اختصاصی تیتر کوتاه؛

کابوس گیمر ها به پایان رسید

گیمرها طی یک ابتکار جدید سعی دارند تا با جمع آوری یک میلیون امضاء ازتوقف ناگهانی بازی های ویدئویی جلوگیری کنند.

کابوس گیمر ها به پایان رسید

شهروندان اروپایی طی یک ابتکار جدید سعی دارند تا امکانی را فراهم کنند که سازنده بازی‌های ویدئویی نتوانند بازی‌ها را برای بازیکنان غیرقابل استفاده کنند. اگر این ابتکار، موفق به جمع‌آوری یک میلیون امضا شود، کمیسیون اروپا موظف خواهد بود که آن را بررسی کرده و ممکن است این جریان به عنوان قانون در نظر گرفته شود.

یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک گیمر رخ دهد، این است که یک ناشر بازی تصمیم بگیرد یکی از بازی‌ مورد علاقه کاربرانش را از دسترس خارج کند. این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، مانند پایان یافتن توافقنامه‌های مجوز، هزینه‌های بالای نگهداری سرورها، یا استراتژی‌های برای هدایت بازیکنان به سمت بازی‌های جدید.

تعداد زیادی از بازی‌ها برای اجرا به سرورها وابسته هستند. اگر یک ناشر بازی تصمیم بگیرد که یک سرور را خاموش کند، عملاً بازی را "می‌کشد" و هیچ کس دیگر نمی‌تواند آن را بازی کند. نیازی به گفتن نیست، این مسئله می‌تواند باعث واکنش شدید در میان جوامع اختصاصی گیمرها شود.

این مسئله علاوه بر اینکه گیمرها را از بازی مورد علاقه شان محروم می‌کند، باعث ضرر مالی برای این افراد می‌شود، زیرا در چنین شرایطی محصولی را که گیمرها برای آن پول پرداخت کرده‌اند و ممکن است مقدار زیادی پول اضافی هم برای محتوای قابل دانلود، تقویت‌ها، یا ظاهرهای مختلف صرف کرده باشند، ناپدید می‌شود.

برخی از گروه‌های معترض حتی اعلام کرده‌اند که قصد دارند از ناشر بازی‌های ویدیویی Ubisoft به دلیل از دسترس خارج کردن بازی محبوب The Crew با گرفتن مجوز گیمرها شکایت کنند. این اقدام که توسط بسیاری از کاربران Reddit به عنوان "دزدی" توصیف شد، موج جدیدی از خشم گیمرها را نسبت به این عمل برانگیخت.

افراد معترض به این مسئله معتقدند که غیرفعال کردن بازی‌ها توسط ناشران، منجر به کاهش متقاضیان این نوع بازی‌ها می‌شود و تخریب یک هنر به حساب می‌آید. آنها امیدوارند که با جمع‌آوری امضاهای کافی برای درخواست خود، اتحادیه اروپا مجبور شود قانونی را در نظر بگیرد که ناشران را از غیرفعال کردن بازی‌ها منع کند.

ابتکار شهروندان اروپایی چیست؟

ابتکار شهروندان اروپایی (ECI) یک سازوکار است که برای شهروندان اتحادیه اروپا ایجاد شده تا به طور مستقیم‌تر در توسعه سیاست‌های این بلوک شرکت کنند و پیشنهاد قانون جدید بدهند. اگر بیش از یک میلیون نفر از حداقل هفت کشور مختلف درخواستی را امضا کنند، کمیسیون موظف است قانون جدیدی پیشنهاد کند یا دلیل مفصلی برای عدم انجام این کار ارائه دهد.

گیمرهای متبحر در سیاست اکنون تصمیم گرفته‌اند که پایگاه آنلاین متعهد گیمرهای اروپا را بسیج کنند تا از نابودی بازی‌های ویدیویی جلوگیری کنند. ابتکار "متوقف کردن نابودی بازی‌ها" نخستین بار از طریق PC Gamer به اطلاع عموم رسید. اگر این ابتکار موفق شود، ناشران ملزم خواهند شد که بازی‌ها را در زمان غیرفعال کردن در حالت قابل اجرا باقی گذارند. این قانون همچنین برای بازی‌هایی که رایگان هستند اما ویژگی‌های تراکنش‌های کوچک (microtransaction) به مشتریان ارائه می‌دهند نیز اعمال خواهد شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد