ستاره بسکتبال بانوان در گفتگو با تیترکوتاه: کاش زودتر مربی خارجی می‌آمد

می‌توانیم قهرمان کاپ آسیا شویم

ملی پوش بسکتبال بانوان رسیدن به قهرمانی در مسابقات کاپ آسیا دویژن B را دور از دسترس نمی‌داند.

می‌توانیم قهرمان کاپ آسیا شویم

گروه ورزشی تیترکوتاه - نسیم شیرازی: تیم‌ملی بسکتبال ایران در مسابقات کاپ آسیا دویژن B با دو برد و یک باخت فردا به مصاف قزاقستان می‌رود تا تکلیف تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی مشخص شود.

النی کاپوچیانی سرمربی خارجی تیم‌ملی بسکتبال بانوان ایران شرایطی را فراهم کرده که بازیکنان بسکتبال قهرمان بودن رو مدام به خود یادآوری می‌کنند. یکی از آن بازیکنان تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران است که بعد از آسیب‌دیدگی که پشت سر گذاشته بازی به بازی سعی در بهتر شدن عملکردش دارد تا به گفته خودش در نهایت به بهترین عملکردش باعث برد تیم ملی ایران شود. گفت‌وگوی تیتر کوتاه با معصومه اسماعیل‌زاده را که همه کار در زمین کرد تا امتیاز به‌دست آورد، در ادامه خواهید خواند.

از سه بازی که انجام دادید بگو، دو پیروزی و یک باخت که با اختلاف بسیار کم هم اتفاق افتاد.

ما دو بازی اول را خیلی خوب شروع و سعی کردیم تمام برنامه‌هایی را که مربی می‌خواست و تمرین کرده بودیم را انجام دهیم که خداراشکر با پیروزی از میدان بیرون آمدیم. در مورد بازی سوم هم خیلی پایاپای پیش رفتیم ولی یک‌وقت‌هایی از بازی یک‌سری اشتباهات، یک سری اتفاق‌ها و شرایطی پیش آمد که تمرکزمان از بین رفت و قطعا شرایط حرفه‌ای است و تیم مقابل توانست از این موقعیت استفاده کند و ببرد. البته در بسکتبال هم مانند سایر ورزش‌ها برد و باخت وجود دارد و سعی می‌کنیم آن اشتباهات و نقطه‌ضعف‌ها را به امید خدا جبران کنیم تا بتوانیم در بازی‌های بعدی نتایج خوبی بگیریم.

حریف بعدی قزاقستان است، آنالیز داشتید و آیا فکر می‌کنی مقابل این تیم این‌بار برای صعود از مرحله تاریخ‌سازی کنید؟

قزاقستان حریف خوبی است. درست است که در گروه‌شان سوم شدند ولی بازی‌های خیلی خوبی را به نمایش گذاشتند. کادر فنی کارهای آنالیز تیم قزاقستان را انجام دادند تا به امید خدا بتوانیم مقابل قزاقستان پیروز و به قهرمانی نزدیک‌تر شویم. تمام سعی و تلاش ما این است که این بازی را ببریم.

نقش کادر فنی جدید و سرمربی خارجی را در تحول تیم بسکتبال خانم‌ها چطور دیدی و برای شخص خودت چقدر متفاوت بود؟

اولین بار است که با سرمربی خارجی کار می‌کنیم و من این اتفاق را خیلی دوست داشتم که کاش این اتفاق خوب، سال‌ها زودتر انجام می‌شد چراکه ما از اطلاعات بالای او، سبک کوچ کردن و شرایط خوبی که دارند استفاده می‌کنیم و خداراشکر تا الان نتیجه‌ی خوبی هم گرفتیم و امیدوارم بتوانیم در این رقابت‌ها قهرمانی را هم به‌دست آوریم. من خودم این شرایط را خیلی دوست داشتم و امیدوارم که این اتفاق تداوم داشته باشد چراکه به عقیده‌ی من خیلی می‌تواند به نفع بسکتبال خانم‌ها باشد.

 پرامتیازترین بازیکن بازی دوم هم شدی، باز هم می‌توانیم منتظر این نوع بازی از تو باشیم؟

طبیعی است که هر بازیکنی دوست دارد در هر بازی بهترین خودش را نشان دهد و بهترین بازی را رقم بزند و من هم دوست دارم بهترین بازی خودم را داشته تا بتوانم برای برد تیم خودم موثر باشم، خوب بازی کردن یک بازیکن اگر به باخت ختم شود خیلی اتفاق خاصی نیست و برای همین می‌خواهم که در هر بازی آنقدر شرایط خوبی را برای خودم رقم بزنم که باعث برنده شدن تیم و قهرمانی‌مان شود. ضمن این‌که من از آسیب دیدگی برگشتم و به طور حتم رفته رفته شرایط بهتر ازاین هم می‌شود.

معصومه اسماعیل زاده

برای تداوم موفقیت‌های بسکتبال خانم‌ها به چه چیزهایی نیاز هست؟

شرایطی مانند بودن مربی خارجی، بازی‌های برون‌مرزی، تعداد بازی‌های بیشتر و ورود بازیکنان خارجی بیشتر را نیاز داریم ضمن این‌که ما قبل از این مسابقات بازی‌های تدارکاتی را داشتیم که یکی با اردن بود و بعدی هم مسابقات ویلیام جونز بود که برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردیم و سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود و امیدوارم این اتفاقات تداوم داشته باشد. به خاطر این‌که تجربه بازی‌های برون مرزی به نظر من خیلی مهم است و طبیعی است که این اتفاق‌ها باید خیلی سال پیش می‌افتد ولی حالا هم این شرایط به خاطر تلاش‌های فدراسیون و افراد دیگری حامی بسکتبال بانوان هستند ستودنی است و امیدوارم که این امکانات و شرایط خوب برای خانم‌ها باشد تا انشا... نتایج خوبی را بتوانیم بگیریم.

دوست داری لژیونری در این رشته را تجربه کنی؟

هر بازیکنی قطعا دوست دارد لژیونر شود و این اتفاق خیلی کمی نیست و ما هم در حد بازی خودمان تلاش‌مان را برای لژیونر شدن می‌کنیم و اگر لژیونر شدم که چه بهتر و انشاا... در کشورهای پیشرفته‌تر و کشورهایی که بسکتبال جزو رشته‌های اولش هست لژیونر باشم و اگر این اتفاق نیفتاد که من همین بازی کردن در کشور خودم و تیم‌ملی ایران را واقعا دوست دارم و خیلی خوشحالم که در تیم ملی کشورم بازی می‌کنم.

 واکنش مردم و مسئولان برای تاریخ سازی شما چطور بود؟

ما بعد از نیم قرن توانستیم بعد از تایید شدن حجاب‌مان در مسابقات مختلف حضور پیدا کنیم، البته ما مقام‌های دیگری هم داشتیم ولی این بردهای اینجا به‌نظر من بعد از این چند سال خیلی اتفاق خوب و تاریخی بود و واکنش هایی که دیدیم خیلی خوب بود و از این اتفاق راضی بودند. امیدوارم بتوانیم قهرمان شویم و تاریخ‌سازی خیلی بزرگی داشته باشیم که دور از انتظار هم نیست و ما خیلی طولانی مدت تمرین و تلاش کردیم و سختی‌ها را به جان خریدیم و الان تمام توان‌مان را برای قهرمان شدن میگذاریم و امیدوارم حمایت همیشگی باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها