کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۴۵

پیش بینی قیمت بنزین برای تابستان

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و‌کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

پیش بینی قیمت بنزین برای تابستان

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post ) در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۴ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • نفت از نوسان افتاد

قیمت نفت پس از سقوط در روز چهارشنبه ثابت ماند زیرا معامله گران به داده های ذخایر آمریکا و نشست اوپک پلاس در آخر هفته برای شفافیت بیشتر در مورد چشم انداز عرضه و تقاضا نگاه می کنند. شاخص جهانی نفت خام برنت پس از افت 0.7 درصدی در جلسه قبل، نزدیک به 84 دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به 79 دلار بود.

  • پیش بینی قیمت بنزین برای تابستان

جمهوری خواهان ارشد به دولت بایدن نسبت به استفاده از ذخایر استراتژیک نفت کشور برای کاهش قیمت بنزین در پنج ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری هشدار می دهند. در نامه ای که روز چهارشنبه به جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ارسال شد، اشاره شده است که دولت بایدن در حال بررسی آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک برای کمک به کاهش قیمت بنزین است، زیرا پیش بینی ها از افزایش قیمت در تابستان امسال خبر می دهد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آخرین وضعیت بازار کسب و‌ کار در آمریکا 

اقتصاد ایالات متحده در هفته های اخیر همچنان در حال رشد بود، اما کسب و کارها نسبت به آینده زیاد خوشبین نیستند. این مسئله عمدتاً به این دلیل است که تقاضای مصرف کننده چندان قوی نیست و قیمت ها به آرامی در حال افزایش هستند. فدرال رزرو به این فکر می کند که چه مدت باید نرخ بهره را ثابت نگه دارد. آخرین گزارش بانک مرکزی ایالات متحده نشان می دهد که وضعیت اقتصاد خوب بوده ، اما بازار کار در حال ضعیف شدن است.

  • کابوس پیری جمعیت برای آلمان

اقتصاد آلمان اخیراً به دلیل تقاضای کم و انرژی گران قیمت با مشکلاتی روبرو بوده که بر رشد آن تأثیر گذاشته است. بزرگترین چالش آن در درازمدت احتمالاً بحران جمعیتی است که سال ها پیش آغاز شده است. این بدان معناست که تعداد جوانان کافی برای حمایت از جمعیت سالخورده وجود ندارد. مانند بسیاری از جوامع توسعه یافته، جمعیت آلمان در حال پیر شدن است، که به معنای بازنشستگان نسبتاً بیشتر و کارگران کمتر است ،ترکیبی که رشد اقتصادی را تهدید می کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times ) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • مخالفت با طرح حقوق نجومی ایلان ماسک

مارسی فراست، مدیرعامل CalPERS(سیستم بازنشستگی کارکنان عمومی کالیفرنیا) درصدد مخالفت با طرح حقوق ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک در تسلا است. بسته دستمزد ماسک، بزرگترین بسته در شرکت‌های آمریکایی، حقوق یا پاداش نقدی ندارد و پاداش‌هایی را بر اساس ارزش بازار تسلا تعیین می‌کند که طی 10 سال آینده از سال 2018 به 650 میلیارد دلار رسیده است.

  • سرمایه گذاری هنگفت گوگل در آسیا

گوگل ۲ میلیارد دلار برای ساخت اولین مرکز داده و منطقه Google Cloud خود در مالزی صرف می کند. این بخشی از تلاش های این شرکت برای رشد در آسیای جنوب شرقی است. دولت در حال سرمایه گذاری در فناوری برای تقویت اهداف دیجیتال مالزی است. فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی به کسب و کارهای محلی کمک می کند تا در سطح بین المللی رقابت کنند. آسیای جنوب شرقی، با جمعیتی 670 میلیونی جوان و آگاه به فناوری، سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، آمازون، انویدیا و اپل را جذب می‌کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها