اختصاصی تیتر کوتاه؛

چگونه بهترین عیار طلا را برای خود انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین عیار طلا به شرایط مختلفی بستگی دارد. با تشخیص صحیح عیار طلا، می‌توانید از خرید جواهرات تقلبی یا کم‌ارزش جلوگیری کنید.

چگونه بهترین عیار طلا را برای خود انتخاب کنیم؟

هر دو واژه "Carat" و "Karat" در صنعت جواهرسازی به عنوان واحدهای اندازه‌گیری استفاده می‌شوند، اما چیزی که اندازه‌گیری می‌شود بسیار متفاوت است. قیراط برای توصیف وزن الماس‌ها و سایر سنگ‌های قیمتی به کار می‌رود، در حالی که "Karat"  (عیار) به خلوص طلا اشاره دارد. در این گزارش قصد داریم به موضوع "Karat" بپردازد و توضیح دهیم که کدام عیار طلا برای شما مناسب‌تر است.

طلا در شکل خالص خود فلزی بسیار نرم است. برای استفاده روزمره بسیار ظریف است، بنابراین اغلب با فلزات دیگری مانند نقره، مس، نیکل و روی آلیاژ می‌شود (یا مخلوط می‌شود) تا استحکام و انعطاف‌پذیری بیشتری به‌دست آورد. رایج‌ترین ترکیبات طلا ۱۴ عیار (۱۴K)، ۱۸ عیار (۱۸K) و ۲۲ عیار (۲۲K) هستند، اما بیشتر ۱۴ عیار و ۱۸ عیار برای جواهرات مناسب و ایده‌آل هستند.

انتخاب بهترین عیار طلا به شرایط مختلفی بستگی دارد. تصمیم شما باید بر اساس تعداد دفعاتی که جواهر را استفاده می‌کنید، فعالیت‌هایی که هنگام استفاده آن انجام می‌دهید، رنگ مورد علاقه‌تان و بودجه‌ای که دارید، باشد. طلا یک زیورآلات نیست که برای همه مناسب باشد و قبل از خرید آن باید چندین نکته زا در نظر بگیرید.

در ادامه نکاتی را برای درک انواع عیار طلا مشاهده می‌کنید که هنگام خرید زیورآلات بسیاری کاربردی هستند:

طلای ۲۴ عیار ( ۱۰۰ درصد خالص)

با وجود اینکه طلای ۲۴ عیار بالاترین عیار طلاست، به این معنا نیست که همیشه بهترین انتخاب برای خرید است. طلای خالص به راحتی خراشیده و خم می‌شود، بنابراین برای استفاده روزانه عملی نیست (اگرچه گران‌ترین نوع طلاست). مثلاً پوشیدن دستبندهای ۲۴ عیار هنگام انجام کارهای خانه مناسب نیست، اما اگر قصد دارید در یک مراسم ویژه مانند یک فرش قرمز شرکت کنید و می‌خواهید جلب توجه کنید، ممکن است انتخاب مناسبی باشد.

طلای ۲۲ عیار (۹۲% طلا و ۸% فلزات آلیاژی)

حتی یک ترکیب از ۸% فلزات آلیاژی باعث می‌شود طلای ۲۲ عیار کمی قوی‌تر و بادوام‌تر از طلای خالص باشد. با این حال، باید به این ترکیب توجه داشت زیرا همچنان نرم‌ترین نوع جواهرات با فلزات ترکیبی است.

طلای ۱۸ عیار ( ۷۵% طلا و ۲۵% فلزات آلیاژی)

ترکیب ۱۸ عیار از طلا و سایر فلزات، ترکیب سنتی‌تری است. زیورآلات ۱۸ عیار معمولاً رنگ زردتری نسبت به زیورآلات ۱۴ عیار دارند. به دلیل محتوای بالاتر طلا در قطعات ۱۸ عیار، قیمت آنها نیز بیشتر از ۱۴ عیار خواهد بود و معمولاً نشانه‌ای از کیفیت بالاتر در جواهرات است.

طلای ۱۴ عیار (۵۸% طلا و ۴۲% فلزات آلیاژی)

طلای ۱۴ عیار مقاومت بیشتری در برابر سایش و آسیب نسبت به طلای ۱۸ عیار یا ۲۲ عیار دارد. این نوع طلا برای استفاده روزمره ایده‌آل است و محبوب‌ترین انتخاب برای حلقه‌های نامزدی و ازدواج به شمار می‌آید. اگر سبک زندگی فعالی دارید (مانند ورزش، تمرینات منظم، کارهای دستی و غیره)، زیورآلات ۱۴ عیار بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اگر طلایی با عیار کمتر از ۱۴ بخرید، مرز بین جواهرات نفیس و جواهرات معمولی (مصنوعی) مبهم می‌شود. در واقع، بیشتر جواهرفروشی‌های معتبر حتی طلای ۱۲ عیار یا ۱۰ عیار را نیز عرضه نمی‌کنند. جواهراتی که ۱۰ عیار یا بیشتر هستند باید دارای نشان حک شده‌ای باشند که خلوص آن را نشان دهد. بنابراین، اگر نتوانستید این مهر را پیدا کنید، باید محتاط باشید.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر