تمام فرهنگیان بخوانند / داستان رتبه بندی از اینجا شروع شد
رتبه بندی معلمان یا سیستم ارزیابی کارکرد معلمان، به طور رسمی از کشور آمریکا شروع شد.
در سال ۱۹۸۳، گزارش "A Nation at Risk" توسط وزارت آموزش و پژوهش امریکا منتشر شد که نگرانی را از کیفیت آموزش در امریکا بیان کرد. در ادامه این گزارش، سیستم ارزیابی کارکرد معلمان به عنوان یکی از راهحلهای احتمالی برای بهبود کیفیت آموزش مطرح شد.
بعد از آن، رتبهبندی معلمان به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه قرار گرفته و در بسیاری از کشورها، از جمله کشورهای اروپایی، آسیایی و استرالیا، سیستمهای مختلفی برای ارزیابی کارکرد معلمان پیادهسازی شد. در حالی که در برخی دیگر از کشورها، مانند ژاپن و کره جنوبی، برای سنجش کارکرد معلمان از آزمونهای ملی استفاده میشود.
در کشورهایی مانند فنلاند، هدف از ارزیابی کارکرد معلمان، بهبود کیفیت آموزش و پرورش است و این سیستم در آنجا بسیار پویا و موثر است. در کل، سیستمهای ارزیابی کارکرد معلمان در سراسر جهان بسته به شرایط محلی و سیاستهای دولتی متفاوت هستند.
نظر شما