جایگاه سوخت | کارت سوخت | مصرف بنزین

مصرف بنزین کاهشی شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع حدود ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در روز سوم فروردین‌ امسال خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۲۰ میلیون لیتر و ۴۰۰ هزار لیتر)، ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

مصرف بنزین کاهشی شد

در ایام نوروز، مصرف بنزین به شدت افزایش می‌یابد.  علت اصلی این افزایش ترافیک چند برابر بیشتر از روزهای معمول است که موجب ترافیک شدید در جاده‌ها و شهرها می‌شود. همچنین سفرهای خانوادگی، سفرهای تفریحی و بازدید از مکان‌های گردشگری موجب افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و در نتیجه افزایش درخواست بنزین می‌شود. از این رو در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر کمبود بنزین مطرح شد.

جعفر سالاری‌نسب با اشاره به توزیع ۱۲۹.۸ میلیون لیتر در دومین روز فروردین‌ ۱۴۰۳ افزود: این رقم در حالی ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر)، حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، حجم توزیع بنزین در روز جمعه (سوم فروردین‌) را نیز ۱۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: حجم مصرف بنزین در این روز نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۲۰ میلیون لیتر و ۴۰۰ هزار لیتر)، ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

وی پیش از این با اشاره به نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور و آماده‌باش کامل ستاد، مناطق و نواحی این شرکت تا پایان تعطیلات نوروزی، بر لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هموطنان تاکید کرده بود.

بنابر این گزارش، در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که رکوردی بی‌سابقه‌ در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها