گام جدید دولت برای مدیریت مصرف بنزین / خبری از گرانی نیست

سقف سوخت‌گیری خودروها با کارت سوخت شخصی در سراسر کشور (به‌جز استان‌های مرزی) از ۶۰ لیتر به ۵۰ لیتر در هر نوبت کاهش یافت.

گام جدید دولت برای مدیریت مصرف بنزین / خبری از گرانی نیست

سقف‌ سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خودروها در هر نوبت ۶۰ لیتر بود که این میزان به ۵۰ لیتر در هر نوبت تغییر کرده است؛ به‌نظر می‌رسد این اولین گام دولت پزشکیان درخصوص مساله بنزین باشد.

بنابراین، از این به بعد دارندگان کارت سوخت شخصی خودروها با کارت خود در هر نوبت سوخت‌گیری تا سقف ۵۰ لیتر می‌توانند بنزین دریافت کرده و فقط دو بار در شبانه‌روز می‌توانند از کارت خود استفاده کنند.

این مسئله در تمامی کشور به جز استان‌های مرزی که شرایط سوخـت‌گیری در آنها متفاوت است، پیاده‌سازی شده است.

همچنین سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها، ۸۰۰۰ لیتر در شبانه روز بوده که اخیرا کارت‌هایی با سقف ۷۰۰۰ لیتر نیز در جایگاه‌های عرضه، توزیع شده است.

بنا به گزارش تسنیم، تعداد قابل استفاده از هر کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در هر شبانه روز ۲۵۵ بار است و بیش از این تعداد، آن کارت تا ساعت صفر روز بعد، قابل استفاده نخواهد بود.

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نیست

هفته گذشته، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح موضوع ناترازی انرژی پرداخت.

او توضیح داد که این مشکل نیازمند بررسی از زوایای مختلف است و تنها با افزایش تولید حامل‌های انرژی نمی‌توان به راه‌حل دست یافت.

پاک‌نژاد با تأکید بر چالش‌های تأمین مالی، بیان کرد که بهینه‌سازی مصرف و مدیریت تقاضا از اولویت‌های اصلی دولت است.

وزیر نفت همچنین به دلایل اصلی ناترازی انرژی اشاره کرد و سرمایه‌گذاری‌های دیرهنگام را یکی از عوامل این چالش دانست و افزود که رفع این مسئله زمان‌بر است.

در پایان، در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی، پاک‌نژاد اظهار کرد که برنامه‌ای در این خصوص وجود ندارد و تصمیم‌گیری باید در سطح حاکمیتی انجام شود.

اکنون زمان افزایش قیمت بنزین نیست

۹ مهرماه نیز، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مشکل ما این است که علاوه بر بنزین به لحاظ تولید گاز نیز مشکل داریم و این باعث می‌شود در آینده نتوانیم خوراک پالایشگاه‌ها برای تولید بنزین را تامین کنیم و این در حالی است که نیروگاه‌ها هم با مشکل تامین سوخت مواجه خواهند شد بنابراین راهی جز بهینه‌سازی مصرف انرژی نداریم.

وی ادامه داد: باید تنوع مصرف انرژی را بالا ببریم، کیفیت خودروها بالا برود و دولت در مورد قیمت بنزین تصمیم‌گیری درستی داشته باشد باید لایحه ارائه دهد و مجلس بررسی کند البته اکنون زمان اجرای آن نیست زیرا در صورت بالا رفتن قیمت بنزین سفره و اقتصاد مردم دچار مشکل می‌شود، قیمت تمام کالاها افزایش می‌یابد؛ نتیجه اینکه طبقه پایین جامعه نمی‌توانند از پس زندگی خود برآیند. بنابراین راهکار اصولی این است که باید این زنجیره را اصلاح کنیم.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد