شرکت آب و فاضلاب | آب | مصرف آب

مدیریت مصرف آب در روزهای پایانی سال / هشدار شرکت آب و فاضلاب به مردم

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور گفت: در ماه‌های پایانی سال بیشتر در مدیریت مصرف حوزه شستشو باید متمرکز باشیم.

مدیریت مصرف آب در روزهای پایانی سال / هشدار شرکت آب و فاضلاب به مردم

مدیریت مصرف آب مهمترین مسئله‌ای است که برای حفظ محیط‌زیست و تأمین منابع آب در آینده باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده هوشمندانه از آب، از جمله تعمیر لوله‌های نشتی، استفاده از تجهیزات صرفه‌جوی آب، کاهش هدر رفت آب در باغ‌ها و مزارع، آموزش جامعه در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب، و اجرای سیاست‌های موثر حفاظت از منابع آب، می‌تواند به بهترین نحو در مدیریت مصرف آب کمک کند. این اقدامات نقش مهمی در کاهش بار تقاضا بر منابع آبی دارند و به حفظ تعادل اکولوژیک و اقتصادی کمک می‌کنند.

علی سیدزاده مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: رفتار‌های مصرف آب در سال‌های گذشته متفاوت بوده و هر ساله در ماه‌های منتهی به پایان سال به ویژه در اسفند افزایش مصرف آب را به دلیل خانه تکانی‌ها داریم که البته از یک الگوی مشخص تبعیت نمی‌کند. به عنوان مثال مصارف آب در دوره کرونا به دلیل افزایش شستشو‌ها شدید شده بود، اما بعد از این دوره مصارف کاهش پیدا کرد.

سیدزاده به اشاره به نکاتی برای مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب گفت: در بحث مدیریت آب مشترکان می‌توانند شستشوی فرش و لوازم خانه را تا حد مقدور خودشان انجام ندهند و به واحد‌های صنعتی که فرآیند بازچرخانی آب را انجام می‌دهند واگذار کنند.

او افزود: برای پاکسازی راهرو‌ها و معابر هم تا جای ممکن می‌شود استفاده از آب را حذف کرد و اگر هم قرار است شستشو با آب انجام شود، از مواد شوینده کمتری استفاده شود چرا که استفاده زیاد از مواد شوینده فرآیند شستشو را افزایش می‌دهد و طبیعتا مصرف آب نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته سیدزاده در ماه‌های پایانی سال بیشتر در مدیریت مصرف حوزه شستشو باید متمرکز باشیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها