در نشست خبری مسئولان سازمان ملی استاندارد و سندیکای صنعت برق مطرح شد؛

رونق کسب و کارهای ارزیابی قطعات با پیوستن به سیستم های بین‌المللی

نشست خبری مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران و سندیکای صنعت برق با هدف تبیین مزایای عضویت سازمان استاندارد در مجامع بین‌المللی با رویکرد جهش تولید برگزار شد.

رونق کسب و کارهای ارزیابی قطعات با پیوستن به سیستم های بین‌المللی

سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین المللی الکترو تکنیک (IEC) پیوست. 

به همین منظور نشست خبری میان مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران و سندیکای صنعت برق برای تبیین اهداف و برنامه های این رویداد بین المللی برگزار شد.

در آغاز این نشست کمالی - مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای بین‌المللی و مطالعات تطبیقی گفت: عضویت و ارتقای عضویت در سازمان های بین‌المللی مرتبط با سازمان ملی استاندارد مانند سازمان ایزو سبب ایجاد روابط بین‌المللی فنی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای های سازمان ملی استاندارد در سال گذشته عضویت در سیستم ارزیابی در محیط های مستعد انفجار بود و امسال نیز دریافت گواهی اتک و آی لک و همچنین سیستم ارزیابی قطعات الکترونیکی از دیگر دستاوردهای های سازمان ملی استاندارد بوده است.

کمالی درباره اثرات مثبت عضویت سازمان ملی استاندارد در سیستم اتک و‌ آیلک گفت: با ملحق شدن یه این سیستم‌های ارزیابی، موانع فنی و صادرات قطعات تولید داخل رفع می‌شود. همچنین در راستای این اتفاق قطعات الکترونیکی تولید داخل دیگر نیاز به دریافت تاییدیه نهایی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را نخواهد داشت.

این مدیر دولتی به افزایش و رونق کسب و کارهای نهادهای ارزیابی داخلی در راستای عضویت در سیستم‌های اتک و‌ آی لک اشاره کرد و گفت: با تحقق این اتفاق و پیوستن به سیستم‌های ارزیابی و انطباق بین‌المللی، بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای مرتبط با نهادها و سازمان‌های ارزیابی و انطباق داخلی رشد کرده و گسترش می‌یابد. همچنین این اتفاق موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور در حوزه ارزیابی قطعات و افزایش وِجه ملی کشور در مجامع بین‌المللی و نیز افزایش سرعت در صادرات محصول خواهد شد.

میرصدری

در حاشیه این نشست محسن میرصدری – رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد بعد از ۲۶ سال به عضویت سیستم آیلک درآمد. این عضویت در ۸ حوزه به ما کمک شایان کرد و توانست راه را برای ارتباط نهادهای ارزیابی و انطباق داخلی با سیستم‌های ارزیابی بین‌المللی آسان کند.

رئیس کمیسیون کسب و کار نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: تجهیزات و قطعاتی که نشان استاندارد دریافت می‌کنند به هیچ عنوان قابل هک نیستند و پس از دریافت تاییدیه سازمان استاندارد گواهینامه مخصوص به خود را دریافت می‌کنند.

عضو هیات مدیره سندیکای برق درباره تاثیر عضویت در سازمان‌های آیلک و اتک گفت: با این اتفاق فرصتی ایجاد شده است که نهادهای بازرسی داخلی با اقدامات مثبت سازمان ملی استاندارد و بدون واسطه به نهادهای بازرسی بین‌المللی متصل شده و گواهینامه‌های بین‌المللی مورد نیاز را به صورت مستقیم دریافت کند.

میرصدری در انتهای صحبت‌های خود به جدیدترین دستاورد سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و گفت: سیستم ICIE جدیدترین سیستم ارزیابی قطعات است که سازمان ملی استاندارد به عضویت آن درآمده است. این سیستم شامل ارزیابی و تطبیق تجهیزات و قطعات تجدیدپذیر مانند باتری، تجهیزات برقی، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، خودروهای برقی و سیستم‌های برقی ساختمانی می‌شود.

وی افزود: دریافت تاییدیه برای هر یک از این قطعات به این صورت است که پس از آزمایش برای هر محصول درصورت ثبت تاییدیه نهایی سیستم ارزیابی و انطباق یک گواهینامه رسمی صادر خواهد شد و نیز بازم به ذکر است اقدامات سازمان ملی استاندارد برای اتصال به این سیستم‌ها با رونق صادرات قطعات همراه بوده است.

حسین جعفری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد