فیبر نوری | دانش بنیان | ماهواره ایرانی

وعده وزیر ارتباطات برای اینترنت کل کشور / ماهواره ایرانی فردا به فضا می رود

به گفته وزیر ارتباطات، تمامی شهرهای کشور تا دو سال آینده تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند.

وعده وزیر ارتباطات برای اینترنت کل کشور / ماهواره ایرانی فردا به فضا می رود

فیبر نوری یک فناوری ارتباطات پیشرفته است که از رشته‌های نازک شیشه‌ای یا پلاستیکی برای انتقال اطلاعات به صورت نوری استفاده می‌کند. این فناوری به دلیل سرعت بالا، پهنای باند بزرگ، مقاومت در برابر اختلالات الکترومغناطیسی و فاصله‌های طولانی انتقال اطلاعات، در ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیبر نوری به طور گسترده در شبکه‌های اینترنت، ارتباطات تلفنی، تلویزیون کابلی و سیستم‌های دیگر که نیاز به انتقال داده‌های بزرگ با سرعت بالا دارند، استفاده می‌شود.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که دولت می‌خواهد تا شهریورماه ۱۴۰۴ تمامی شهرهای کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.

به گفته زارع‌پور، تا به امروز ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند؛ اگرچه هدف‌گذاری اولیه رسیدن به ۸ میلیون پوشش تا انتهای سال ۱۴۰۲ بوده است.

زارع‌پور در جریان صحبت با خبرنگاران اعلام کرد که از ابتدای سال، تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری رشد ۳ برابری داشته و از ۲.۳ میلیون به ۷ میلیون رسیده است:

 «برنامه‌ریزی کرده بودیم که امسال به ۸ میلیون پوشش برسیم و درحال‌حاضر تقریباً به ۷ میلیون رسیده‌ایم و ان‌شاءالله هفته آینده جشن ۷ میلیونی شدن را خواهیم داشت. تلاش می‌کنیم تا پایان سال به این عدد اضافه کنیم، اما ممکن است این عدد کمتر از ۸ میلیون شود. ان‌شاءالله مسیر شتابان توسعه فیبر نوری برای منازل و کسب‌وکارها در ۱۴۰۳ هم ادامه پیدا خواهد کرد.»

ماهواره ایرانی «پارس ۱» فردا از روسیه به فضا پرتاب می‌شود

زارع‌پور همچنین امروز اعلام کرد که ماهواره سنجشی تصویربرداری «پارس ۱» که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است، فردا توسط پرتابگر سایوز روسیه به مدار ارسال خواهد شد. وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد که سال آینده و با تکمیل فاز اول «بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا» که در جنوب کشور درحال ساخت است، ایران خود توانایی پرتاب ماهواره‌ها به مدار خورشیدآهنگ ۹۸ درجه را به‌دست خواهد آورد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها