عدم اطمینان حاصل از انتخابات ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و اوکراین است.

تحلیلگران چه انتظاری دارند؟

تحلیلگران سیتی گروپ انتظار دارند که میانگین قیمت طلا در سه ماهه چهارم امسال به ۲۵۵۰ دلار برسد، اما به گفته آنها با ادامه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تا اواسط سال آینده به ۳۰۰۰ دلار خواهد رسید.

در یادداشت اخیر، کامرزبانک Commerzbank انتظار دارد که فدرال رزرو تا پایان امسال سه بار و سه بار دیگر در نیمه اول سال ۲۰۲۵ نرخ بهره را کاهش دهد، اما اعلام کرد که این امر قیمت طلا را در اواسط سال آینده تنها به ۲۶۰۰ دلار خواهد رساند.

در همین حال، بارت ملک، رئیس استراتژی جهانی کالا در TD Securities، انتظار داشت که طلا در سه ماهه آینده تحت فشار اقدامات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، به ۲۷۰۰ دلار برسد.

پاتریک ییپ، مدیر ارشد توسعه تجارت در بورس فلزات گرانبها امریکا، اواخر ماه گذشته گفت که طلا به دلیل عدم قطعیت، کاهش بهره و خرید بانک مرکزی ممکن است در سال آینده به ۳۰۰۰ دلار برسد.

جورج میلینگ-استنلی، استراتژیست ارشد طلا در State Street Global Advisors، گفت که درگیری‌ها در اروپا و خاورمیانه، تنش‌های مداوم بین چین و تایوان و عدم اطمینان در مورد انتخابات ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مانند طلا باشند که ارزش دارایی هایشان را حفظ می‌کند.

چرا طلا در وهله اول افزایش یافت؟

طلا معمولاً قدرت خود را از تورم بالا می‌گیرد که ارزش خرید پول را از بین می‌برد و ترس هایی که سرمایه‌گذاران را از دارایی‌های پرخطر مانند سهام دور می‌کند، اما در حالی که تورم در امریکا در امسال به کاهش خود ادامه داد، به نظر می‌رسد قیمت‌ها به دلیل عوامل دیگر افزایش یافته است.

افزایش قیمت‌ها از سال گذشته ناشی از افزایش تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی بود، در زمانی که عرضه ثابت به نظر می‌رسید، در حالی که فشارهای ژئوپلیتیکی با بروز تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش اختلافات تجاری افزایش یافت.

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر