خبر خوش آموزش و پرورش درباره جذب معلم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنرآموز جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش از کمبود معلم ابتدایی و دبیر متوسطه رنج می‌برد؛ این درحالی است که تعداد بازنشستگان فرهنگیان هر ساله رو به افزایش است و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز به حدی که نیاز مدارس را رفع کند، نیست.

در همین راستا وزارت آموزش و پرورش برای رفع کمبود معلم ابتدایی مدارس عادی و استثنایی با همکاری سازمان سنجش آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش را در ۸ اردیبهشت امسال در سراسر کشور برگزار کرد و نتایج اولیه آن سه‌شنبه ۳۰ خرداد اعلام شد.

بر اساس گزارش‌ها وزارت آموزش و پرورش قصد دارد برای جذب دبیر متوسطه و هنر آموز هنرستان‌ها در ۱۲ مرداد سال جاری آزمونی برگزار کند.

در همین راستا ستاری فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در آزمون پیش روی وزارت آموزش و پرورش، حدود ۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنر آموز به این وزارتخانه جذب می‌شوند.

او ادامه داد: سهم مصاحبه برای جذب دبیران ۴۰ درصد و سهم نمره نهایی و کتبی متقاضیان  ۶۰ درصد است.

بر اساس گزارش‌ها، به گفته کاظمی، معاون آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش، ۲ هزار و ۱۸۴ نفر دبیر و هنرآموز وارد بدنه آموزش و پرورش خواهند شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد