ناتوان در درآمدزایی، ابهام در قرارداد اسپانسر و حساب معمولا بسته

بحران پرسپولیس این بار جدی است

باشگاه پرسپولیس این فصل را با شرایط بد مالی آغاز کرده و این اتفاق تازه ای در فوتبال ایران نیست اما با توجه به همه اتفاقات شرایط نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تاسف بار تر از زمان‌های دیگر نشان می‌دهد.

بحران پرسپولیس این بار جدی است

به گزارش تیترکوتاه، بازیکنان پرسپولیس چندی قبل از وضعیت بد مالی باشگاه به رسانه‌ها شکایت بردند و البته مدیرعامل و اعضای هیات مدیره توضیحاتی را در زمینه ارائه دادند. اما بد نیست دقیق تر به شرایط مالی این باشگاه نگاهی بیاندازیم.

وعده ای که هنوز محقق نشده

گفته می شد اوپراتور ایرانسل این فصل هم قصد دارد اسپانسر باشگاه پرسپولیس باشد. اما هنوز این قرارداد نهایی نشده است. البته لوگوی این اوپراتور بر روی پیراهن سرخ ها قرار دارد اما قرارداد اصلی به گفته باشگاه به زودی امضا می شود‌ در ابتدا گفته می شد که به علت افزایش زیاد رقم مورد نظر سرخ ها توافق نهایی حاصل نشد. بعدا اعلام شد برخی فشار می آورند که این شرکت ارتباطاتی همزمان اسپانسر پرسپولیس و استقلال شود که این موضوع با مخالفت باشگاه پرسپولیس روبرو شد. به نظر می رسد به زودی قرارداد رسمی میان طرفین امضا شود که باید دید رقم ۱۲۰ میلیارد سال قبل با چه افزایشی روبرو خواهد شد.

عدم دسترسی به تبلیغات محیطی

این فصل هم پرسپولیس هیچ دخل و تصرفی در تبلیغات محیطی بازی هایش ندارد و همه چیز در اختیار سازمان لیگ است. سالها قبل پرسپولیس اختیار تبلیغات محیطی را در دست داشت اما حالا این سازمان لیگ است که کنترل کار را در دست گرفته و ظاهرا طلب هایی هم از بابت تبلیغات گذشته دارد که همین موضوع عملا سهم زیادی را از تبلیغات نصیب سرخ های پایتخت نمی کند.

حساب همچنان بسته یعنی بدهی

باشگاه پرسپولیس می گوید همچنان حسابش مسدود است. سازمان تامین اجتماعی و دارایی این بار عامل این مسدودی  معرفی شده اند. این یعنی پرسپولیس همچنان بدهکار است و نمی تواند به منابع مالی موجود خودش دسترسی داشته باشد. جالب است هرگز وضعیت معافیت مالیاتی این باشگاه که ظاهرا یک شرکت فرهنگی محسوب می شود به جایی نرسیده و محاسبات مدیریتی هم چیزی از این بدهی کم نکرده. فقط این وسط مشخص نیست مدیران این باشگاه کدام بدهی‌های ناتمام پرسپولیس را پرداخت کرده‌اند که مشکل مسدود بودن حساب باشگاه حل نمی‌شود.

بلیت فروشی به خاطرات می پیوندد

پرسپولیس این فصل هم بازی هایش بدون تماشاگر برگزار می شود. زمانی کرونا مانع حضور تماشاچیان بود و زمانی هم وقایع سیاسی اجتماعی کشور. امسال هم که این تیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شده و فیفا به حضور بانوان در ورزشگاه اصرار می کند سکوهای ورزشگاه تخریب شده و شانسی برای اندک تماشاچی هم برای دیدن بازی های پرسپولیس وجود ندارد. اندک درآمدی هم که نصیب باشگاه پرسپولیس می شده فعلا منتفی است.

کجاست بانکی که گفت پاداش آسیایی را می‌گیرد؟

یادتان هست بانک شهر جلسه ای گذاشت و در آن از همکاری اش با باشگاه پرسپولیس خبر داد؟ در آن جلسه حتی عنوان کردند که روش‌های دریافت پاداش آسیایی پرسپولیس را می دانند و روی این روش‌ها متمرکز خواهند شد. اما تا امروز نه پاداشی از آسیا به پرسپولیس آوردند نه گزارشی از پول سهام فروخته باشگاه به مردم می دهند تا ببینیم چه سرنوشتی این پول پیدا کرده است! فقط از منابع خبری غیر گفته شده که سود  پولی که سرمایه گذاری شده صرف پرداخت وامی می شود که این بانک به پرسپولیس داده و ظاهرا در پرداخت برخی اقساط هم دچار تعویق شده اند و اصل پول سهام هم به خطر افتاده است.

حق پخش و وعده ۵۰ درصدی

یک عمر باشگاه‌ها دنبال حق پخش تلویزیونی خود رفته اند و راه به جایی نبرده اند. اما حالا فدراسیون فوتبال تعریف جدیدی از حق پخش ارائه کرده و درآمد تبلیغات را بین وزارت ورزش و صدا و سیما تقسیم کرده است. مشخص نیست سهم باشگاهها از این تعریف جدید حق پخش چقدر است. اصلا پولی دست پرسپولیس را در زمانی کوتاه می گیرد یا نه. آیا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سهمی از این حق پخش درخواست می کنند؟ به نظر می رسد پرسپولیس به این منبع مالی جدید خیلی زود دسترسی پیدا نخواهد کرد.

فروش بازیکن با کمترین درآمد

پرسپولیس سالهاست که سهم مالی از فروش بازیکن نداشته است. بازیکنانش به راحتی از این تیم جدا شده و بدون پرداخت مبلغی راهی تیم‌های دیگر شده اند، این فصل هم پرسپولیس با توجه به قانون محدودیت جذب بازیکن برای خالی کردن لیست نفرات بزرگسال و باز کردن جا برای جذب بازیکن جدید مجبور به توافق با بازیکنانی شد که یحیی گل محمدی تمایلی به ماندن آنها در تیم نداشت. البته نتیجه اش هم حرف های تند کمال کامیابی نیا علیه پرسپولیس بود! هم سیامک نعمتی با پرسپولیس قرارداد داشت هم کامیابی نیا اما آیا پولی از فروش آنها نصیبش شد؟ الان کسی می داند از انتقال قرضی مهدی عبدی به تراکتور پولی نصیب باشگاه پرسپولیس شده است؟ به نظر می‌رسد اینجا هم پرسپولیس درآمد قابل توجهی نداشت.

قهرمانی‌های بی‌مایه

پرسپولیس را باید یک تیم کاملا بدشانس بدانیم. در آسیا قهرمان می شود و کلی درآمد نصیبش می شود اما به خاطر تحریم‌ها قادر به دریافت آن نیست! در لیگ فوتبال ایران قهرمانی های پیاپی می آورد اما اینجا قهرمانی پاداشی ندارد! یعنی درآمدزایی از راه قهرمانی برای تیم‌های ما صفر است.

این بار داستان خیلی جدی است

شاید ایرانسل بتواند ناجی پرسپولیس لقب بگیرد اما تا الان بی پولی پرسپولیس چهره بدی را از تیمی به جا گذاشته که با مصیبت مجوز حرفه‌ای دریافت کرده و راهی لیگ قهرمانان آسیا شده است. اگر فکری به حال این وضعیت نشود تقابل پرسپولیس با تیم‌هایی که برای جذب رونالدو و نیمار و سایر ستارگان راحت دست به جیب می شوند شبیه به یک کابوس خواهد بود!

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • آرین

    پرسپولیس چرا الکی هزینه میکند مخصوصا در خط حمله انها که سالهاست در این پست داوران را دارند البته همین هست که لنگ تمام مهاجمانش را فروخته خیالش ذر این پست راحته باند بابا مسعود فعاله

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها