کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵۶

جمع آوری کمک‌های میلیونی برای نامزد انتخاباتی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخستمهمترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

جمع آوری کمک‌های میلیونی برای نامزد انتخاباتی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • آرامش به بازار نفت بازگشت

قیمت نفت پس از هفت هفته به بالاترین سطح خود رسید و ثابت ماند، زیرا شرایط مثبت کلی در بازارهای مالی مهم‌تر از افزایش ذخایر نفت بود. قیمت نفت خام برنت به بالای ۸۵ دلار در هر بشکه رسید. در همین حال، موسسه نفت امریکا گزارش داد که ذخایر نفت خام امریکا در هفته گذشته ۲.۳ میلیون بشکه افزایش یافته است.

  • وعده بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم

بانک مرکزی نیوزلند انتظار دارد که تورم همچنان کاهش یابد، اما گفت که برای اطمینان از این امر به زمان بیشتری نیاز دارد. پل کانوی، اقتصاددان ارشد، در سخنرانی روز چهارشنبه در ولینگتون گفت: پیشرفت خوبی در بازگرداندن تورم به محدوده هدف ۱ تا ۳ درصدی بانک مرکزی صورت گرفته است. افزایش ظرفیت اضافی در اقتصاد و کاهش انتظارات تورمی احتمالاً فشار قیمت‌ها را بیشتر کاهش می‌دهد، در حالی که انتظار می‌رود هزینه‌های داخلی نیز در نهایت کاهش یابد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • سردرگمی دلار و یورو در بازارهای جهانی

روز چهارشنبه، دلار کمی قوی‌تر شد زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد که توان خرید مردم کاهش پیدا کرده است. این باعث می‌شود که فدرال رزرو به زودی نرخ بهره را کاهش دهد. در همین حال، ارزش پوند انگلیس پیش از انتشار گزارشی درباره قیمت‌ها در بریتانیا کاهش یافت. یورو که بیشترین تأثیر را بر ارزش دلار دارد، به دلیل عدم اطمینان سیاسی در فرانسه و در سراسر اتحادیه اروپا همچنان با فشار مواجه است.

  • جمع آوری کمک‌های میلیونی برای نامزد انتخاباتی

در پی تلاش‌های جو بایدن برای انتخاب مجدد، ۸.۱ میلیون دلار در یک گردهمایی مالی در روز سه‌شنبه در ویرجینیا جمع‌آوری شد، جایی که بایدن، رئیس‌جمهور سابق بیل کلینتون و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین، نسبت به انتخاب مجدد دونالد ترامپ هشدار دادند. تری مک آلیف فرماندار سابق ویرجینیا میزبان این مراسم در خانه خود در مکلین، ویرجینیا بود. کمپین انتخاباتی بایدن و کمیته ملی دموکرات‌ها در آوریل بیش از ۵۱ میلیون دلار جمع آوری کردند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • امریکا صدای چین را درآورد

آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون اعلام کرد، وزارت امور خارجه ایالات متحده فروش احتمالی پهپاد و موشک به تایوان را به مبلغ ۳۶۰ میلیون دلار تایید کرده است. ایالات متحده باید به تایوان کمک کند تا از خود محافظت کند، حتی اگر روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد. این موضوع خشم چین را برمی انگیزد. چین فشارهای نظامی علیه تایوان را افزایش داده است.

  • هشدار ناتو نسبت به همکاری خطرناک روسیه و کره شمالی

در پی سفر پوتین به کره شمالی، ناتو نگرانی خود نسبت به عواقب این سفر را ابراز کرد. روز سه شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نخستین سفر خود را به کره شمالی آغاز کرد، این کشور منزوی مجهز به سلاح هسته‌ای در ۲۴ سال گذشته است، ناتو نگران حمایت روسیه از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی است. پوتین در یک سفر دولتی برای گفت‌وگو با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، متعهد شد که روابط تجاری و امنیتی را تعمیق کند و از کره شمالی در برابر امریکا، حمایت کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها