حق این کارگران گرفته می شود

دفتر کمیساریای کار کالیفرنیا، آمازون را به‌دلیل تخلفات مربوط به قوانین کارگری، برابر با ۵,۹۰۱,۷۰۰ دلار جریمه کرد.

حق این کارگران گرفته می شود

تضمین حقوق کارگران مانند حق به دستمزد منصفانه، شرایط کار ایمن و سالم، تعطیلات، مرخصی و بیمه به کارگران امکان می‌دهد تا زندگی شخصی و خانوادگی‌شان را تأمین و مدیریت کرده و به توسعه اجتماعی و اقتصادی کمک کنند. از دیدگاه اقتصادی نیز، رعایت حقوق کارگران می‌تواند به بهبود بهره‌وری و کارایی شرکت‌ها کمک کرده و برای بازار کار رقابتی، انعطاف‌پذیری و توسعه اقتصادی مفید باشد.

دفتر کمیساریای کار کالیفرنیا آمازون را به‌دلیل تخلفات مربوط به قانون تدوین‌شده برای حمایت از کارگران انبار، رقمی برابر با ۵,۹۰۱,۷۰۰ دلار جریمه کرد.

براساس قانون AB-۷۰۱ ایالتی، شرکت‌های بزرگ موظف‌اند به کارگران انبار یا مراکز توزیع کتباً میزان سهمیه‌های کاری موردانتظارشان را اطلاع بدهند. همچنین باید مواردی به آن‌ها گفته شود ازجمله این مسئله که چند وقت یک‌ بار باید کارهای خاصی را انجام بدهند و عواقب رعایت‌نکردن این قواعد نیز باید به کارگران اطلاع داده شود.

این قانون واکنشی بود به موضوع کارگران آمازون که می‌گفتند برای به‌ حداکثر رساندن بازدهی‌شان از استراحت و حمام‌ رفتن صرف‌نظر می‌کنند. فرماندار کالیفرنیا، «گاوین نیوسام»، سال ۲۰۲۱، هنگام امضای این لایحه، گفت: «کارمندان سخت‌کوش انبار که در این زمان‌ به‌شکلی بی‌سابقه به ما کمک کرده‌اند، نباید به‌دلیل حجم کار از رعایت موارد بهداشتی و ایمنی جا بمانند و در معرض خطر یا آسیب قرار بگیرند.»

جریمه سنگین آمازون به‌دلیل نقض قوانین کار در کالیفرنیا

به گفته کمیسر کار کالیفرنیا، آمازون در دو مرکزش در شهرهای مورنو ولی و ردلندز با ۵۹,۰۱۷ مورد تخلف در بازرسی‌های اداره کار روبه‌رو بوده است و نتوانسته قوانین را رعایت کند. این یکی از اولین جریمه‌های بزرگی است که به لطف قانون AB-۷۰۱ وضع شده است. این قانون ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی شد.

بازرسی‌ها نشان می‌دهد کارگران در معرض فشار برای کار سریع‌تر قرار می‌گیرند و زمان‌های استراحت کافی ندارند. آمازون به اتهاماتش اعتراض کرده است و درحال‌حاضر موضوع در دست بررسی است.

درنهایت، این واقعه نشان می‌دهد تدابیر حقوقی و نظارت بر شرکت‌های بزرگ در زمینه حقوق کارگران اهمیت زیادی دارد و باید به‌دقت پیگیری شود تا کارگران در محیط کارشان از حقوق و ایمنی‌های لازم برخوردار باشند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد