کارشناس والیبال در گفتگو با تیترکوتاه: پتانسیل صعود به المپیک را داریم

اشتباه هفته‌ اول تاکتیکی بود، هفته دوم سخت‌تر است

کارشناس والیبال کشورمان با انتقاد از تاکتیک و سیستم والیبال ایران در هفته‌ی اول لیگ ملت‌ها، از سخت‌تر شدن کار تیم ملی در هفته دوم گفت.

اشتباه هفته‌ اول تاکتیکی بود، هفته دوم سخت‌تر است

گروه ورزشی تیترکوتاه - نسیم شیرازی: "جهانگیر سیدعباسی" کارشناس والیبال ایران یک روز مانده به بازی بلند قامتان ایران مقابل آلمان از آغاز هفته‌ی دوم لیگ ملت‌های جهان حضور سید محمد موسوی در تیم ملی را ارزشمند خواند و درباره‌ی خروج معنوی‌نژاد از اردو به دلیل عدم حضورش در شرایط اظهارنظری نکرد. گفت‌گوی تیترکوتاه با سیدعباسی را بخوانید:

 

هفته‌ی اول لیگ ملت‌ها با عملکرد پراشتباه تیم‌ملی به پایان رسید، آخرین تحلیل‌های شما درباره‌ی بازی‌های هفته اول چیست؟

هفته‌ی اول برای ما مانند سال‌های قبل شروع خوبی نبود و معمولا تیم ما همیشه هفته‌ی اول را خوب شروع نمی‌کند‌. تنهای بازی قابل دفاع بازی با چین بود که خب انتظار پیروزی بر چین هم می‌رفت. بقیه‌ی بازی‌ها انتظارات را برآورده نکرد.

 

تیم‌ملی اشتباهات زیادی داشت ولی اشتباهات در سرویس‌ها مورد انتقاد بود، نظر شما دراین‌باره چیست؟

به نظرم فقط اشتباه در سرویس نبود، ما در این تیم‌ملی که الان داریم به نظرم وضعیت‌مان از تیم ملی سابق بهتر است چون قبلا ما دو دریافت‌کننده، دفاع وسط بعلاوه پاسورمان سرویس پرشی موجی می‌زدند ولی الان فقط یک دفاع وسط ما سرویس پرشی موجی می‌زند و سرویس‌های‌مان همه پرشی شده که این یک امتیاز برای تیم ما است ولی اشتباهات بیشتر تاکتیکی و سیستمی بود.

 

هفته‌ی دوم از فردا شروع می‌شود و تیم‌ملی هم به مصاف آلمان می‌رود، پیش‌بینی‌تان را ابتدا از بازی اول و به طور کلی هفته دوم لیگ ملت‌ها بگویید.

براساس جدول و روی کاغذ هفته‌ی دوم به مراتب سخت‌تر از هفته‌ی اول خواهد بود چون تیم‌های ایتالیا و آمریکا که حساب‌شان جداست ولی به طور حتم آلمان و هلند هم با تیم‌های خوب می‌آیند که کار ما به هیچ وجه آسان نیست و هفته‌ی دوم به نظرم برای‌مان هفته‌ی سخت‌تری از هفته‌ی اول خواهد بود.

 

عملکرد آقای عطایی و کادر فنی را تا اینجای کار چطور دیدید؟

خیلی زود است که با یک هفته بازی در لیگ جهانی عملکرد را بررسی کنیم، سال قبل به هرحال سال اول کار او بود و می‌خواست سیاست‌ها و استراتژی خودش را در تیم اعمال بکند و زمان می‌خواست ولی امسال حداقل تا پایان لیگ جهانی برای اظهار نظر درباره‌ی عملکرد او باید صبر کنیم تا ارزیابی دقیق‌تری داشته باشیم.

 

با آمدن موسوی به تیم‌ملی همه امیدوار به کسب نتایج بهتر بودند ولی انگار او در هفته‌ی اول نتوانست آنچه که از او انتظار می‌رفت را برآورده کند.

سید جزو بهترین‌های دنیا در پست خودش است و هنوز هم به‌نظر من همین شرایط را دارد ولی در پستی کار می‌کند که خیلی نیاز به هماهنگی دارد که قبلا این هماهنگی را با سعید معروف و قبل از او با امیر حسینی برایش ایجاد شده بود ولی برای پاسورهای جدید نیاز به زمان برای هماهنگی دارد. ضمن این‌که با توجه به وزنی که موسوی در والیبال دارد یک مقدار فشار روانی برای پاس دادن به او وجود دارد که کمی زمان می‌خواهد ولی موسوی هنوز هم جزو بهترین دفاع وسط‌های ایران و بهترین‌های دنیا است.

 

خط خوردن اسم معنوی‌نژاد از لیست تیم‌ملی به نوعی شوکه کننده بود، آیا پیش بینی خط خوردن و آمدن میثم صالحی که خودش هنوز روند درمانش را سپری می‌کند را داشتید؟

درباره این موضوع  برای این‌که منصفانه قضاوت کنیم بایستی در اردو حضور می‌داشتیم و آخرین شرایط را از نزدیک می‌دیدیم. به‌نظرم میثم صالحی هم جزو بازیکنان خوب است اگر از مصدومیت رهایی پیدا کرده باشد می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

 

فشار روانی قبل از هفته دوم چطور باید مدیریت شود که بچه‌ها با دغدغه کمتر به میدان بروند؟

فشار روانی معمولا روی تیم ملی ایران هست چرا که علاقه‌مندان به والیبال‌مان همیشه به مسابقات تیم ملی با اهمیت خاصی نگاه می‌کنند یعنی برای تیم‌های برزیل، امریکا یا لهستان لیگ جهانی رقابتی است که اجازه می‌دهند بازیکنان جوان‌شان بیایند و خیلی به دنبال نتیجه نیستند ولی برای والیبال ما نتیجه در لیگ جهانی خیلی مهم است و به‌همین خاطر فشار روی بازیکنان تیم هست و معمولا بازیکنان داخل زمین و با تجربه‌ها بیشتر به این مورد کمک می‌کنند که دوره‌های قبل بازیکنان باتجربه‌ی زیادی داشتیم که بارها در شرایط حساس قرار گرفته بودند و پخته شده بودند و خب الان سید موسوی تنها بازیکنی است که می‌تواند در زمین بیشتر کمک کند.

 

هنوز صحبت دراین‌باره زود است ولی می‌توانیم به صعود المپیک با عملکردی که تا الان دیدیم امیدوار باشیم؟

طبیعی است که یکی از مدعیان صعود به المپیک هستیم ولی کار بسیار سخت است چون صعود به المپیک برای بسیاری از تیم‌ها مرگ و زندگی است و درواقع هدف و برنامه‌ریزی ۴ ساله‌ی هر تیمی رسیدن به المپیک است. تیم ما پتانسیل صعود را دارد و در عین حال رقبای ما نخوابیدند و کار کرده‌اند و کمی مارا به خطر انداختند ولی امیدوارم که این افتاق بیفتد و به المپیک برسیم.

 

حرف پایانی شما برای این گفت‌وگو؟

از صمیم قلب برای تیم ملی کشور آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم سربلند از این رقابت بیرون بیاید.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها