تحولات جدید در بازار نفت / قیمت هر بشکه نفت برنت چند شد؟

با تثبیت قیمت نفت در روز جمعه، سرمایه‌گذاران نگران افزایش نرخ بهره و تورم بالا در آمریکا هستند، در حالی که بازار نفت به پایین‌ترین سطح خود از چند ماه قبل کاهش یافته است.

تحولات جدید در بازار نفت /  قیمت هر بشکه نفت برنت چند شد؟

قیمت نفت در روز جمعه ثابت مانده است، در حالی که سرمایه‌گذاران به آخرین بیانات مقامات فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره در روند تورم بالا توجه دارند. طبق گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت دریای شمال به قیمت ۸۱ دلار و ۳۴ سنت رسید، که معادل ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته است. همچنین، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با قیمت ۷۶ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود، کاهشی حدود ۰.۳ درصدی نسبت به روز پیش.

این دو شاخص نفتی به پایین‌ترین سطح خود از چند ماه قبل رسیده‌اند. همچنین، انتظار می‌رود قیمت نفت برنت با ۳ درصد کاهش و نفت آمریکا با ۴ درصد کاهش در هفته روبرو شود.

با انتشار جزئیات اجلاس فدرال رزرو آمریکا، مشخص شد که سیاستمداران هنوز مطمئن نیستند که نرخ بهره به اندازه کافی برای مهار تورم افزایش یابد. برخی مقامات به افزایش نرخ بهره در صورت ادامه رشد تورم تأکید دارند، اما رئیس فدرال رزرو و دیگر سیاستمداران معتقدند که احتمال افزایش دوباره نرخ بهره کم است.

ارتفاع نرخ بهره باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت می‌شود. در عین حال، تقاضای بالای بنزین در آمریکا به تثبیت قیمت‌ها در آستانه تعطیلات ماه مه کمک کرده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده که تقاضا برای بنزین به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر رسیده است، که این موضوع از بازار نفت حمایت می‌کند.

توجه سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس معطوف شده است، که در ابتدای ژوئن برگزار می‌شود. اعضای این ائتلاف قرار است در مورد تمدید طرح کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه‌ای تصمیم‌گیری کنند.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد