مصرف برق گوگل و مایکروسافت چقدر است؟

میزان برق مصرفی و درآمد گوگل و مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ از برخی از کشورها پیشی گرفت.

مصرف برق گوگل و مایکروسافت چقدر است؟

براساس تحلیل مایکل توماس، در سال ۲۰۲۳ گوگل و مایکروسافت هرکدام ۲۴ تراوات ساعت برق مصرف کردند که این میزان بیشتر از برق مصرفی بیش از ۱۰۰ کشور ازجمله مناطقی مانند ایسلند، غنا و تونس به‌‌حساب می‌آید. این میزان مصرف برق تأثیر زیادی بر محیط‌‌‌زیست می‌گذارد.

گوگل و مایکروسافت نه‌تنها در مصرف برق از بسیاری از کشورها پیشی گرفته‌اند؛ بلکه درآمد آنها نیز بیشتر است. شرکت‌هایی مانند اینتل، گوگل و مایکروسافت در زمینه‌ی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر پیشتاز هستند.

آمار منتشرشده نشان می‌دهند که مصرف برق گوگل و مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ با میزان مصرف برق کشور آذربایجان با حدود ۱۰٫۱۴ میلیون نفر جمعیت، برابر بود. ایسلند، غنا، جمهوری دومینیکن و تونس هرکدام ۱۹ تراوات ساعت و اردن ۲۰ تراوات ساعت برق مصرف کردند.

گوگل در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰۵٫۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و توانست با ابزارهایی مانند گوگل کلاد، موتور جست‌وجوی گوگل و یوتیوب حدود ۷۳۹ میلیارد دلار به اقتصاد کمک کند. مایکروسافت نیز توانست در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۱۱٫۱۹ میلیارد دلار درآمد به‌دست آورد. باتوجه‌به اینکه کاربران بسیار زیادی از ویندوز، آفیس و مایکروسافت آژور استفاده می‌کنند، مایکروسافت احتمالاً تریلیون‌ها دلار به اقتصاد کمک کرده است.گوگل در گزارش محیط‌زیستی‌اش از اشاره به هزینه واقعی مصرف انرژی هوش مصنوعی خودداری کرده است

تولید ناخالص داخلی کشوری مانند آذربایجان که میزان مصرف انرژی آن برابر با مایکروسافت و گوگل است، به حدود ۹۸ میلیارد دلار می‌رسد.

در سال ۲۰۲۳ میزان تولید ناخالص داخلی اسلواکی به ۱۲۷ میلیارد دلار و ایسلند به ۳۰ میلیارد دلار رسید. درآمد و تأثیر اقتصادی گوگل و مایکروسافت بسیار بیشتر از تولید ناخالص داخلی برخی از این کشورها است.

گوگل و مایکروسافت از مدت‌ها پیش پیشگام استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بوده‌‌اند. گوگل از سال ۲۰۰۷ کربن‌خنثی بوده است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انرژی بدون کربن را در تمام مراکز داده‌ی خود استفاده کند. مایکروسافت نیز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ کربن منفی شود.

منبع: زومیت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد