اختصاصی تیتر کوتاه؛

برند خود را زنده کنید / انقلابی در تبلیغات با موشن گرافیک

موشن گرافیک راهی عالی برای برجسته شدن در دنیایی است که دائماً با اطلاعات و سرگرمی‌های جدید بمباران می‌شود.

برند خود را زنده کنید / انقلابی در تبلیغات با موشن گرافیک

ما در دنیایی پر از سرگرمی زندگی می‌کنیم و این باعث می‌شود که برندها مجبور باشند در چند لحظه برای تمرکز محدود افراد رقابت کنند. نحوه عملکرد در بازاریابی باید به گونه ای باشد که به سرعت ترجیحاً در سه ثانیه اول، توجه را جلب کرده تا موثر واقع شود.

انسان‌ها به عناصر بصری بهتر از خواندن متن واکنش نشان می‌دهند، بنابراین ویدیوهای گرافیکی حرکتی راه بسیار خوبی برای جلب توجه و به‌دست آوردن یک نقطه عطف در پلتفرم‌های مختلف هستند. آنها به صورت بصری ایده‌ها و اطلاعات را از طریق ترکیبی از انیمیشن، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک، و متن متحرک مفهوم‌سازی می‌کنند و درک محتوا را برای مشتریان آسان تر می‌کند. علاوه بر این به اشتراک‌گذاری آنها در رسانه‌های اجتماعی و افزودن به محتوای سایت آسان تر است. همه اینها باعث می‌شود که تعامل با برندها افزایش پیدا کند.

استفاده از موشن گرافیک در محتوای ویدیویی به افزایش تعامل کمک می‌کند. توییتر موافق است و اشاره می‌کند که بازدیدهای ویدیو به کمک موشن گرافیک از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ ۶۲ درصد افزایش یافته است. ارسال مقالات طولانی، حتی با عکس‌های عالی، به این معنی است که بسیاری از مردم به‌جای خواندن کل مطلب، به سادگی آنها را اسکن می‌کنند. موشن گرافیک فقط به انتقال بهتر پیام‌ها کمک می‌کند.

بر اساس یک مطالعه، استفاده از ویدئوها در بازاریابی می‌تواند منجر به کسب مشتریان واجد شرایط و بازگشت سرمایه بالاتر شود. استفاده از ویدیوهای موشن گرافیک در یک وب سایت برای رقابتی ماندن بسیار مهم است. اگر طراحی متحرک و انیمیشن را در وب سایت یا وبلاگ خود قرار ندهید، ممکن است به مرور دسترسی به مشتریان مناسب را از دست بدهید.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک‌ها اساساً طرح‌های متحرکی هستند که اغلب بر ترکیب متن تمرکز می‌کنند. آنها را می‌توان در مواردی مانند تبلیغات، آگهی‌های بازرگانی یا انیمیشن استفاده کرد. برخی از افراد نیز از آنها به عنوان "موگراف" یاد می‌کنند.

صحنه‌های آغازین بسیاری از فیلم‌ها دارای انیمیشن‌های موشن گرافیکی فوق‌العاده هستند. به عنوان مثال، به شروع هر فیلم جنگ ستارگان فکر کنید که دارای یک متن طولانی است که روی صفحه به سمت پایین حرکت می‌کند و داستان را برای مخاطب تنظیم می‌کند. موسیقی فیلم ساخته شده توسط جان ویلیامز واقعا قدرتمند است که پر از صداهای هیجان انگیز مانند ضربات شدید طبل است. این موسیقی حال و هوایی را ایجاد می‌کند که مخاطب برای اتفاقات بزرگ آماده شود. حال تصور کنید که چنین آپشنی برای تبلیغات استفاده شود.

انواع موشن گرافیک

موشن گرافیک مانند ابزارهای داستان سرایی دیجیتالی است که برندها از آنها برای ایجاد احساس در افراد، آموزش و ترغیب آنها به خرید یا ثبت نام استفاده می‌کنند. انواع موشن گرافیک شامل موارد زیر هستند:

  • فیلم‌های آموزشی
  • ویدیوهای توضیحی
  • ویدیوهای انیمیشن UX
  • لوگوهای متحرک
  • اینفوگرافیک‌های تعاملی
  • ارائه‌های متحرک
  • عناوین متحرک
  • گیف ها

کاربردهای موشن گرافیک چیت؟

طرح‌های حرکتی و گرافیکی برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. در اینجا چند دلیل رایج برای استفاده از انیمیشن‌های گرافیکی متحرک آورده شده است.

  • جلب توجه سریع

آخرین باری که یک مقاله طولانی را مطالعه کردید چه زمانی بود؟ احتمالا یادتون نمیاد این به این دلیل است که بیشتر مردم به سادگی محتوای طولانی را مطالعه نمی‌کنند. بر اساس مطالعه مایکروسافت، مصرف محتوای دیجیتال طول توجه انسان را به کمتر از ماهی قرمز(۸ ثانیه ) کاهش داده است. بازاریابان باید توجه مردم را جلب کرده و یک مقاله مفصل را به یک ویدیوی کوتاه تبدیل کنند که تنها ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه طول می‌کشد.

  • افزایش تبدیل و تعامل

موشن گرافیک خوب باید دارای جلوه‌های بصری عالی، موسیقی مناسب و متن جالب باشد تا برای افراد جذابیت داشته باشد. برندها می‌توانند از ویدیوها برای جذاب‌تر کردن محتوای خود و دسترسی به افراد بیشتری استفاده کنند. استفاده از ویدیوها در وب سایت شما می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما بدون نیاز به پرداخت هزینه برای تبلیغات شود. وقتی مردم ویدیویی را تماشا می‌کنند، تقریباً تمام پیام را به خاطر می‌آورند بنابراین تاثیر آن بسیار بیشتر از زمانی است که متنی را بخوانند. بنابراین، اگر می‌خواهید نتایج بهتری کسب کنید، استفاده از ویدئو راه‌حلی کاربردی است.

  • افزایش تمرکز بر محتوا

موشن گرافیک با توضیح بصری پیام شما را قدرتمندتر می‌کند. درست مانند اینکه چگونه یک عکس می‌تواند چیزهای زیادی برای گفتن داشته باشد، یک ویدیو حتی می‌تواند بیشتر بگوید.

  • ساده کردن اطلاعات پیچیده

کسب‌وکارها، سازمان‌ها یا گروه‌هایی که خدمات پیچیده‌ای را ارائه می‌کنند، می‌توانند از تبلیغات موشن گرافیک استفاده کرده تا آن را تجزیه و تحلیل کرده و درک آن را آسان‌تر کنند. ویدئوهای موشن گرافیک کمک‌های بصری عالی هستند که یادگیری را بسیار آسان تر می‌کنند.

نحوه استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات

استفاده از گرافیک متحرک در تبلیغات یک راه عالی برای جلب سریع توجه مردم است. وقتی درست انجام شود، این طرح‌ها می‌توانند فوراً بینندگان را جذب کنند و این چیزی است که هر بازاریاب می‌خواهد.

اگر می‌خواهید از تصاویر متحرک جالب در وب سایت یا تبلیغات خود استفاده کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید نشان دهید. می‌توانید از تصاویر ساده استفاده کنید و آنها را به حرکت درآورید و سپس به آن موسیقی اضافه کنید. معمولاً بهتر است از هنرمندانی کمک بگیرید که در عالی جلوه دادن چیزها مهارت دارند.

در ادامه برخی از نمونه های استفاده از موشن گرافیک برای تبلیغات برندهای مطرح جهان را مشاهده می کنید:

تبلیغ کوکاکولا

تبلیغ نایک

تبلیغ مک دونالد

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد