سیدعباسی در گفت‌وگو با تیترکوتاه: دوران ولاسکو و آلکنو بازیکن‌سالاری نبود

مربیان و بازیکنان تیم ملی والیبال عصبی و کم‌تحمل شده‌اند

مربی پیشین تیم ملی والیبال تاکید دارد که بازیکن سالاری در تیم ملی در دو مقطع زمانی ولاسکو و آلکنو وجود نداشت.

مربیان و بازیکنان تیم ملی والیبال عصبی و کم‌تحمل شده‌اند

گروه ورزشی تیترکوتاه - نسیم شیرازی: "شهادت می‌دهم بازیکن سالاری وجود ندارد" این جمله را دکتر جهانگیر سیدعباسی که کنار تیم ملی در یک برهه‌ی زمانی نسبتا طولانی بود گفت. در حالی که مرور بعضی از مصاحبه‌های بازیکنان باتجربه تیم‌ملی که در همین یک ماه گذشته انجام شده نشان می‌دهد که والیبال ایران گروگان عده‌ای بازیکن شده که آسیب‌هایی در طول سال‌های گذشته به تیم ملی رسانده‌اند ولی کارشناس والیبال ایران در گفت‌وگو با تیتر کوتاه این موضوع را بسیار قوی رد کرد.

سید عباسی که در دوران سرمربی‌گری ولاسکو و آلکنو همراه تیم ملی ایران بود اظهار کرد: این ذات ورزش است که وقتی تیم می‌بازد و نتیجه نمی‌گیرد حاشیه‌ها رو می‌شود، خیلی مسائل غیر مرتبط مطرح و حاشیه هم ساخته می‌شود. وقتی تیمی برنده می‌شود حاشیه هم ندارد و همه چیز خوب است. از طرفی معمولا افراد موثر در نتایج حاصله معمولا ظرفیت پذیرش ضعف‌های خودشان را ندارند مثلا بازیکن سعی می‌کند امکانات را مقصر جلوه دهد، مربی به طور مثال کم کاری بازیکن یا فدراسیون را که همه‌اش نتیجه‌ی تحمل فشار زیادیست را نقصر می‌داند.

او ادامه داد: متاسفانه جامعه ورزشی ما به خصوص در والیبال به شدت نتیجه گرا، کم حوصله و کم صبر است و الان فشار بسیار زیادی روی کادر فنی، فدراسیون و بازیکن‌ها است. مثل اینکه این بازیکنان وظیفه ذاتی‌شان فقط بردن است و اگر ببازند دیگر بازیکن تیم‌ملی نیستند و وظیفه‌شان فقط مثل سرباز جنگیدن و بردن است، این فشار وارده از بیرون و محیط، اهالی والیبال را عصبی کرده است به خصوص بازیکنان و مربیان را و آن ها در ناتعادلی روحی و روانی قرار گرفته اند.

کارشناس والیبال با اشاره به بازیکن‌سالاری تاکید کرد: به جرات و با وجدانم می‌توانم شهادت بدهم که چنین چیزی به هیچ وجه نبوده است. زمانی می‌گفتند که سعید معروف تیم می‌چیند، بازیکن سالار است، بازیکن انتخاب می‌کند ولی این گونه نبود. معروف شخصیتش به نوعی بود که هر مربی می‌آمد ترجیح می‌داد از او نظر بگیرد و بدون این که از او نظر بخواهند امکان نداشت سعید یک کلمه هم حرف بزند. نظر او نظر علمی و منطقی بود و از طرفی هم کاپیتان تیم بود که وقتی بازی شروع می‌شود مربی تاثیری در بازی ندارد و این کاپیتان است که داخل زمین را مدیریت و خواسته‌های کادرفنی را منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: آن‌موقع من هیچ بازیکن‌سالاری مطلقا ندیدم ولی همانطور که گفتم هر مربی که می‌آمد از سعید نظر می‌گرفت و به آن عمل می‌کرد. الان چون در تیم‌ملی نیستم نمی‌توانم نظری بدهم ولی چیزی که از بهروز عطایی می‌دانم ممکن است مانند هر انسانی ضعف‌هایی داشته باشد ولی فکر می‌کنم راجع برخورد با اعضای تیمش قاطعیت لازم را داشته باشد بنابراین من نمی‌توانم قضاوتی کنم.

کارشناس والیبال ایران بیان کرد: ما الان ظرف دو ماه یا دو ماه و نیم آینده سه رویداد بسیار مهم داریم، رویداد اول قهرمانی مردان آسیا در ارومیه، بازی‌های آسیایی و بلافاصله انتخابی المپیک است. ما به لحاظ فنی نمی‌توانیم تاثیر زیادی روی تیم‌مان بگذاریم ولی می‌توانیم مسائل روحی روانی بازیکنان و کادر فنی را به آرامش برسانیم و مدیریت کنیم، البته مطمئن نیستم که این نسخه هم بتواند ما را بالاتر از ژاپن و بقیه‌ی رقبای آسیایی قرار دهد ولی الان موثرترین راه به آرامش رساندن تیم و حمایت است. به خصوص ما خانواده والیبال که بیرون نشسته‌ایم باید کمی آستانه‌ی تحمل‌مان را بالا ببریم. این بچه‌ها بچه‌های خودمان هستند، ایرادی ندارد اگر در تیم ملی نیستم، اینکه چون نیستم بخواهم انتقاد غیر منصفانه‌ای داشته باشم و هر چیزی را ضعف ببینم و ایراد بگیرم درست نیست. همه باید تحمل کنیم، همه می‌دانیم ضعف‌هایی هست ولی باید صبرمان را بیشتر کنیم چون والیبال اگر آسیب ببیند همه‌ی ما که حتی در منزل نشستیم آسیب می بینیم. حتی جامعه ای که با نشاط والیبال، شاد و با پیروزی هایش ذوق می‌کنند هم آسیب می بینند. فکر می‌کنم درکوتاه مدت بهترین راه این است که برای برگشتن آرامش به تیم مدیریت کنیم چرا که بازیکنان و کادر فنی به شدت به آرامش نیاز دارند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها