پیک نوروزی | فرهنگیان | آموزش و پرورش

شوک بزرگ نوروزی به فرهنگیان وارد شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: چارچوب برنامه‌های نوروزی را مشخص کرده و به استان‌ها اعلام کردیم.

شوک بزرگ نوروزی به فرهنگیان وارد شد

وزارت آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی هر جامعه‌ای است که نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت آن دارد. این وزارتخانه مسئولیت ارتقا سطح دانش و تحصیلات جامعه را بر عهده دارد و اهمیت بسیاری در تعیین سطح فرهنگی، علمی و فناورانه یک جامعه دارد. وزارت آموزش و پرورش به وسیله تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی، ارائه خدمات آموزشی و ایجاد فضای مطلوب برای یادگیری، به ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه کمک می‌نماید و در نتیجه برای توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه بسیار حیاتی است.

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های این معاونت برای تعطیلات نوروز دانش‌آموزان اظهار کرد: چارچوب برنامه‌های نوروزی را مشخص کرده و به استان‌ها اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پیشنهادی را در ۳ محور شامل «فرصت‌های متنوع یادگیری»، «نوروز و داستان» و «دوستی با طبیعت و محیط زیست» به استان‌ها اعلام کردیم، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند از بین این فعالیت‌های پیشنهادی انتخاب کنند اما هیچ اجباری در انتخاب یک موضوع خاص وجود ندارد. طریفی حسینی به محور «فرصت‌های متنوع یادگیری» اشاره کرد و ادامه داد: ۶ ساحت تربیتی شامل «اعتقادی، عبادی و اخلاقی»، «اجتماعی و سیاسی»، «زیستی و بدنی»، «زیباشناختی و هنری»، «اقتصادی و حرفه‌ای» و «علمی و فناورانه» داریم که دانش‌آموزان در محور اول، موضوعی را از بین این ساحت‌ها انتخاب می‌کنند.

وی توضیح داد: در این محور، دانش‌آموزان متناسب با فعالیت‌هایی که در نوروز و ماه مبارک رمضان دارند، یکی از ساحت‌ها را انتخاب می‌کنند مثلا در مورد روزه‌داری یا شرکت در مراسم مذهبی، سفر نوروزی و بازی بومی_محلی در قالب عکس، نقاشی، فیلم، کاردستی و متن به تولید محتوا می‌پردازند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به محور «نوروز و داستان» اشاره کرد و افزود: ذیل محور «نوروز و داستان» داستان‌خوانی، داستان‌نویسی و داستان‌گویی داریم که دانش‌آموزان می‌توانند داستان‌خوانی و داستان‌گویی را در قالب صوت و تصویر، داستان‌نویسی را در قالب متن تولید کنند.

وی درباره محور «دوستی با طبیعت و محیط زیست»، اظهار کرد: یک کار مشترکی با معاونت تربیت‌بدنی و سلامت داریم و دانش‌آموزان می‌توانند از حضور در طبیعت و انجام کارهای فرهنگی و تربیتی در محیط زیست مانند کاشت نهال عکس و فیلم بگیرند.

طریفی حسینی اضافه کرد: دانش‌آموزان آثار خود را به معلم‌شان ارائه می‌دهند که در نهایت برترین آثار در کانال مدرسه در شبکه «شاد» و بعد هم برترین آثار استان‌ها در کانال کشوری «من یک دانش‌آموز هستم» در «شاد» بارگذاری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: هیچ چیزی که در قالب مشق و نوشتن باشد، نداریم و توصیه ما هم این است که مشق خاصی به دانش‌آموزان داده نشود.معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان متفاوت هستند و متناسب با توانایی آنها در فرایند تحصیل، معلمان یک سری موارد را برای نوروز مشخص می‌کنند ولی اینکه مشق و رونویسی باشد، توصیه نمی‌کنیم. وی تصریح کرد: اینکه به صورت متمرکز پیک نوروزی داشته باشیم یا محتواهای خاصی را به مدارس تجویز کنیم، نداریم.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ابراهیم ق

    برای نجات جان یک شخص باید اورژانسی عمل کرد.برای نجات آموزش وپرورش باید اورژانسی این شخص رو از وزارت بر کنار کرد.

  • ناشناس

    جمعه مردگان آزاد هستند نمی دانم چرا این تصمیم را می گیرد خودتان بیکارهستید وما را نیز بیکار می دانید

  • مسعود

    این آقای طریقی آموزش وپرورش استثنایی را نابکد کرد حالا نوبت عادی هست چرا؟

  • حمید

    الکی هیاهو نکنید هیچ وقت تکالیف نوروزی اجباری نیست نبوده و نخواهد بود و هیچ شوکی هم نیست من ۳۵ سال است دبیرستان تدریس می کنم الکی فکر خود را مشغول این مباحث نکمید

  • ناشناس

    احسنت.عید نوروز مرور درسها به اختیار نه اجبار که تعطیلات زهر مارشون بشه بعد ۶ ماه .

  • ناشناس

    بیچاره بچه ها حتی روز های تعطیلی هم نمی دارید خوش باشن تفریح کنن

  • ریحانه

    بچه ها رو دیوونه کردین مادرها که دیوونه تر شدن از دست درس و مشق بچه ها
    امیدوارم خدا جواب سخت گیریهای شما رو بده🤲

  • ناشناس

    بدادآموزش پرورش برسید .ازبین رفت آموزش وپرورش.شدآنچه دستهای پشت پرده میخواستند.

  • رضا استاد

    دولت ورشکسته، آموزش پرورش، میلی، هر جناح گروهی حاکم شدن فرمون رو به چپ وراست پیچوندن، بیچاره دانش اموز، بیچاره خانواده، بیچاره معلم

  • ناشناس

    سلام هنوز بعد از گذشت ۳۰ ماه از بازنشستگی ،
    مابه التفاوت پاداش بازنشستگان نیمه دوم سال ۱۴۰۰ را نداده اند . حکم ۹۰ درصد هم اجرا نکردن .این هست عدالتی که می گفتید.

  • ناشناس

    اگر کار درست انجام می شد بله توزیع شعر نیاز به مدیریت داشت خوب بود یک هفته توزیع شیر داشتید روزی ۴تا جای تأسف دارد که ما تبلیغات داریم ولی برنامه ریز و حسابدار و کارگزینی و راننده نداشتیم

  • حسن

    این قدر شیر در مدارس توزیع کردند که بچه ها دراز شدن همه میرن بسکتبال
    بنده خدا کسی منتظر دروغ های تو نیست

  • رو کم کن

    از بعد انقلاب تا کنون فقط یه وزیر تقریبا کارآمد برای اموزش و پرورش انتخاب شد اونم اقای مظفر بودن و دیگه ا پ وزیر باسواد و لایق و کاردان به خودش ندید .این دو وزیر آخر که دیگه نمیدونم از تو لپ لپ هم در آورده بودن بهتر بود .
    ا پ نابود

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها